|
תאריך:
|
13/03/2022
|
|
|
עודכן:
|
13/03/2022
|
+הכרח בל יגונה
|
09:59 13/03/22 | רבקה שפק-ליסק | לרשימה המלאה
|
ההחלטה על איסור נשואים בין ערבים ישראלים לפלשתיניות ▪ המחלוקת היא בין הסתמכות על תפישת עולם דמוקרטית וזכותו של אזרח להביא לביתו את אשתו הזרה, כמקובל בחברות דמוקרטיות, לעומת הטיעון של המדינה המבוסס על מצב המלחמה בין ישראל לרשות הפלשתינית
|
|
נישואים בעייתיים [צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90]
|
|
|
+אבו-מאזן הולך על ראשו של מרוואן ברגותי
|
08:51 13/03/22 | יוני בן-מנחם | לרשימה המלאה
|
מרוואן ברגותי הצליח לסכל זמנית את כינוס הוועידה השמינית של פתח שבו תכנן אבו מאזן לחסל את כוחו הפוליטי ולמנוע את בחירתו להנהגת התנועה. התסיסה גוברת בקרב האסירים הביטחוניים של פתח לאור כוונתו של אבו מאזן למנוע מנציגיהם להשתתף בוועידה, הם מאיימים בפיצוץ ומתקיים מו"מ למציאת פשרה
|
|
חוסיין א-שייח'. מושך בחוטים [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
חיילינו הנמצאים בגבול עזה , ומנסים למנוע "מחובבי ציון" הפלשתינאים , לחדור את "גבול עזה" במטרה "להגיע לאל אקצא " ( בצעקותיהם המלוות את נסיון החדירה של גדר המערכת שם ) , אזי פעולותיהם הצבאיות כדי למנוע זאת ( צליפה במסתערים לעבר הגדר , ירי כדי לפצוע ברגליהם ) , נובעים "משנאה" , על פי "הראש" של קלינסקי !. אתם הבנתם את גונב הדעת הזה , קלינסקי ,שלא רומז אפילו באיזה "פלשתינאים" מדובר ומה בכלל הם עשו " בגבול עזה " ! , נו , הקורא התמים אמור להניח שהם סתם הפגינו ליד הגבול והניפו שלטי שלום ולא גורמים עויינים המנסים לחדור את הגבול ולבצע חבלה והרג בישובי עוטף עזה , או אולו קלינסקי הבין שהם רק רצו להגיע לקיבוץ בארי או כיסופים ולשתות כוס קפה עם הקיבוצניקים . הרי רק לפני חודשיים ולא באיזה עבר בהיסטוריה , חטף לוחם משמר הגבול כדור בראש ונהרג ( הלוחם שמואלי ), בעמדתו על גבול עזה , מידי "חובבי ציון" הללו , "הפלשתינאים ליד גבול עזה " , על פי תיאורו "הציורי" של קלינסקי , את "המיסכנים" שחוטפים כדור ברגליהם , מצליפות חיילי צה"ל , המנסים למנוע מהם לחצות את הגבול "ולהגיע לאל אקצא" , בשיירת "שלום ומחולות". ושום מילת ביקורת או גינוי , או הסתייגות , מקלינסקי , על ההתנהלות הטרוריסטית הזו , של "פלשתינאים בגבול עזה" ושום רמז , על נסיונם לחדור בכוח לגבולנו וזה סתם "שנאה" של חיילינו כלפי הפלשתינאים , ולא כחלק מתפקידו של חייל להגן על גבולה של מדינתו , מפני גורמים עויינים. נראה לי שהתובנות "המבריקות " הללו של קלינסקי ( ("שנאה" כמניע של חייל להגן על גבולות ארצו !), דוקא הן נובעות "מהשנאה" שלו לצה"ל ולחייליו , ולא "משנאה" של חיילינו "לפלשתינאים בגבול עזה". והמבין יבין. תראו שוב , איך מזדהה קלינסקי עם הנרטיב של חמאס בעזה , ממש מביך. דובר החמאס צריך רק לצטט את התובנות כאן של קלינסקי , המתייגות את הסיטואציות בגבול עזה , מילה במילה ולא להוסיף מילה .זהו , זה הכל "משנאה" של חיילי צה"ל את הפלשתינאים בגבול עזה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
לשלמה המגיב שלום
