X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ידוע מה שאמר מי שאמר - שדיאטות לא מתחילים במלון ובטח לא כזה שמציע את ה-הכל כלול המעניין באירוח כזה הוא האיזון שבן אדם מוצא לעצמו מבלי להרגיש
▪  ▪  ▪
מגוון קינוחים [צילום: אתר Eden House Premier]

כבר כתבו מספיק מילים על מלונות. על שירות החדרים. קפיצות על המיטה שמותר רק במלון. על ההגדרות העלומות חצי פנסיון, פנסיון מלא והכל כלול. על התור לחביתות בבוקר, על התור לקפה שזה בערך כל הבוקר, ועל התור לתור הבא. ואז תורים לארוחת ערב בעמדת הברביקיו, בעמדת הסלט, בעמדת הפלאפל. וחוזר חלילה. ואם זה פנסיון מלא, אז זה אומר מלא תורים עד שיוצאים לפנסיה. שמדובר באירוח רגיל, להגיע למלון בכלל ובעיקר בתקופת הקיץ זה גם מבחן בצניעות. יש את התחושה שחופשה במלון זה שחרור מהשגרה ושחרור מהמחויבות למסגרת הכללית של החיים והמסגרת הדתית בפרט. לא פעם נתקלתי במבטים זועמים כשניסיתי לארגן מניין במלון כזה או אחר, ולא פעם הייתי צריך להתנצל על היותי בתפקיד מש"ק הדת של המקום. הפעם ויתרתי על זה והלכתי להתפלל רגיל. לשמחתי לא נצרכנו לגיוס מניין.
בסופ"ש האחרון בקרתי במסגרת משפחתית במלון בעיר החמה אילת. שני דברים היו שונים בחופשה הזו, ממה שלא חוויתי עד כה לפני. הראשון היותו של המלון במסגרת אירוח הכל כלול. האפשרות להיכנס כל שלוש שעות לחדר האוכל, זה בדיוק הרגעים שמתחילים לעלות בי התהיות - האם לא כדאי להתחיל דיאטה? וידוע מה שאמר מי שאמר - שדיאטות לא מתחילים במלון ובטח לא כזה שמציע את ה-הכל כלול. המעניין באירוח כזה הוא האיזון שבן אדם מוצא לעצמו מבלי להרגיש. ביום הראשון הצלחות מלאות עד הסוף ומנסים הכל. טועמים מכל הקינוחים מכל האפשרויות ומכל הסוגים. ככל שחולפים הימים הצלחות הולכות וקטנות והמנה הופכת להיות דומה למה שאתה אוכל מדי יום - אם זכית ויש לך חדר אוכל בבית או בעבודה.
מה שעוד מעניין במלונות ובכלל במסעדות, זה הצורה שבה מתייחסים לילדים שלנו באוכל. בחדר האוכל הוצבה עמדת אוכל לילדים שכללה בעיקר נקניקיות ושניצלים שקשר בינם לבן בשר הוא מקרי בהחלט. כתוספת הם הציעו אורז לבן והרבה צ'יפס וקטשופ. כנראה שבענייני בריאות זה לא חלק ממה שחושבים עלינו במלון, ובמיוחד כאשר מדובר בילדים שלנו. זה ברור להם שילד לא אמור לאכול משהו אחר. נכון שילד אמור לאהוב את ההיצע הזה של נקניקיות וקטשופ, אבל האם זה הדבר היחידי שמתאים להם? למה לא מנסים משהו אחר בטעמים שלהם?
עוד דבר שונה היה במלון הזה וזה האפשרות להפקיד את הקטנות שלי בידי צוות המלון בעוד אנחנו הגדולים משוחררים מכל משא. הגענו, נרשמנו, צמידים הושתו על ידינו, הפקדנו את הילדות בידי הצוות המיומן ואני שלא שומע טוב סברתי שניתן לבוא לקחת אותן עד גיל 16. מסתבר שאמרו לי שצריך לקחת אותן עד השעה 16:00. בגילי קוראים לזה שמיעה סלקטיבית. ברגע אחד השתרר שקט סביבנו.
