X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה דלדול הרוח במערב ואבדן יצר הקיום גרם לכך, שצבאות החברות האירופיות בנאט"ו מגוחכים - אולי רק לטקסים ולמצעדים אם תפרוץ מלחמה באירופה, על ארצות-הברית יהיה להוציא שוב את הערמונים מהאש עבור מערב אירופה - כמו בשתי מלחמות העולם ובמלחמה הקרה
▪  ▪  ▪
כוונות התפשטות [צילום: ודים זמירובסקי, AP]

הרבה קש
"הקורבן הראשון של מלחמה היא האמת" - קבע הסנאטור הייראם ג'ונסון האמריקני באמצע המאה העשרים. שקרים ותעמולה מלווים כל מלחמה באשר היא. כך, גם במלחמה באוקראינה. בשנות המרד באלז'יריה השמידו הודעות דובר הצבא הצרפתי את אוכלוסיית המדינה שלוש פעמים, ודוברי המורדים מ-FLN חיסלו את אוכלוסיית צרפת בערך באותה התלהבות.
משמעות הדבר, שהציבור ברוסיה, באוקראינה ובכל רחבי העולם מוזן בהרבה שקרים ובהרבה דברי תעמולה ולוחמה פסיכולוגית, כמו בכל מלחמה בזמן החדש. אולם, עתה עומדת לרשות הרמאים טכנולוגיה מתקדמת מאוד, בטלקומוניקציה ובמחשבים, ובאמצעותה הם יכולים לתעתע בקהל, כמעט מבלי יכולת להבחין בין מידע אמיתי לבין שקרים, בין "אותות" לבין "רעשים", כהגדרתה של האמריקנית רוברטה ואלסטטר, חוקרת ההפתעה בפרל הרבור.
קוראים לזה, דיסאינפורמציה. כלומר, השתלת מידע שגוי ומטעה בתוך מבול המידע, שמעוררת מלחמה; ויש לה כוונות זדון, או רצון לפאר צד מסוים, ולהוריד מערך הישגי הצד האחר. ביודענו זאת, נצטרך לבחון היטב את המידע, ובעיקר, סיפורים על זוועות, שעולל צד מסוים.
עם כניסת הצבא הגרמני לבלגיה במלחמת העולם הראשונה, נפוצו סיפורי זוועה על התנהגותו בבלגיה. אלה לוקטו בקפדנות על-ידי הבריטים, והופצו ברחבי העולם, כדי להשחיר את פני הגרמנים. ועדה בריטית בראשות לורד ברייס, היסטוריון ידוע אז, חיברה דוח מזעזע על התנהגות הצבא הגרמני בבלגיה. חמש שנים אחרי המלחמה טרם הצליחה הממשלה הבלגית לאמת ולו סיפור אחד מדוח ברייס.
בעלי זיכרון טוב וכושר דלייה (אִחזוּר) כבר איתרו בין התמונות שכביכול באו מהמלחמה באוקראינה, הרבה תמונות ישנות, שנוצלו ליצור אפקט מרשים. ואני מבטיחכם, שהגל עוד יגאה. כלומר, אל תאמינו מהר מדי לדיווחים, ובעיקר, לא של פרשנים, שאינכם יודעים מי "האכילם" במידע. הקרב התודעתי במלחמה מחייב הונאה, הסברה ולוחמה פסיכולוגית, שכל דבר בה כש̤ר. ושוב - העלו את סנאטור ג'ונסון על ראש שמחתכם.
אפילו דובר צה"ל שלנו סובל מאמינות לא-גבוהה, בין השאר, כיוון שהוא "קול אדוניו", ומשרת אותו ולא את האמת, או את ההיסטוריונים ואת חוקרי המלחמות.
בעיית המיעוטים
משבר אוקראינה מצביע על בעיה קשה בעולם - קשה לנהל מדינה רב-לאומית. למיטב ידיעתי, אין מדינות חד-לאומיות בעולמנו. כלומר, קיומן של מדינות מותנה ביכולתן להתגבר על העימות/ים הלאומי/ים בתוכן; או, ליתר דיוק, במדיניותן כלפי מיעוטים בתוכן.