אני הבנתי מהמאמר של איתן , שיש לו הערכה לפרקטיות של הימין, שהשאיר את האמירה "שתי גדות לירדן , זו שלנו וזו גם כן" כחזון משיחי , שמבטאים אותו בשירה ולא מעלים אותו לסדר היום הפוליטי. כך הוא מבקש שהיום נדחה את הגישה הפוליטית. המבקשת לספח את כל שטחי יהודה, השומרון והגולן למדינת ישראל, כי חיים שם ערבים שיש להם מאוויים לאומיים, ומוטב שתקום מדינה פלשתינית לצד מדינת ישראל. אפשר לא להסכים עם דעותיו, אבל רצוי לנהל ויכוח ענייני , תוך מתן כבוד לדעה של האחר. אני סבורה שאיתן מנהל את הדיון בענייניות, והמגיבים לכתובתו באופן הרחוק מלהיות ענייני ומכובד.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיבה לשלמה המגיב |
|
|
|
|
|
ראשית , איני דובר "הימין" , ואיני רואה שום קשר לתובנות של קלינסקי כאן במאמרו ( ביקורתו על התנהלות חיילי צה"ל מול "הפלשתינאים בגבול עזה" ) , לבין חזון הימין הרדיקלי "שתי גדות לירדן , זו שלנו וזו גם כן " , ואת מסיטה את הדיון מהנושא שאותו הציג קלינסקי כאן במאמרו , בגין התנהלות חיילי צה"ל , כדי להתחמק מביקורתי עליו בעניין זה. איזה "ויכוח ענייני ומכובד" , את רואה בתובנה של קלינסקי ,שמגנה את התנהלות חיילי צה"ל "בגבול עזה" ומייחס להם מניעים של "שנאה" , בעת שמבצעים את תפקידם , בשמירה על גבולנו מפני גורמים עויינים , ולא רומז אפילו ולא מציין במכוון , מה עשו "בגבול עזה" , אותם פלשתינאים חובביציון , וקלינסקי אפילו לא מגנה , או מסתייג , מהתנהלותם האלימה של אותם "פלשתינאים" , בנסיונם לחדור את הגבול בעזה" ולפלוש למדינה ולא רואה שום סיבה ( להבנתו הביטחונית , או האידיאולוגית ?) , שחיילי צה"ל "יצלפו" באותם חובב ציון , כדי למנוע חדירה לגבולנו ולישובי עוטף עזה. נו "ויכוח ענייני ומכובד" את רואה בהזדהות הפאבלובית הזו של קלינסקי , עם דוברי החמאס , או גסות רוח של קלינסקי , שכך מדהה כל הזמן , עם מי שרוצה להשמיד את עמו ומדינתו ? , מה הקשר "לכיבוש" ולרצון החמאס להשמידנו ? , מה הקשר של הצורך של חיילי צה"ל להגן על "גבולנו בעזה" , ולכיבוש ? , הרי דוקא ברצועת עזה , אנו לא נמצאים בכלל והפסקנו את "הכיבוש " שם , הלא כן ?. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
לשלמה המגיב שלום, איתן ביטא במאמרו את כאבו לנוכח מה שנאמר על ידי חייל ישראלי בראיון לעיתונאי בעיתון הארץ. לי נראה, שאיתן מאד כואב, שאלו היו ההתבטאויות של המרואיין. שלמה, אני הבינותי מהמאמר, שאיתן אינו מאשים את החייל הממלא תפקידו, אלא רק כואב מרה את המציאות הקיימת. מה שעלה מתוך ההתייחסות של איתן לראיון עם חייל בצבא הגנה לישראל, שאלו היו התבטאויותיו הכואבות והמכאיבות של החייל. שלמה, כמו במתקפות הנפל שלך על איתן בנושא אוקראינה, מצער, שאתה חוזר אל הנפל ומתוך צחנתו אתה מתייחס לכאב של איתן , כי אלו היו הדברים שאמר חייל בצבא הגנה לישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה למגיב שלמה |
|
|
|
|
|
איתן קרא ראיון עם חייל בצבא הגנה לישראל. המראיין היה עיתונאי מעיתון "הארץ". המרואיין היה חייל, שביטא את תחושותיו, שהכאיבו לאיתן. שלמה המגיב החליט, שלאיתן אסור לבטא כאב לנוכח הבעת התחושות של החייל. ומשום מה החליט שלמה המגיה לייחס לאיתן האשמות חסרות יסוד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב החליט |
