X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התחקיר של צבי יחזקאלי [צילום: מן הטלוויזיה]
חוסיין א-שיח' נגד התקשורת הישראלית
תדמיתו של חוסיין א-שיח', היורש האפשרי של אבו מאזן, נפגעה קשות ברחוב הפלשתיני, בגלל פרסום מעלליו בכמה מאמצעי התקשורת הישראלית. א-שיח' יוצא במתקפת נגדם ומאשים אותם ב"שקרים ובזיוף". הרחוב הפלשתיני דווקא מאמין לגירסה הישראלית. הוא מכיר היטב את בכירי הרש"פ ויודע להבחין בין אמת לשקר

אמצעי התקשורת הישראלים אינם רק גורם חשוב ומשפיע בפוליטיקה הישראלית, הם הפכו גם במרוצת השנים, במיוחד לאחר הסכמי אוסלו ב-1993 והקמת הרש"פ, לגורם המשפיע גם על ההנהגה הפלשתינית ועל תדמיתה בקרב תושבי השטחים.
צריך לזכור שהרש"פ היא שלטון דיקטטורי שאינו רוצה בשום ביקורת על פעולותיו ומגביל את חופש הביטוי. החשש של מחמוד עבאס מביקורת על פעולותיה של הרש"פ גובל בהיסטריה. במסגרת הזו פרסם יו"ר הרש"פ את "חוק הפשעים האלקטרונים" המאפשר למערכת אכיפת החוק הפלשתינית לעצור, לחקור ולשפוט כל פלשתיני שפרסם ברשתות החברתיות רשומות שמותחות ביקורת על הרש"פ.
ההיסטריה של הרש"פ מתורגמת בשטח לדיכוי בכוח של מפגינים נגדה - מעצרם ואפילו הריגתם. כך למשל, נרצח בדם קר לפני שנה בחברון פעיל זכויות האדם ניזאר בנאת בידי אנשי הביטחון המסכל של הרש"פ לאחר שפרסם סרטונים בפייסבוק המותחים ביקורת נוקבת על הרש"פ ובכיריה. מותו עורר גל של זעם והפגנות בשטחי הרש"פ אשר דיכאה אותן בכוח. בעקבות לחץ בינלאומי נאלצה הרש"פ להעמיד לדין את-14 אנשי הביטחון החשודים ברצח, ומשפטם מתנהל בעצם ימים אלה בבית הדין הצבאי ברמאללה.
העיתונות הפלשתינית הרשמית והבלתי רשמית בתחומי הרש"פ מנועה, מטבע הדברים, מלפרסם ביקורת חריפה על הרש"פ ועל בכיריה, שלא לדבר על פרסום מעשי שחיתות. לכן חלק מהמידע הקשור למעשים אלה מודלף מהמקורות השונים בשטחים אל אתרי האופוזיציה הפועלים מרצועת עזה, אל העיתונות הערבית בחו"ל ובעיקר אל אמצעי התקשורת הישראלים אשר חלק מהם אינו חושש לפרסם את מעשי השחיתות והנפוטיזם המיוחסים למחמוד עבאס, לשני בניו, ולבכירי הרש"פ: חוסיין א-שיח', מאג'ד פרג', ג'בריל רג'וב, תוופיק אלטיראווי, מחמוד אלהבאש ועוד רבים אחרים.
המצב הזה היה תקף גם בתקופת שלטונו של יאסר ערפאת. הוא, רעייתו סוהא ומקורביו מוחמד רשיד, מחמד דחלאן, סאאב עריקאת, נביל שעת' ובכירים בצמרת הישראלית שהיו קשורים אליהם, כמו יוסי גינוסר בכיר השב"כ לשעבר, היו נתונים לביקורת ולמתקפות על טוהר המידות שלהם מצד חלק מאמצעי התקשורת הישראלים.
לכן, חוסיין א-שיח', חבר הוועד הפועל של אש"ף, ומי שמוזכר כעת כיורשו האפשרי של יו"ר הרש"פ, אינו שונה מהם. גם עליו היו פרסומים במהלך השנים באמצעי תקשורת הישראלית על חשדות למעשי שחיתות ועבירות מוסר, אולם הפיכתו ל"יורש" האפשרי ממקדת עליו עכשיו את תשומת הלב של חלק מאמצעי התקשורת בישראל.