חזרנו אני ומרתי להיות זוג צעיר כמו אז לפני עשור ויותר. זוג נטול דאגות, נטול קפאין והרבה הפוך בחלב סויה. דברנו קצת על הילדות. בלשנו אחרי צוות הבידור ששעשע אותן ועשה זאת בהצלחה יתרה, ובעיקר תהינו - מכאן לאן? מפה לשם מצאתי את עצמי בסניף דלתא ממתין בתור עם ערימת בגדים תוך כדי שמרתי מעמיסה עוד ועוד. בקצה הערימה הנחתי זוג גרבים רק כדי להבהיר לה לקראת יום האישה מי פה הגבר בבית. גבר מלשון גרביים. אחרי שעתיים כאלו חשבתי שאולי כדאי לחזור להיות הורה במשרה מלאה. זה יותר זול וגם יותר מעניין מלהקיף את מתחם ההחלקה על הקרח ח"י פעמים. חזרתי לבנות שלי שמצידן הכחישו כל קשר אליי, והעדיפו להישאר בארוחה הקבוצתית עם התפריט המוכר של נקניקיות וקטשופ.
נגשתי לפינת הקפה במסגרת הכל כלול ביקשתי קפה - עשירי במספר, וישבתי לחשוב. על מה אני כותב את הטור הבא. את התשובה קבלתי יום אחרי. השבת נכנסה ובית הכנסת של המלון התרוקן אט אט. הגענו לחדר האוכל. במבט מהיר זיהיתי חלק מאורחי המלון מההמתנה בתורים של יום קודם לכן. אנשים שנראים חזותית רחוקים מכל עניין ודת. כיפות לבנות צצו אט אט, ויותר ויותר אבות מחזיקים כוס קידוש נצפו. חלק שרו וחלק בירכו. אלו היו ילדים עם טלפונים ניידים בכיס שהקשיבו, אימהות שרגע אחרי הארוחה יצאו לטייל ברכב. כל אלו התכנסו לרגע אחד סביב שולחן השבת עם קידוש מבית אבא. מרתי חוותה רגע דומה שעה וקצת לפני סביב שולחן הדלת נרות השבת. עם מקבץ נשים שאפשר לראות רק שם. כולן סביב שולחן אחד מדליקות, עוצמות עיניים ומתפללות. אלו דברים שאפשר לראות רק במלון.
הארוחה תמה ואני רציתי לומר דבר תורה קצר. את התשובה קיבלתי בדמותו של מישהו שישב בשולחן לידי עם כיפה לבנה של מלון. חזותית לא מישהו שהייתי מעיר לו אם היה עוקף אותי בתור, רק שהוא החזיק גמרא ביד. "אפשר"? שאלתי, והוא הסכים. רגע אחרי הבנתי לאן נפלתי. זו הייתה מסכת בבא קמא. מסכת לא קלה שעכשיו הייתי צריך לדלות מתוכה דבר תורה לשולחן השבת. אז לא ממש מצאתי מה לומר משם, אבל כן מצאתי מה לומר אח"כ לילדות שלי וזה היה - איך העיניים שלנו מטעות לפעמים. איך אנחנו כולנו נופלים לתוך תיוג. כי האדם יראה לעיניים. והוא יתברך, רוצה את הלב.

תאריך:  13/03/2022   |   עודכן:  13/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
גילוי ישראלי באוקראינה של "פייק ניוז" - המטוס הרוסי לא הופל לפני יום אלא לפני שבועיים    המראות של גופות מונחות ברחובות מריופול, מזכירות לי את גטו לודז' ואם ראש העיר הזאת יודיע שמדובר באלף ארבע מאות הרוגים, אין להניח שעיתונאי יחזור ויספור וימצא שחסרים עשרים ושבעה
רון בריימן
ברגע שהרודן ארדואן, אשר דרדר את יחסי ישראל-טורקיה לשפל כה חמור, התחיל להשמיע זמירות אחרות - זמניות וחולפות? - רץ נשיאנו להעניק לו כתב מחילה על עוינותו    מדוע? מה בוער? ללא תמורה? ובלי שטורקיה סגרה את משרדי החמאס בתוכה? ותוך כדי סיכון יחסינו הטובים עם יוון וקפריסין?
שרון נריה בר-און
אחד מהעונשים שנגזרו על דוד, ככתוב בפסוק י' הינו "ועתה, לא-תסור חרב מביתך-עד עולם"    נשאלת השאלה האם מדובר על ביתו הגרעיני של המלך דוד או על כל עם ישראל לדורותיו, מאז ועד היום ולעולמי עד
איתן קלינסקי
אני חלמתי עם חברי על שירות צבאי, בו לא נתגאה על מה שגאה היום חייל, המשתחרר מצבא, שנועד להיות צבא הגנה לעם ישראל
ארי בוסל
ביידן חוגג: הוא היה זקוק להסחת דעת, והנה יצרו עבורו מלחמה, שכל מטרתה אחת: הנבל הרשע הוא פוטין, וכל מה שקורה בארה"ב הוא באשמתו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il