X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הכנסת. "לצמצום את כושר הסחטנות" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תקלות וקילקולים בקואליציה
"ברדק" בו מתנהלים ח"כים מהקואליציה כלפי יוזמות סיעותיהם, יוזמות הקואליציה או הממשלה, מחייב טיפול שורש. חובה - על ראש הממשלה והנהלת הקואליציה - לצמצם את כושר הסחטנות של ח"כים בודדים או סרבנים להכעיס, ע"י יצירת מסננים חדשים ויעילים על מערכת היחסים בין הח"כ הבודד, סיעתו, הקואליציה והכנסת. השינוי שלהלן מוצע כדרך לטיפול בקושי זה

על הממשלה לנטרל ח"כים המשבשים את עבודתה ומחבלים בכך באינטרסים של אזרחי ישראל. לא ייתכן שכל ח"כ ינהל מדיניות פרטית, ויקבע נושאים, לוחות זמנים ועדיפויות המתאימות לגחמותיו האישיות או לקבוצת הלחץ שלדעתו אותה הוא מייצג. בממשל הבנוי על ייצוג מפלגתי, חייבת להיות הכוונה של פעילות ח"כים המשרתים בכנסת מטעם המפלגה אותה הם מייצגים ושליטה עליה. במסגרות נורמליות שבהן נשענת הממשלה על שלוש עד ארבע מפלגות, עם רוב קואליציוני של 10 ח"כים לפחות, ניתן לקיים סדר חופשי וגמיש יותר. במצב כזה גחמותיו של ח"כ יחיד ואפילו של אחדים עשויות להכביד אבל הן אינן משבשות את הסדר הכללי.
הואיל וממשלה זו מורכבת משמונה רשימות מפלגתיות ששבע מהן כמעט זהות בגודלן, מתקשה הקואליציה שוב ושוב לגבש רוב אפילו של ח"כ אחד. כל ח"כ "מתמרד" משבש את עבודת הבית והממשלה ואת סדרי המדינה. נדרש לשים סוף למצב זה. אפשר בהחלט שמכניזם עבודה חדש ידרוש שינוי חקיקה ויש ללכת גם לכך.
המכניזם המוצע להלן יפעל כך:
כל הצעותיהם של הח"כים יועברו לכנסת כהחלטות סיעה לאחר שנדונו בסיעה וקיבלו את אישורה ברוב רגיל. בהצבעות הוועדות והמליאה תצביע הסיעה הצבעה קבוצתית (לאחר השלמת הברורים הפנימיים וקביעת נציג לייצוג בוועדה). במליאה, יצביעו הח"כים הצבעה קולקטיבית תחת הגדרת משמעת סיעתית. במליאה יוכלו הח"כים להימנע מהצבעה באישור המפלגה ע"י היעדרות עליה יודיעו ליו"ר הקואליציה מראש (אך לא להצביע נגד החלטות הקואליציה).
באופן זה ינתן למפלגה משקל גדול יותר בתהליך הקידום של החלטות הכנסת והממשלה. משקל גדול יותר לסיעות המפלגתיות הוא שיפור ברמת השיתופיות בהליך הדמוקרטי. כך מקבלת הבמה המפלגתית עוצמה מוגברת, שכן רוב בסיעה מציב את הסיעה כולה ככוח תומך בעמדת הח"כ שליכד רוב זה. דרכי הצבעתם של חכ"י כל סיעה נחשפות וחברי המפלגה יכולים לעקוב בקלות רבה יותר אחר הישגיהם האישיים בנושאים אותם הבטיחו לבוחריהם.
מומלץ שמהסדר יורחב ע"י הענקת סמכות לסיעות להטיל משמעת ייצוגית על חבריהן הנבחרים, באופן שאם כלל חברי מוסדות המפלגה (ו/או ח"כי הסיעה) תומכים פה אחד בהרחקתו של ח"כ מטעמה בגין חריגה חמורה ממצעה ומדיניות מוסדותיה, יחשב ח"כ זה כמתפטר מהכנסת ויוחלף ע"י הבא בתור אחריו ברשימת הסיעה בסבב הבחירות האחרון לכנסת. לכן, על-פי שעמדתו של כל ח"כ במליאה נחלשת במידה מסוימת משום שאין הוא יכול "להתמרד" נגד הקואליציה ולהפגין סרבנות משתקת, הרי שבאמצעות עמדתו האישית, מקבל מעמדו היחסי במליאה "הגברה" באמצעות ההצבעה הסיעתית.

תאריך:  01/03/2022   |   עודכן:  01/03/2022
+בר-לב: נעצרו מעל 150 חשודים באירועי ירי בחברה הערבית
12:18 01/03/22  |  מירב ארד

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בעיר רהט: ״״בחודשים מאז, סומנו 100 יעדים במשפחות פשע וכ-70% כבר נעצרו עד תום ההליכים. רק בחודש האחרון נעצרו בחברה הערבית מעל 150 חשודים באירועי ירי והחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים. 54 סוחרי סמים נעצרו. נתפסו יותר מ-135 אקדחים, מעל ל-30 רובי M16 וכ-24 רובי קלאצ׳ניקוב".

+מהיום: הבנייה הירוקה הופכת - מחייבת
10:44 01/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התקנות, אשר נכנסות לתוקף בשתי פעימות, יחולו ממחר על כל בקשה לקבלת היתר בנייה להקמת מבנה חדש  ▪  הפעימה הראשונה חלה על בקשות בנייה בהיקפים גדולים, ותחייב מבנים רבי קומות למגורים, בנייה מסחרית מהיקף של 5,000 מ"ר ובנייה ציבורית מהיקף של 1,000 מ"ר להיבנות בבנייה ירוקה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
אחרי שנים של נתק בעקבות ביטול מתווה הכותל, ראש הממשלה בנט נפגש עם מנהיגי התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית והודיע על מחויבותו למתווה    דרעי: "אלקין, אורבך ושאר ’הדתיים׳ בקואליציה הזו נותנים כרטיס הכניסה לרפורמים למדינת ישראל"
עידן יוסף
שר האוצר אומר בעקבות התייקרות הדלק כי בעת הזו הורדת המס כמוה כדרישה לטייח בזמן רעידת אדמה    "נעניק סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו לפחות 35% בינואר-פברואר בסכום של עד 600,000 ש״ח"
מירב ארד
מטרת התוכנית: שיפור מיומנויות השפה האנגלית בקרב מבוגרים ואוכלוסיות יעד, לצורך השתלבות בעולם התעסוקה, בדגש על ענף ההייטק    10 מלש"ח יוקצו כבר השנה לצורך הכשרות
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי ביומיים הקרובים יוטסו מישראל לאוקראינה 100 טון ציוד הומניטרי לאזרחים שבאזורי הקרבות ולאלו שמנסים להימלט מהם    לא הזכיר בדבריו את רוסיה והבהיר: "אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי"
מירב ארד
שרת התחבורה מתחה ביקורת חריפה על השר בני גנץ בדברים שאמרה בכנס פעילים של מפלגת העבודה: "זו רשימה של אדם אחד. הכל מתחיל ונגמר במה הוא רוצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il