כל פרסום על חוסיין א-שיח' באמצעי התקשורת הישראלים מתורגם מיד לשפה הערבית, מופץ ברשתות החברתיות בשטחים והופך לשיחת היום ברחוב הפלשתיני. הפרסומים השליליים גורמים לנזק תדמיתי גדול לחוסיין א-שיח' בדעת הקהל הפלשתינית וגם להנהגת הרש"פ והעומד בראשה.
ערוץ 13 פרסם ב-17 בפברואר כתבה מקיפה על חוסיין א-שיח' המאשימה אותו במעשי שחיתות, בהטרדות מיניות ובקשרים טובים עם ישראל. הוא תואר בכתבה כאחד האנשים העשירים ברש"פ, בעליהן של מספר מחצבות ברש"פ וכמי שמואשם ברחוב הפלשתיני כ"גדול הבוגדים והמושחתים מבחינה מוסרית ולאומית". הכתבה הזו תורגמה לערבית, הופצה בכל הרשתות החברתיות בשטחים וגרמה לו נזק תדמיתי גדול.
מקורביו מספרים כי חמתו בערה בו ולא אתפלא אם הוא יאיים להגיש תביעת לשון הרע נגד הערוץ. כבר היו בעבר כמה מקרים שבהם איימו בכירים ברש"פ, כמו מוחמד דחלאן או אחד מבניו של יו"ר הרש"פ, להגיש תביעות לשון הרע נגד עיתונאים ישראלים שחשפו את מעשיהם, אך האיומים האלה לא הבשילו לשום דבר.
נראה כי הנשק היחידי שיש לבכירי הרש"פ הוא להשמיץ את העיתונאים הישראלים, החושפים את מעשי השחיתות שלהם, באמצעי התקשורת הרשמיים של הרש"פ, ולתאר אותם כמי שכביכול פועלים בשירות המודיעין הישראלי, כ"סוכנים ישראלים" או "אנשי ימין" שרוצים להכפיש את הרש"פ. אולם הרחוב הפלשתיני אינו "קונה" את הדברים האלה. הוא מכיר היטב את ה"סחורה" העושקת אותו. הוא מאמין לדיווחי אמצעי התקשורת הישראלים ואף מעביר מידע רלוונטי על מעשי השחיתות של בכירי הרש"פ לעיתונאים ישראלים.
חוסיין א-שיח' הזועם, שחוטף ביקורת קשה באמצעי התקשורת בארץ, פרסם ב-9 בפברואר ציוץ בחשבון הטוויטר שלו שבו כתב:
  • "העיתונות הצהובה והשופרות של הזרם האפל וסוכני הכיבוש מנהלים מלחמה תקשורתית נגד הרש"פ ונגד תנועת פתח. התקשורת שלהם זועקת שקר, זיוף והאשמות בבגידה. זוהי תרבות מוזרה במציאות הפלשתינית והערכים הלאומיים שלנו. מדובר בסגנון כושל, חוסר אמונה באחר ובמנטליות מהפכנית והורסת".
אחד מפעילי הפתח הבכירים ברמאללה, החוקר והעיתונאי נאצר דמג', פרסם ב-25 בפברואר מאמר בעיתון "אל-קודס" המזרח-ירושלמי תחת הכותרת "חוסיין א-שיח' אינו היחיד בעימות נגד ההטעיה הישראלית", שבו הוא יצא להגנתו של א-שיח' ותקף את אמצעי התקשורת הישראלים שאותם כינה "מכונת שקר שמשרתת את האינטרסים העליונים של מדינתם". הוא הגן בלהט על חוסיין א-שיח', עושרו ומשפחתו ועל תכונותיו ועל תרומתו למאבק הלאומי הפלשתיני.
