X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט. דיבורים והבטחות [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
בשולי הכותרות
צניעות זאת לא מילה גסה
הלווית הרב קניבסקי זצ"ל שר התורה כמשל, ומה היא מלמדת? צניעות? לא במחוזות בנט: מה פשר השיפוצים בעלות אסטרונומית של מעונו הפרטי מהכיס הציבורי? והמעון כמשל

קדושים בחייהם ובמותם
מקובל לומר ש"אחרי מוֹת קדושים אמוֹר". אולם לגבי גדולי ישראל אין ספק שבחייהם ובמותם קדושים היו. צדקותם, צניעותם ומעשיהם המופלאים היו ידועים היטב לציבור החרדי, הדתי ואפילו לציבור המסורתי שבאו עם הרבנים במגע. אך מתברר שלא אחת גם פוליטיקאים, אישי ציבור, ואנשי ציבור מהמגזר החילוני עלו אליהם לרגל, כדי להיוועץ בם ולספוג מחכמתם הרבה ולהתברך בברכתם.
עם זאת, חלקים נרחבים בקרב הציבור החילוני, ובמיוחד הדור הצעיר, לא זכו להתוודע לגדולתם ולשיעור קומתם הגבוהה של הרבנים. הלוויתם ההמונית של הרבנים הדגולים, מנהיגי הדור - החל ממרן הרב עובדיה יוסף, דרך הרב אלישיב והרב שטיינמן ועוד ועד שר התורה הרב קניבסקי זצ"ל - בהיקפים חסרי תקדים של מאות אלפי מלווים - גם ביחס לראשי ממשלה ואישי ציבור אחרים, שקבע סדר יום תורני ואחר במדינה בתנועה, בכלי התקשורת שסיקרו את מסע ההלוויה והעלו על נס במהלך היום את דמותם הייחודית ובמסגרות החינוך- הביאה לתודעה הציבורית הרחבה בכלל, ושל הנוער בפרט, את דמויותיהם רבות ההוד והמעש.
בהלווית המיליון הרב קניבסקי שבר שיא חדש. יתר על כן, לא רק בהיקף המלווים, אלא גם העלייה ההמונת המתמדת לקברי צדיקים - בדורנו ובדורות קודמים - היא תופעה שאינה מוכרת במגזר החילוני אפילו לגבי אישי צמרת דוגמת נשיאים וראשי ממשלה. זה כוחה של התורה הנצחית.
קצת צניעות, מר בנט
זה לעומת זה: כמה סמלי הדבר כי בשעה שהכל העלו על נס, בין שאר מידותיו הסגוליות של הרב קנייבבקי זצ"ל, את צניעותו הרבה ואת ביתו הפשוט והצנוע בן שני החדרים, שבו חי ובו גידל את שמונת ילדיו, וגם ראש הממשלה נפתלי הבליט את צניעותו של שר התורה, אולם זאת, כמה אירוני, בזמן שהווילה(!) של בנט זה 9 חודשים, עוברת שיפוצים אקסקלוסיביים, מנקרי עיניים, איך לא, מהקופה הציבורית, בעות של (תחזיקו חזק) כ-50 מיליון שקל! כדי להכשירה למעון ראש הממשלה.
האם בנט המגלומן רואה את עצמו כראש ממשלה נצחי, שמעונו הפרטי הופך למעון רשמי של ראש הממשלה? אחרת מה פשר בזבוז משווע זה מכיס האזרחים, הנאנקים תחת יוקר המחיה שגזר עלינו, בזמן שבקרוב הוא יצטרך לפנות אֶת כיסאו המלכותי הנחשק לטובת רוטציה עִם יאיר לפיד?
האם זהו פרס, על סירובו העקשני לעבור לבלפור, שהוא המעון הרשמי של ראשי ממשלה? וכרגיל בדיקטטורה של ראש הממששת, יש בזבזנות חסרת תקדים ללא כל שקיפות ודיווח לציבור המממן ביזבוזים חסרי רסן אלה. נראה שהמושג צניעות ממש לא קיים בלקסיקון של בנט. כדרכו, דיבורים, וגם הבטחות, לחוד ומעשים לחוד.
היכן התנועה לאיכות השלטון שעתרה כל שני וחמישי על כל פיפס של בנימין נתניהו? מדוע פתאום בממשלת בנט עתירת השערוריות, נאלמתם ונעלמתם? היכן השולמנים והבלפוריסטים שהפגינו בלי הפסקה, גם בימי הסגר (כאילו מדובר בפיקוח נפש) נגד ה'שחיתויות' של ביבי, והיכן הסערה התקשורתית, שהיינו עדים לה על כל גלידה ובקבוק פלסטיק, ג'קוזי שלא היה ועוד בבית נתניהו? האם אכן, כפי שניחשנו, זה האיש, ולא האישו? טוב ששאלנו. לתשובה לא ציפינו.

תאריך:  21/03/2022   |   עודכן:  21/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צניעות זאת לא מילה גסה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון
ציפי לידר  |  22/03/22 09:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
ספר הילדים החדש שכתבה שני מרצבך, עוסק במתן כלים לילדים לשמירה והגברת המוגנות האישית שלהם, דרך סיפור מרתק ומאויר באופן מדהים
חיים נוי
מרגש, נוקב, מרתק - תיאטרון הבימה    בהצגה שזורים שירים של להקת הבריגדה היהודית    גילה אלמגור-אגמון מגלמת נפלא את דמותה של מלכה. היא מרשימה ואותנטית ומשחקה הוא בית ספר לכל שחקן
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - רעמת קרחת, אסון גדול, גזענים, רוקדים "מה יפית", צבוע וחשבונות    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה"
דן מרגלית
מי שהכניס את הנאציזם למילון של המלחמה המזוהמת הזאת הוא דווקא פוטין, לא זלנסקי    פוטין - תלמיד נאמן של יוזף גבלס, בעל הפטנט על הפייק ניוז - החל להדביק בנאומיו את המושג נאציזם לאוקראינה ולהנהגתה
יוסי אחימאיר
הרוסים אינם מתכוונים להיות אורח לרגע באוקראינה. נראה שהבוץ והנחישות של האוקראינים יעצרו בעדם, כשם שהרוסים עצמם הדפו את הפולשים הנאצים לפני שמונים שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il