X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממשלות ישראל מימין ומשמאל ימשיכו להאמין שמי שנוסע ברכב פרטי גם אם זה רכב עבודה של שרברב, חשמלאי או גנן הוא קפיטליסט חזירי, אז מגיע לו להיתקע בפקק
▪  ▪  ▪
מיכאלי. לא דחוף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מספר מחקרים נערכו ברחבי העולם כדי לחשב את המספר המרבי של כלי רכב שיכולים לעבור בנתיב אחד בשעה אחת. משרד התחבורה של פלורידה קבע את המספר 1,950 כלי רכב לנתיב אחד לשעה אחת כקצב מקסימלי לנתיב. בפלורידה נוסעים בממוצע 1.65 בני אדם ברכב, כלומר בנתיב אחד בשעה אחת עוברים כ-3,217 בני אדם. למעשה, המספרים של סף מספר הנוסעים נעים במשרדי התחבורה ברחבי העולם סביב בערך אותו מספר. מעבר למספר זה ייווצר פקק תנועה והמהירות תופחת משמעותית.
לא מכבר נפתח נתיב תחבורה ציבורית בכביש 5 בין גלילות למורשה. בקטע הכביש הזה עוברים קווים 575, 49 ו-149 של מטרופולין כאשר בכל שעה עוברים כ-8 אוטובוסים בלבד בנתיב התחבורה הציבורית. 8 אוטובוסים מלאים בשעה הם כ-400 נוסעים, אבל, בעקבות הקורונה יש ירידה משמעותית בכמות הנוסעים באוטובוסים. בתקופות מסוימות התפוסה באוטובוסים הגיעה עד ל-10%, כלומר אוטובוס עם קיבולת של 50 אנשים הסיע 5 אנשים בממוצע בלבד. בכל מקרה, מספר הנוסעים בנתיב התחבורה הציבורית בכביש 5 בין גלילות למורשה איננו עובר את 200 הנוסעים.
בחודש דצמבר 2020 נפגשתי עם שרת התחבורה דאז מירי רגב, המנכ"ל דאז עופר מלכה והמשנה למנכ"ל דאז שילה אדלר. הצגתי בפניהם את הנתונים ואת העובדה שהנתיב מנוצל באופן מאוד לא יעיל. שאלתי גם מה המספר של כלי רכב שיכולים לעבור בנתיב אחד בשעה אחת לפי משרד התחבורה הישראלי. אז מסתבר שבישראל, בניגוד למשרדי תחבורה אחרים בעולם, אין מספר של כלי רכב שיכולים לעבור בנתיב אחד בשעה אחת שהמשרד עובד לפיו. הכל נעשה באינטואיציה. בכל מקרה, השרה רגב הבטיחה לבדוק את הנושא, אבל כידוע היא לא המשיכה בתפקידה.
השרה מיכאלי טוענת כי "דחוף יותר לקדם את הנתיבים של התחבורה הציבורית", אבל תשובה קונקרטית יותר לחוסר היעילות של הנתיב בכביש 5 לא הצלחתי לקבל. בינתיים הפקקים בכביש 5 ימשיכו. הנתיב השומם שיכול לפתור אותם יישאר שומם וממשלות ישראל מימין ומשמאל ימשיכו להאמין שמי שנוסע ברכב פרטי גם אם זה רכב עבודה של שרברב, חשמלאי או גנן הוא קפיטליסט חזירי, אז מגיע לו להיתקע בפקק.

תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הנהגים הם קפיטליסטים חזיריים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיכאלי לא מבינה מספרים. קשה לה
תחבורנית  |  22/02/22 11:02
2
משרד התחבורה שם פס על האזרחים
די עם הפקקים  |  23/02/22 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
חשוב לציין שבמסגרת ההכרה הרוסית בישויות צוין במפורש שהיא תסייע להם גם בהגנה נגד תוקפנות "חיצונית"    הכיוון די ברור מהבחינה הזו, ונראה שהתרחיש הזה מוחשי מאוד
דן מרגלית
ביבי אשף בייצור עלילות כאלה או בניצולן    לפני כמעט 30 שנים המציא את הקלטת הלוהטת, שלא הייתה ולא נבראה, וגרם לרצח אופי של דוד לוי שהתמודד עימו על ראשות הליכוד
עמנואל בן-סבו
היכולת לרמות, לשקר, לספר כזב תוך יכולת להביט בעיניים של המרומה הניצב מולך, סוג של עזות מצח שאין לה אח ורע בחברה סבירה
אביעד ויסולי
צוות מררי הינו "צוות כסת"ח". הדוח שפרסם מחורר יותר ממסננת, שדרך אלפי החורים שבה ברחה כל האמת, אך ממנו מתגלה קצה הקרחון של חשדות לעבירות פליליות חמורות של המשטרה פי עשרות מונים. זו לא הייתה בדיקה זו בדיחה. על חשבון כולנו
אורי נטע
אותה מדינת ישראל שכבר בשנות ה-50 החלה לפתח יכולת גרעינית, צבא משוכלל, תעשיה צבאית וחקלאית מהמפוארות בעולם, לא השכילה לתת לבניה, שהגיעו בשנות ה-50 מצפון אפריקה, עירק ותימן, השכלה ברמה גבוהה, גורם שהיה מצעיד אותם לקו שוויון עם האשכנזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il