עצם פרסום המאמר בשפה הערבית מעיד על מידת הלחץ שבו נתון א-שיח' החרד לתדמיתו ברחוב הפלשתיני. בעצמו אמר בראיון שהעניק לפני כמה ימים לערוץ "א-שרק" הסעודי, כי "יו"ר הרש"פ הבא יהיה מי שייבחר בבחירות על-ידי הפלשתינים ולא מי שיגיע על גבם של הטנקים הישראלים". הוא יודע היטב כי עם התדמית השלילית שיש לו כיום ברחוב הפלשתיני הסיכוי שלו להיבחר ליו"ר הרש"פ אינו גבוה בלשון המעטה.
חלק מהמידע הביקורתי המתפרסם באמצעי התקשורת הישראלית על בכירי הרש"פ, מקורו באישים בכירים בפתח. במסגרת היריבות הגוברת בקרב הירושה, הם משתמשים בעיתונאים הישראלים כדי לנגח את יריביהם או כדי להביא מידע רגיש לידיעתו של יו"ר הרש"פ על מעלליהם.
חוסיין א-שיח' מכיר היטב את אמצעי התקשורת הישראלים, את הכתבים המסקרים את פעילות הרש"פ, את הספינים השונים וחלק מהמקורות הפלשתינים האחראים להם. מוטב שהוא לא ייצא בהאשמות נגד אמצעי התקשורת הישראלית ולא יאשים אותם בהאשמות שווא. הם לא ממציאים שום ידיעות על מעלליו. החומר הזה המתפרסם מגיע מבכירים בעלי אינטרסים ברש"פ, והוא גם עובר בדרך כלל אימות והצלבות עם גורמים ישראלים בכירים הבקיאים בנושא.
בשורה התחתונה, אין לו שום סיכוי לנצח את התקשורת הישראלית. הרחוב הפלשתיני מאמין לה בכל הקשור למעשי השחיתות של בכירי הרש"פ. מוטב שהוא יעסוק בעבודתו המדינית ויתרכז בה במקום להילחם כמו דון קישוט בתחנות רוח.

תאריך:  04/03/2022   |   עודכן:  04/03/2022
+‏מועצת יש"ע מפרסמת את מספר התושבים היהודיים ביו"ש
08:06 04/03/22  |  עידן יוסף

‏מועצת יש"ע מפרסמת את מספר התושבים היהודיים ביו"ש לשנת 2021: באזור גרים 491,923 תושבים - עלייה של 3.3% משנת 2020. בקצב הזה צפויים להגיע לחצי מיליון תושבים בשנה הקרובה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסיין א-שיח' נגד התקשורת הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הרש"פ איבדה לחלוטין את השליטה הביטחונית במחנה הפליטים ג'נין וצה"ל חזר לפעול נגד הטרור במחנה אחרי הפסקה של כמה חודשים. גורמי הביטחון בישראל צופים הסלמה ביטחונית בשטחי הגדה לקראת כינוס הוועידה השמינית של פתח וחודש הרמאדאן
איתמר לוין
אלרון: לא היה בסיס להסתפקותה של השופטת בר-אשר ב-11 חודשי מאסר על ערבי שתקף יהודים בירושלים; טעתה כאשר לא פסקה להם פיצוי והשתמשה שלא כראוי בתסקיר שירות המבחן
איתמר לוין
עמית וברק-ארז קבעו, כי 15 פלשתינים יישארו בבתיהם - שבבעלות יהודית - תמורת דמי שכירות מופחתים, עד שהבעלות תיקבע סופית לאחר הסדרת המקרקעין
יוני בן-מנחם
בכיר הג'יהאד האיסלאמי ח'דר עדנאן ניצל השבוע מהתנקשות בחייו בקסבה של שכם. לטענתו, הרש"פ ניסתה לחסלו כדי להשתיק את הביקורת החריפה שלו כלפיה, גורמים בפתח אומרים כי לח'דר עדנאן יש תפקיד בולט ביצירת האנרכיה הביטחונית באזור ג'נין
איציק וולף
שר הביטחון חתם על צו תפיסה של מטבעות קריפטוגרפיים בסך עשרות אלפי שקלים, מ-12 חשבונות דיגיטליים, הכוללים כ-30 ארנקים דיגיטליים של גורמים עסקיים שסייעו לחברת החלפנות אלמתחדון, של משפחת שמלח'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il