X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקונסולית הכללית של מדינת ישראל היא ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, דמות מרשימה כשלעצמה אך לא בטוח שהיא מי שאמורה לעמוד בחזית בעניינים לאומיים של המדינה היהודית דמוקרטית אותה היא מוכנה לקבל רק כמדינה דמוקרטית
▪  ▪  ▪
רינאוי-זועבי. "להפסיק את הכיבוש" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מצעד האיוולת נמשך במלא העוז והעוצמה. מכסת המינויים הפוליטיים שהתבצעה בשבעת חודשי ממשלת המינוי, השינוי, האיחוי, הריפוי, המוסר, ממשלת מיסטר קלין ומיסיס אין זך ממני, נדמה כי אין להם אח ורע בתולדות הפוליטיקה הישראלית. מינויים פוליטיים בכל תחומי החיים מתבצעים בגלוי ובסמוי, בחטף ולאור השמש הזורחת מבושה.
מינויים שניחוח הנפוטיזם עולה מהם, שניחוח אתנן פוליטי, ניחוח דמי שתיקה פוליטיים, ניחוח באנו לסידור עבודה, ללשכת התעסוקה בחרתנו. אחד מסידורי העבודה המביכים הוא מינוי שר בלי תיק, בלי משמעות, בלי מטרה ותכלית, נגמר בהתפטרות השר שלא ידע מה הוא משרדו, מה מכיל התיק הריק ונבוך מלהביט בעצמו במראה.
לשר הסורר הוצע שירות בכל שגרירות בעולם שרק יבחר, השר נכון לכתיבת שורות אלה אמר: לא תודה. מי שאמרה כן בשמחה לתפקיד במשרד החוץ המדמם ממחאות ושביתות נגד השר ותפקודו הייתה ח"כית שלא הלכה בתלם והעזה להצביע לפי צו מצפונה, בניגוד למצופה מחברי הקואליציה הנוכחית להצביע נגד כל מה שהם מאמינים בו ובשמו נבחרו על-ידי ציבור שולחיהם.
הקונסולית הכללית של מדינת ישראל היא ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, דמות מרשימה כשלעצמה אך לא בטוח שהיא מי שאמורה לעמוד בחזית בעניינים לאומיים של המדינה היהודית דמוקרטית אותה היא מוכנה לקבל רק כמדינה דמוקרטית.
חשבתי איך יכול להתקיים ראיון עימה בימים של מבצע צבאי. להלן מחשבותיי כמי שמוצא נקודות זכות גם במי שלא רואה במדינת ישראל את הבית הלאומי של העם היהודי. הימים ימי מבצע "באנו לשלוט", מבצע שממשלת ישראל נאלצה להיכנס אליו בעקבות ירי טילים בלתי פוסק על תל אביב, שדרות ונחל עוז, התקפות פרועות על הגדר ובלוני תבערה ונפץ. האזרחים משני צידי הגבול משלמים את מחיר הטרוריסטים מעזה.
התגובה הישראלית מתקבלת בעולם בתחילה במנוד ראש של, אין חדש תחת השמש, מה שהיה הוא שיהיה. לאחר יומיים של מבצע ולחימה בעוד חצי מאזרחי מדינת ישראל נמצאים בממ"ד, חרדים מה ילד יום, מתארגנת בשנגחאי עצרת הזדהות של תושבי העיר עם אזרחי ישראל. מארגני העצרת מחפשים את הקונסולית הכללית העסוקה בדיוק במציאת מילות ההמנון של המדינה אותה היא מייצגת, "נפש יהודי הומיה"? לא מתאים, מדיר, לגרוס את ההמנון.
הקונסולית הישראלית, ח"כ לשעבר ממרצ, ג'ידא רינאוי-זועבי, מוזמנת לראיון בטלוויזיה הממלכתית של שאנגחאי. להלן ראיון לא דמיוני:
מראיין: הגב' ג'ידא רינאוי-זועבי ח"כ לשעבר בפרלמנט הישראלי, מקום מספר ארבע ברשימה בה ראש התנועה, כיום שר בממשלת ישראל, הודיע כי: "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור, ישראל צריכה לשאול את עצמה מה היא עשתה כדי למנוע את זה". פעילה אקטיבית בחוק החשמל, בחוק הגיוס, מכנה את הגולן שטח סורי כבוש, שנשלחה עד אלינו, לשנגחאי הרחוקה מאוד מישראל, כדי שלא תערער יותר משהיא מעורערת את הקואליציה ממנה מורכבת הממשלה הפלשתינית ישראלית הראשונה בהיסטוריה, איך את מרגישה בשנגחאי?
ג'ידא רינאוי-זועבי: הבלים, אני בחירה מצוינת, מקצועית, בוגרת תוכניות באוקספורד, האישה הראשונה בתפקיד. אני מרגישה כאן חופשיה, משוחררת, אני מרגישה טוב כי אין כאן כיבוש, אין כאן דיכוי, אין כאן קיפוח, אין כאן אפרטהייד.
מראיין: גם בישראל אין...
ג'ידא רינאוי-זועבי: סליחה?? אני באה משם, מה אתה יודע על הישות הציונית הכובשת, מה אתה יודע על הטרנספר על הרס בתי ערבים, גירוש, על הדיכוי הנורא, על האפרטהייד על הסבל הנורא שעמי הכבוש עובר על-ידי חיילי צבא הכיבוש האכזר.
מראיין: אני מתעדכן באוזנייה שאת קונסולית כללית של מדינת ישראל, לא של פלשתין.
ג'ידא רינאוי-זועבי: מדינת הישות הציונית הכובשת התכוונת, תראה, האזרחים התמימים בעזה במצור במשך שנים רבות, הלב שלי יוצא אליהם, סבל, מוות, אבטלה, אם זה לא אפרטהייד של הכיבוש האימפריאליסטי, אינני יודעת מהו אפרטהייד.
מראיין: טילים על אזרחים תמימים נורים מעזה על-ידי טרוריסטים לעבר שטח ישראל, מדוע אינך מגנה את הטרור?
ג'ידא רינאוי-זועבי: אני מגנה את הטרור ההדדי, האזרחים הפלשתינים והישראלים משלמים את המחיר הכבד של הכיבוש הישראלי בפלשתין. אני רואה בלוחמי החופש בעזה ובגדה את האחים שלי שלא יירתעו מאף כובש אכזר, הם לא יירתעו עד שהכיבוש יסתלק.
מראיין: את קוראת לוועדת חקירה בינלאומית שתחקור בבית הדין הבינלאומי בהאג פשעי מלחמה של חיילי צבא הכיבוש?
ג'ידא רינאוי-זועבי: בהחלט, אם אין למדינת ישראל הדמוקרטית...
מראיין: מדינת ישראל הדמוקרטית יהודית כן?
ג'ידא רינאוי-זועבי: לא, ממש לא, מדינת ישראל שצריכה להיות שוויונית.
מראיין: אני מודה לך על הראיון הראשון, המעניין והמפתיע.
ג'ידא רינאוי-זועבי: ברשותך, אני פונה לממשלת הכיבוש, לעצור מייד את הפגיעה באזרחים חפים מפשע בעזה ועכשיו.
ואז התעוררתי מהרהוריי...