משך עשרות שנים הושיב השלטון הקומוניסטי בברית-המועצות מיליוני רוסים במדינות מפתח ממערב להרי אוראל, כדי לשנות את הדמוגרפיה שלהן. כך, נוצרה בפועל שליטה רוסית במדינות הללו. במלים אחרות, הן נכבשו גם דמוגרפית על-ידי רוסיה. כעת ברור, שאם תתפתח מלחמה כוללת באוקראינה יעמדו הרוסים באוקראינה לצד מוסקבה, כמו אחיהם הבדלנים בחבלים הפורשים במזרח אוקראינה.
מטרות רוסיה
מ̤עבר לתביעה הכללית להשיב לרוסיה את כבודה האבוד כמעצמה, הניח פוטין על השולחן תביעות מסוימות מאוד - כמו לפנות את הכוחות הזרים (כלומר, של נאט"ו ושל ארצות-הברית) ממדינות, שהיו פעם בברית-המועצות, ו/או בברית וארשה. כמו-כן, להפסיק את המשא-והמתן לצירוף אוקראינה לנאט"ו. פולין, אוקראינה ורומניה ייפגעו מהיענות לדרישות רוסיה ואולי גם המדינות הבלטיות. נראה, שצירוף אוקראינה לנאט"ו הוא עניין, שאין כוונה לממשו בקרוב. לעומת זאת, מוצבים כעת בפולין וברומניה כמה אלפי חיילים אמריקניים וסוללות טילים קרקע-אוויר (טק"א).
ההיערכות על גבולות אוקראינה נועדה לאותת לארצות-הברית, שרוסיה רצינית. התשובה האמריקנית הייתה, והנה עיצומים (סנקציות), שאינם מגרדים את פרוות הדב הרוסי. אז לא יהיה אירוויזיון ברוסיה ולא גמר בכדורגל, בכדורסל, או בטניס שולחן. אם המערב יתעקש, לא יהיו לו פחם, נפט וגז, שמגיעים אליו מרוסיה. ונראה מה כואב יותר - חורף קפוא במערב אירופה, או אי-קיום תחרות זמר נלעגת.
הטירוף של ממשלת הזדון להצטרף לעיצומים על רוסיה מצביע על חשיבה תת-אינפנטילית, על שעבוד מדינת ישראל לפרוגרסיווים האמריקניים ועל התעלמות מעובדה ברורה - הרוסים שכנינו בסוריה, והם מכתיבים מה ייעשה בתחומה. דרך אגב, הרוסים, כנראה, גם נגד פעולה ישראלית נגד מתקני הגרעין האירניים. כך, במקום לשמור על שכנות טובה ומכבדת, הריקא והפוחז, שמנהלים את ממשלת הזדון, החליטו להתעמת עם הדב הרוסי. למה?! כנראה, התשובה צריכה להינתן על-ידי מומחים בפסיכותראפיה. אני, הקטון באלפִּי, למדתי דברים אחרים לגמרי.
אִיוּן נאט"ו
קיים ויכוח גדול על סוגיה כביכול תיאורטית: תוך כמה זמן יגיע צבא רוסיה לחופי האוקיינוס האטלנטי? הדעות נעות בין ימים ספורים לעשרה ימים.
הוויכוח מדגיש את היעלמותו של גורם במערכת - נאט"ו, הברית הצפון-אטלנטית, שהוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה. מסוף שנות הארבעים, כמו במלחמת העולם, סמכה אירופה המערבית, שארצות-הברית תגן עליה; וזה עלה מיליארדים רבים למשלמי המיסים האמריקניים. כיום שורר במערב אירופה מזג-אוויר פציפיסטי, והיא עוברת דלדול הרוח, תוך אובדן יצר הקיום. למדינותיה צבאות מגוחכים - אולי רק לטקסים ולמצעדים. כלומר, אם תפרוץ מלחמה באירופה, על ארצות-הברית יהיה להוציא שוב את הערמונים מהאש עבור מערב אירופה, כמו בשתי מלחמות העולם ובמלחמה הקרה.