|
|
|
|
|
אני סבורה , שאתה טועה. ישנה שנאה מטורפת חסרת מעצורים בקרב פלשתינים כלפי ישראל. אך שנאה זו אינה מצדיקה את ההתבטאויות של החייל הישראלי בראיון שלו לעיתונאי בעיתון הארץ. אין כל הצדקה מוסרית להתבטאויות כאלו, גם כשבצד השני ישנן עוצמות של שנאה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למר שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
הרי יש הגיון רב, וגם "הצדקה מוסרית" , שחייל בצבא כולשהו , הנלחם בגורם עויין למדינתו , יחוש "שנאה " ( בלשונכם ) כלפי מי שרוצה להשמיד את מדינתו , הלא כן ? , מה זה , אם לא התנהגות טיבעית של כל בן אנוש , בסיטואציה כזו ? , מה "לא מוסרי" כאן ?, מה את מנסה "בכוח" להצדיק את התובנה המטופשת הזו של קלינסקי , כלפיי חיילינו בגבול עזה , בנימוקים רדודים כאלה ?. נו , אין הצדקה מוסרית להתבטאויות כאלו" ? , איזה "ייפות נפש" מוזרה , לבקר חייל הנלחם כנגד אויב מדינתו , ולצפות ממנו "שיתבטא " באופן שאינו חושף "שנאה" כלפיי האויב !! , איך את וקלינסקי מצפים מהחיילים שלנו , "שיתבטאו" בסיטואציות הללו ?, שיגלו "הבנה " כלפי האויב ? , עצם הייחוס שלך של המושג "הצדקה מוסרית " והשימוש במושג "מוסר" , שחסר לטעמך , בקרב חיילינו בגבול עזה , הינו לכשעצמו חושף גסות רוח "ושנאה" שלך כלפיי החיילים , הלא כן ?. מעניין מה צריכה אימו של חייל בגבול עזה , לחוש כלפיי התובנות שלך ושל קלינסקי , שמייחסים חוסר מוסר לבנה החייל ( "אין הצדקה מוסרית "בלשונך ) , רק עקב מילוי תפקידו בהגנת גבול מדינתו , מול "חובבי הציון" הללו , שאצל קלינסקי זה , בסך הכל "פלשתינאים ליד הגבול בעזה " ?. הרי דובר החמאס , יכול לצטט את תגובתך כאן , מילה במילה , כדי להציג את הנרטיב של חמאס , בסיכסוך הזה , מול מדינתך ואת עוד מלינה על חוסר "הצדקה מוסרית" , ומטיפה על "מוסר" !!. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
|
|
|
שלמה המגיב, אתה טועה, כי איתן רק הביע את כאבו, לנוכח התחושות והאמירות של החייל בראיון לעיתונאי בעיתון הארץ. זכותך, שלמה המגיב, לא להיות שותף לכאב של איתן, כי כך חש חייל שלחם בגבולות. אבל מה שאתה מייחס לאיתן, דומה למה שייחסת לו, כשהוא מצא לנכון לכתוב סדרת מאמרים בנושא מקראי ופסח באותם ימים על נושאים אחרים. לסיכום, איתן הביע כאב אחרי מה שקרא בראיון, ואתה שלמה המגיב מייחס לו כל דבר מזוויע, שנראה לך חשוב לייחס לאיתן. ואלו הן האמירות של חייל בצבא הגנה לישראל. שלמה המגיב, אתה נוטל מלים מהמאמר של איתן ומספסר בהן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיבה לתגובת שלמה |
|
|
|
|
|
לאיתן ההולך בקצב מהיר לסיים את העשור התשיעי לחייו מביע כאב, שהמילה שנאה השתלטה על ראיון, שערך עיתונאי עם חייל שבוודאי תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל. לאיתן מותר להביע את כאבו, ולשלמה המגיב אסור לייחס לאיתן את הבעלות על כל הרע הקיים באזורנו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב מייחס |
|
|
3 |
|
|
מאחלת לאיתן הרבה בריאות. מאחלת לחיילי צה''ל שיחזרו לבתיהם בשלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאחלת לאיתן |
