X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כוחו היה בעיתונות המודפסת מרקוס היה מין חזאי דייקן באיתור הנושאים והעמדות המקובלים על קהל קוראיו, ומילא את ציפיותיהם בשיעור מרשים
▪  ▪  ▪
יואל מרקוס [צילום: בוצ'צ'ו]

יואל מרקוס שנפטר היום (יום ד', 24.2.22) כתב יפה מכולנו. בעצם לא כתב. הוא צייר את מאמריו והמלים היו מגוון צבעיו המרהיבים. גם ממרום מעמדו הכתיבה הייתה לו קשה מנשוא. הוא התייסר בה ללא הרף. אולי מפני ששאף לשלמות וחש כי לעולם אפשר להתנסח ביתר הצלחה.
הירבו לשבחו בפניו, אבל לא היה יהיר. היו במאמריו תוכן וגנדרנות. גם בחייו. תמיד בהופעה מרשימה עם הבגד והמכונית ושעון היד "הכי-הכי".
כוחו היה בעיתונות המודפסת. מרקוס היה מין חזאי דייקן באיתור הנושאים והעמדות המקובלים על קהל קוראיו, ומילא את ציפיותיהם בשיעור מרשים. שנים של דיונים יומיים בהנהלת הארץ בעריכתו של חנוך מרמרי הביאו אותי למסקנה שלא עבר את מפתן האוניברסיטה. אבל את הנושא הנקודתי שחקר במאמרו הקרוב למד ושינן וחזר לבדוק ללא הרף. הוא שאמרנו כי השקיע רבות בשני מאמריו השבועיים.
הישגו הבולט היה שרבים מקוראיו הנאמנים אמרו לעצמם בהגיעם לשורה התחתונה כי "מה שיואל כתב זה בדיוק מה שחשבתי". אחרים אמרו כי לא ידעו מה עמדתם עד שיואל ניווט אותם במאמרו.
לעומת זאת איני זוכר כי השתתף אי-פעם במאבק ציבורי ממושך, ובא בתביעות ונלחם למען מה שנראה לו צודק במחלוקת ציבורית ממושכת תהא סוערת ככל שתהא. הוא נעדר כמעט כליל מהמלחמה בשחיתות הצווארון הלבן. הוא פטר את עצמו מכל תחושה של שליחות ציבורית במקצועו כעיתונאי. בעבורו הנושא הבוער ביותר תם בשיגור כתב היד של מאמרו לבית הדפוס.
הישגיו לא עמעמו את החרדה שהלכה עימו לכל מקום. הוא חשש מעדשת המצלמה באולפן הטלוויזיה כאילו הייתה קנה רובה המכוון אל רקתו. פעם יחידה ניאות להתראיין ב"ערב חדש" בפרסמו ספר על יינות. הוא הגיע לאולפן נשען על חברו דוד קוליץ שהלך לפני כחודש לעולמו, היתנה את הראיון בהקלטה מראש, ובמהלכו חוורו פניו. למיטב זיכרוני לא חזר עוד לאולפן עד יום מותו.
מרקוס התחפר בהארץ ולא נע ולא זע. הוא היה כינור ראשון בתקופת הזוהר של העיתונות המודפסת, שהלכה לעולמה שנים רבות לפני שמרקוס צעד הלילה בעקבותיה, והוא בן 90.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  24/02/2022   |   עודכן:  24/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרקוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מצטערים. שמאלני שותף לפשע
עמנואל גרטל  |  28/02/22 01:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
אני בעד העלאת שכר הפנסיה לגמלאי צה"ל למי שפועלים לביצור ביטחונה הצבאי של מדינת ישראל    ברם, עם זאת, מצופה כי העלאת הפנסיה תחול גם על הלוחמים אוחזי הלפטופ בכיתות ישראל
עליס בליטנטל
כמו אור בקצה המנהרה מופיע סרטו של יוני זיכהולץ "סנולנד"    לאחר שנים בהן התמקדו הסרטים הישראלים ברובם בשני נושאים: ביקורת על צה"ל וביקורת על הקהילה החרדית - מפציע סרט אנושי, מרתק, הנוגע ללב כל צופה    סרט המתמקד בנושא החברות בין הגברים הישראלים ומיקומה בחייהם
איתן קלינסקי
קשה להשלים עם מהלך פוליטי בלתי מוסרי, שהסתיים בכך שחמשת ילדיה של מיכל בת שאול יהיו מוקעים בהר, הם יהיו נופלים מומתים, כשההוראה לכך ניתנה למעשה על-ידי דוד מלך ישראל
יוני בן-מנחם
ארגוני האופוזיציה הפלשתינית החרימו כינוס שיזמה הרש"פ כדי לקדם את רעיון "ההתנגדות העממית" לישראל בטענה שמדובר בהונאה. ארגוני הטרור הפלשתינים מתכוונים להסלים את האלימות בשטחי הגדה על-רקע האירועים בשיח' ג'ראח ולקראת חודש רמאדאן
איתן קלינסקי
מדוע יש לעבוד את בורא עולם במשכן מהודר? מדוע אחרי תקופת הנדודים מתמסרים לבניית בית מהודר? מדוע את עולם הערכים המוסרי של ארון הספרים היהודי יש לעטוף בכסף ובזהב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il