כמה נשיאים אמריקניים ניסו לשכנע את האירופים להשקיע יותר בביטחונם ובנאט"ו (הם דרשו שני אחוזים בלבד מהתמ"ג), ונדחו בקש. ממשל ביידן, שגם הוא מוכה פציפיזם ומדולדל רוח, תקף את הנשיא דונלד טראמפ על שלחץ בדרכו הלא-דיפלומטית על האירופים להשקיע יותר בנאט"ו. הוויכוח לא הוכרע, ועובדה נקבעה בשטח - לנאט"ו יש מטה מפואר בבריסל, שבראשו עומד יֶנס סטולטנברג, אך זה בלון ריק ונפוח. תהליך אִיוּן נאט"ו הואץ בשנות התשעים למאה הקודמת, אחרי המלחמה הקרה הראשונה. למרות שמשנת 2014 ברור, שרוסיה שבה להיות גורם בעל עוצמה באירופה, לפחות, ויש לה כוונות התפשטות, לא השתנה יחס המדינות החברות לברית, ונאט"ו ממשיכה להתאפס.

תאריך:  01/03/2022   |   עודכן:  03/03/2022
+"ההסכם לא מחייב אותנו, מתקרבים לרגע האמת"
13:26 01/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אמר לאנשי המוסד: "זה הזמן לפעול כדי שהמצב יהיה אחר. מבחינתי, אתם, יחד עם צה"ל כמובן - הכתובת"  ▪  בנוגע למלחמה במזרח אירופה: "מדינת ישראל, מהרגע הראשון, נקטה קו מדוד, אחראי, שמאפשר לנו לא רק לשמור על האינטרסים שלנו, אלא גם להועיל"

בנט. "השמש לא תשקע על ביטחון ישראל" [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
ראש האופוזיציה נתניהו: "כולם מבינים היום מה שוות ערבויות בינלאומיות או הסכמים בינלאומיים"    ראש הממשלה בנט: "מרגע הקמת הממשלה הובלנו שינוי מהותי ביחס ובתעדוף הלאומי והממשלתי לסוגיית המשילות בנגב, במשמרת שלנו לא תימשך ההזנחה"
יוני בן-מנחם
אם ייחתם הסכם גרעין חדש עם אירן, המוסד הוא שיהווה את חוד החנית של המלחמה החשאית של ישראל נגד פרויקט הטילים הבליסטיים ונגד ייצור ראש קרב גרעיני לטילים האירניים. מדובר באתגר רציני עבור ראש המוסד דוד ברנע דווקא בשעה שארגונו עובר טלטלה של שינויים ארגוניים וגל עזיבה של בכירים וזוטרים בארגו
עידן יוסף
חשף במהלך ועידת הנשיאים תמונות המוכיחות שאירן העבירה לוונצואלה ידע לייצור כטב"מים מתקדמים בשטחה ואמר כי אירן מעבירה לוונצואלה חימושים מתקדמים עבור כטב"מים וכן ידע לייצור עצמי של כלי הטיס הללו    "גם אם ייחתם הסכם עם אירן, צריך להכין עיצומים משמעותיים למצב שבו אירן תפר אותו ותפרוץ לגרעין"
עידן יוסף
ברקע הדיווחים על הסכם חדש שמתגבש, אמר ראש הממשלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב: "אנחנו מוטרדים מאוד. אבל ישראל תנצח בכל מצב, ולא נאפשר לאירן להיות מדינה סף גרעינית"
יורם אטינגר
סגידת האייתולות לציוני-דרך אלו הפכה את אירן למוקד אזורי ועולמי של הפצת חתרנות וטרור אנטי-אמריקנים, במטרה למוטט כל משטר ערבי פרו-אמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il