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/03/2022   |   עודכן:  06/03/2022
+לחפור או לחפף זו השאלה!
13:35 06/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

הפוסט ציונים לא מעמיקים, הם ממשיכים בסיסמאות הפשטניות של שלום עכשיו, הלאה הכיבוש, רצח עם, פשעים נגד האנושות, רצח מכוון של ילדים, גזענות, נאצים, פשיסטים, רוצחי רבין  ▪  והעולם מאמין להם

זלנסקי. יהיה האשם [צילום: יוהנה ג'רון/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
רז נזרי: עניין המכסות יציב קשיים חוקתיים מהטעם שזה מכניס את התכלית הדמוגרפית    רוטמן: הפכנו למדינה שמאפשרת ומקבלת, אבל לא דורשת את המינימום של נאמנות למדינה    עדאלה: חוק האזרחות - ענישה קולקטיבית
יוני בן-מנחם
תדמיתו של חוסיין א-שיח', היורש האפשרי של אבו מאזן, נפגעה קשות ברחוב הפלשתיני, בגלל פרסום מעלליו בכמה מאמצעי התקשורת הישראלית. א-שיח' יוצא במתקפת נגדם ומאשים אותם ב"שקרים ובזיוף". הרחוב הפלשתיני דווקא מאמין לגירסה הישראלית. הוא מכיר היטב את בכירי הרש"פ ויודע להבחין בין אמת לשקר
יוני בן-מנחם
הרש"פ איבדה לחלוטין את השליטה הביטחונית במחנה הפליטים ג'נין וצה"ל חזר לפעול נגד הטרור במחנה אחרי הפסקה של כמה חודשים. גורמי הביטחון בישראל צופים הסלמה ביטחונית בשטחי הגדה לקראת כינוס הוועידה השמינית של פתח וחודש הרמאדאן
איתמר לוין
אלרון: לא היה בסיס להסתפקותה של השופטת בר-אשר ב-11 חודשי מאסר על ערבי שתקף יהודים בירושלים; טעתה כאשר לא פסקה להם פיצוי והשתמשה שלא כראוי בתסקיר שירות המבחן
איתמר לוין
עמית וברק-ארז קבעו, כי 15 פלשתינים יישארו בבתיהם - שבבעלות יהודית - תמורת דמי שכירות מופחתים, עד שהבעלות תיקבע סופית לאחר הסדרת המקרקעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il