קבוצת הצעירים שרק הודות ל
שעיה גולדברג, שטרח ללמד את הבורים יידיש, ולהדריכם בהיגוי נקי, מביאים ויביאו לתיאטרון קהל צופים ישראלי הצעיר יותר מהקהל הקבוע והרגיל של מתמוגגי הצפיה בתרבות היידית. החיבור שהצליחו שמוליק עצמון המייסד והמנהל הקודם, וכעת ביתר עוז ועוצמה המנהל האמנותי החדש - ששי קשת, לחבר בין הקשישים שגדלו על שפת ותרבות היידיש לבין הצברים חסרי הידע בשפה - החיבור הפנומנלי הזה לא יתואר. כאחת שלא שמעה בבית הוריה יידיש, משום שאחי הגדול אסר על ההורים לדבר שפות זרות, התחלתי לבקר ביידישפיל, ולהיכבש בקסמו. את השפה התחלתי ללמוד מתוך קריאת התרגום שבשולי הבמה, כך שלהפתעתי הגדולה, הפעם, בהצגת "עם רגל אחת במטוס" כמעט ולא נזקקתי לתרגום, ונהניתי מהמשחק והתנועה הכה שובי לב. לבטח בזכות מיבטאם הנקי של השחקנים, שנשמע כמעט כמו עברית.
עצם הסיפוח של שלושה צעירים חדשים לקאסט, מהווה ריענון, כעין בוסטר ללהקה שכבר חששו שקיצה קרב.
והנה, מלבד שני הוותיקים הצברים גם הם,
ענת עצמון ו
ישראל טרייסטמן, המגלמים בחן רב את הזוג הארגנטינאי שהעלייה לישראל גורמת להם לחילוקי דעות, ובנוסף
אנדרה קשקר כ"שליח" שהצליח לשכנע אותם להגר לישראל, כל היתר צעירים מלבבים שמשחקם מרנין את הלב, וסוחף את הקהל בקצב המשחק, התנועה והטקסט החכם הטבול בהומור.
לזוג ענת עצמון וישראל טרייסטמן יש שני צאצאים: בן צעיר בן 17,
גיל וייס שכה תואם לתפקיד, הן בזכות מראהו הנאה והצעיר והן ברוח השובבית שהוא משרה סביבו, וכן בכשרון התנועה שלו ש
קים גורדון הכוריאוגרפית כה הייטיבה לעצב. את אחותו, הבת, מגלמת
שריאל יוסף החביבה ומלאת הקסם, המדהימה את הוריה כשהחבר שלה מתגלה כנוצרי, החולם לעלות לירושלים ולצעוד בויה דולורוזה של ישו. ההלם שהוריה חווים, וכל השתלשות המצבים במחזה שכתבה
אנדראה באואב הם הסיבה לכך שהקהל מרותק למתרחש על הבמה היפהפיה והתלבושות שעיצבה
דנה כץ.