X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מיכה סלקטר וגל סרי [צילום: רדי רובינשטיין]
אני הכרעתי את המערכה
מרתק וקסום - מי בלם את הטנק הסורי והכריע את מלחמת העצמאות - תיאטרון הקאמרי אין זה משנה מי באמת הכניע את הטנק וכל סיפור הרואי חשוב כאמת הבלעדית

מי היה הגיבור שבלם את הטנק הסורי בשערי דגניה ובכך הכריע למעשה את מלחמת העצמאות? הסיפור הלא ייאמן של 5 גיבורים הטוענים שהם היו אלה שהכריעו - כל אחד לחוד - את מלחמת התקומה על-רקע קורותיהם במלחמות ישראל ובחיי היום יום, שזורים בהפקה המרתקת והקסומה - הטנק, העולה בתיאטרון הקאמרי. הבמאי עירד רובינשטיין להטט עם להקת השחקנים המוכשרת והתוצאה היא הצגה קולחת ומעניינת, שופעת הברקות בימוי, נוקבת ומענגת.
המחזה של יואב שוטן גושן ועירד רובינשטיין מבוסס על ספרו באותו השם של אסף ענברי ומנציח את הגרסאות לאותו מעמד שבו הגיח טנק סורי בשלהי מלחמת העצמאות לשערי דגניה ואולם נבלם בהתקפת אחד ממגני הישוב ובכך מנע את הפלישה והכריע למעשה את מהלך מלחמת התקומה.
העלילה עוסקת בחמישה אנשים שכל אחד מהם טוען שהוא היה זה שהכניע את הטנק ופגע בו. ברוך בר לב בורקה סיפר כי הערים על צוות הטנק כאשר פתח את השער והם חששו ממלכודת. הוא הצליח לידות לעברו בקבוקי מולוטוב והניס את אנשיו. שלמה אנשל גרס כי הוא שיגר לעבר הטנק רימונים ומספר פגזים ממטול הפיא"ט. יצחק עשת סיפר כי שיגר פגז לעבר יושבי הטנק וחיסל אחד מהם בעוד השני נמלט. דוד זרחיה דוידסקו סיפר כי הצליח להשחיל רימון לתוך הצריח וחיסל את יושביו. שלום אוכבאום ניצול שואה וחבר המשק סיפר כי חיסל את הסורים שבטנק על-ידי השלכת בקבוקי תבערה.

נדב אסולין ושון מונגוזה [צילום: רדי רובינשטיין]

למעשה אין זה משנה מי באמת הכניע את הטנק וכל סיפור הרואי חשוב כאמת הבלעדית. קורותיהם של חמשת הלוחמים בדגניה צצים על-רקע מלחמת יום הכיפורים ועלילותיהם לאחר המלחמה והם מעניקים לצופים רובד נוסף של סיפורי גבורה והתבונה לרכז את האמת האישית של כל אדם וכיצד היא משפיעה על חייו.
שמחה ברבירו כשלמה אנשל מגלם בכישרון רב את התפקיד ועוד תפקידים והוא גם גונב לעתים את ההצגה בזכות יכולותיו הדרמטיות והווקאליות. השיר יהיה טוב שהוא מוביל יחד עם הלהקה מבוצע נפלא. יואב לוי כזרחיה הוא שחקן משובח ומשחקו הוא מרגש מאוד. נדב אסולין כבורקה מגלם את תפקידו בצורה מעולה. דודו ניב הוא יצחק עשת נפלא ומשה דיין מצוין. מיכה סלקטר כניצול השואה הוכבאום הוא נהדר במשחקו המשובח ובהגשת השיר המונוטוני עד לסיום המר.
שון מונגוזה משחק טוב מאוד את אידי אמין. מורן ארביב-גנס מגלמת ברגש רב את עליזה והמורה. היא שובת לב. טל וייס מצוין כעיתונאי ובתפקידים נוספים. דולב אוחנה משחק ברגש את בנו של זרחיה. גל סרי מצוינת כיהודית הלולנית. ערן עצמון עיצב תפאורה נהדרת שעיקרה שדה עפר הלום קרבות. מוני מדניק על התלבושות המצוינות. כל המשתתפים אגב בעלי כתמי בוץ על מכנסיהם. אבי יונה בואנו עיצב תאורה פרקטית וראויה. עמית זמיר על עיצוב התנועה היפה. רועי ירקוני עיצב מוזיקה מקורית קסומה. אמיר לקנר הלחין את השיר המצוין יהיה טוב.
אין ספק כי ההצגה היא חוויה תיאטרלית ייחודית ומיוחדת ופותחת צוהר לאירוע אולי קטן אך מכריע שהשפיע על המערכה.

נוקדת ומענגת [צילום: רדי רובינשטיין]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  14/03/2022   |   עודכן:  14/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
1947 - 1957 - ספר חדש הדן ב"ספר עזה" בהיבט גאוגרפי-היסטורי    העיסוק ברצועה אינו "היסטורי" כי אם יום-יומי באשר מוקד סכסוך זה פעיל יום-יום    במחקר היסטורי אין אפשרות לשאול "אילו היינו נוהגים אחרת" אבל בהחלט ניתן ביטויי להשקפות אחרות שיתכן שהיו מוליכות למציאות אחרת
אפרים הלפרין
הפרסומים מדברים על עתירה לבג"ץ שהוגשה על-ידי שגרירות אוקראינה    בפועל העתירה הוגשה על-ידי משרד עורך דין ורשה, ועל-פי הכתוב בעתירה היא בתיאום או על-פי בקשת השגרירות האוקראינית    אך מה עם תנאי הסף, מה עם תנאי הסף?
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם חמאס מנסים להתסיס את ערביי ישראל לקראת אירועי "יום האדמה" בסוף החודש. ברצועת עזה הוקם גוף חדש של כל הפלגים "להגנה על ערביי ישראל" כלקח ממבצע "שומר החומות"
צילה שיר-אל
מרבית הכוכבים שלו שנמצאים במזל מאזניים גורמים לכך שיהיה איש נעים הליכות כל עוד הוא מרגיש שדבריו מתקבלים    בעל יכולת דיבור שקולה ומעשית
יעקב קורי
שכל אלה שמפגינים מול ביתה של שרת הפנים, שצועקים בגרון ניחר "בושה בושה", יצטרפו למתנדבים הנפלאים שעזבו הכל והלכו להקים בתי חולים שדה באיזורי הקרבות או בגבולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il