|
|
4 |
|
|
את העזתים אפשר לעצור או בפתח ביתך או מעבר לגבול, אז היכן לדעתך צריך לעצור אותם? ואפשר לעצור אותם עם כדור בראש או עם כדור ברגל, אז איפה היית מעדיף שחיילינו יירו? יש סכסוך, הם רוצים להרוג אותך ולרשת את ביתך, יש אצלנו אנשים שקוראים לכניעה, ויש כאלה הדוגלים בהתמודדות, על אף הקושי שבהתמודדות, אני עדיין בצד המתמודד ולא בצד המתרפס והנכנע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
5 |
|
|
בוז לך ולכל מהשאתה מסמל את ההתרפסות ההתחנפות בפני כל ערבי אני בז לך גזען שונא מזרחיים אני בז לך מעריץ תורת הגזע הגרמנית אני בז לך שונא יהדות ויהודים אני בז לך מעריץ רוצחי ילדים יהודים אני בז לך שקרן עלוב אני בז לך תלמידו של לובה אליאב הבזוי
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב.ל |
|
|
|
|
|
אני בזה לעלילת הדם שהמגיב ב.ל יודע בודאות. ולידיעה זו נתן ביטוי בתגובותיו, שהמורים היקרים בבית הספר לילדי עובדים בפתח תקווה הכו ילדים יוצאי תימן ממחנה יהודה וילדים יוצאי עיראק ממעברצ עמישב. ואני לא רק שמוקיעה בבוז את עלילת הדם של ב.ל, אלא אחרי יותר משבעים שנה נושאת בהערצה את פועלם של המורים - ברוך אורן ז"ל, ישראל יעקובוביץ ז"ל, רבקה סרוקה ז"ל, שושנה ברוידי ז"ל, רבקה אורן ז"ל והרשימה היא ארוכה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני בזה ל-ב.ל |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
גם לי כואבים דברי החיל ככל שנאמרו. הירי בברכיים הוא כורח, והוא איננו ירי בחדווה, הירי בברכיים נועד על מנת לשמור עלייך ועל ילדייך ונכדייך, אין מה לחגוג עליו אך יש לכבד להעריך ולהאדיר את הנושאים בנטל הזה, יש להעיר להם על התבטאות לא ראויה אך ודאי לא לבוז להם, הבוז שייך כולו, מהמסד עד הפחות, לאיתן ולחבריו התבוסתנים אשר ללא אותו חייל וחבריו היו מוצאים עצמם עם הראש עמוק באדמה או במקרה הטוב על גיגיות מחורררות במימי הים התיכון בדרכם חזרה לביאליסטוק ולכבשנים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
רבקה שפק-ליסק
ההחלטה על איסור נשואים בין ערבים ישראלים לפלשתיניות המחלוקת היא בין הסתמכות על תפישת עולם דמוקרטית וזכותו של אזרח להביא לביתו את אשתו הזרה, כמקובל בחברות דמוקרטיות, לעומת הטיעון של המדינה המבוסס על מצב המלחמה בין ישראל לרשות הפלשתינית
|
|
|
|
|
|
יוני בן-מנחם
מרוואן ברגותי הצליח לסכל זמנית את כינוס הוועידה השמינית של פתח שבו תכנן אבו מאזן לחסל את כוחו הפוליטי ולמנוע את בחירתו להנהגת התנועה. התסיסה גוברת בקרב האסירים הביטחוניים של פתח לאור כוונתו של אבו מאזן למנוע מנציגיהם להשתתף בוועידה, הם מאיימים בפיצוץ ומתקיים מו"מ למציאת פשרה
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי
לצערי, מחנה גדול בישראל מתנה אפשרות של כניסה להילוך גבוה של הסדרי שלום רק בהנצחת הסיפוח של השטחים ביהודה ובשומרון כדי למנוע הקמתה של מדינה פלשתינית
|
|
|
|
|
|
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון אישרה את החוק המגביל איחוד משפחות פלשתיניות לאחר הסכמות מול מרצ ורע"ם שינוי דרמטי נוגע גם בהיבט הדמוגרפי ובשמירת הרוב היהודי
|
|
|
|
|
|
|