X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אגמון-גונן. בהינף יד
בשולי הכותרות
השיר והמשפט
מדוע, כבוד השופט עדן, שחררת מחבל מסוכן? תקדים משפטי: האם השירה מכריעה פסקי דין? תשאלו את השפטת מיכל אגמון-גונן, שהתירה לתושבת אוקראינה לעלות לישראל, בניגוד לחוק בהשראת שירה של שימבורסקה וזו לא בדיחה

ההתחרטת וגם רצחת?!
ד"ש מדאעש: השופט יואל עדן שחרר לחופשי מהמאסר את המחבל הדאעשי הנתעב, שביצע את הפיגוע הרצחני בבאר שבע, אחרי שהביע חרטה על תמיכתו בארגון דאע'ש.
כבוד השופט, האם באמת היית כזה תמים להאמין למחבל האיסלאמי הקיצוני, שהביע חרטה כמובן רק כדי להשתחרר, או שההשקפה השמאלנית שלך כלפי ערבים פלשתינים טלטלה והעבירה אותך על דעתך? על עלילות השופטים השמאלנים, הרוב המכריע של המערכת המשפטית, כידוע, המכריעים את הכף לטובת הפלשתינים, כמו גם פסיקתם למניעת הריסת בתי מחבלים, עובדה המחלישה את כוח ההרתעה כלפיהם, אין צורך להכביר מילים.
מדוע מר עדן, לא עמד מול עיניך, בטרם פסק השחרור הקטלני, מודל המחבל: "ההתחרטת וגם רצחת", כפי שהפיגוע הוכיח. האינך מכיר, כבוד השופט המלומד, את מאמר חז"ל: "כל המרחם על אכזרים, סופו להתאכזר לרחמנים"?
תקדים משפטי מסוכן
מה הקשר בין שירה למשפט? נכון ששופטים אוהבים לקנח פסקי דין הכתובים בסגנון מונוטוני, בדברי פיוט ושירה. אולם מתי ראינו ששיר יכתיב פסק דין, בניגוד לכל נוהלי המשפט הקפדניים שהורגלנו אליהם? אז תשאלו את כבוד השופטת מיכל אגמון-גונן, שלאחרונה שברה שיא חדש בהיכל המשפט.
עולה מאוקראינה, שכבר בחצי שנה האחרונה ניסתה לעלות לישראל ונדחתה, גם בערכאות משפטיות, החליטה לנסות שוב את מזלה, במסגרת העלייה המאסיבית של פליטי אוקראינה.
היא ערערה לעליון, שהחזיר את הפסיקה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בלי היסוס ובהינף יד, התירה השופטת גונן לעותרת לעלות ארצה, בעקבות שיר של המשוררת הפולניה המפורסמת ויסלאבה שימבורקה. בכך שברה שיא חדש וקבעה תקדים משפטי: פסק דין בעקבות שיר (אגב, שיר ששימש מניע לעלייה של האישה האוקראינית). והשאר היסטוריה.
אין ספק שאפילו המשוררת הנודעת לא חלמה על כך ששירה יקבע פסק דין. איזה שידרוג לשירה עם מיתוגה הליגלי, ואיזה עיוות משפטי! אם זו לא הייתה מציאות עגומה, זו הייתה בדיחה עסיסית מצחיקה. עוד ציון דרך סמלי בהידרדרות המשפטית.
איפה השרה שקד, או הח"כ, מבקר המדינה והתנועה לאיכות השלטון שירימו את הכפפה לערער על הפסיקה התקדימית המסוכנת הזאת?

תאריך:  27/03/2022   |   עודכן:  27/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
רציתי לומר להנהגה הישראלית בשלושת העשורים האחרונים, התעוררו, אולי לא הרגשתם, איך ביישובי הבדואים החליפו את מדי צה"ל של טובי הלוחמים הבדואים, בצריחי המסגדים שצצו כפטריות אחר הגשם בעבודה שיטתית של התנועה האיסלאמית
דוד ארגז
"זה משחק, משחק מתוכנן היטב, שלא כמו בחלומות אתה צריך לנוע, לנוע ומהר, מאש הצלפים מאש המחשבות מאש החרבות" (גבריאל בלחסן)
יוסי אוחיון
מה מצאו ומה מחשבה חשבו בלבן שהצדיקה את הזמנת האיש המשוקץ הזה דווקא בעיתוי הזה? ייתכן שבתמימותם קיוו כי האיש, הבדואי מהפזורה, יתנצל ויביע צער על הפיגוע האכזרי וחסר זיק אנושי ורחמים
מנחם רהט
איך שלא תסתיים מלחמת רוסיה אוקראינה העקובה מדם וחורבן, תיפול האשמה לטרגדיה על 'היהודי זלנסקי', ותגלוש להאשמת כל היהודים 'תמיד אשמים' אלא מה?
יאיר נבות
בתוך כמה חודשים תתקבל החלטה פינית על הצטרפות לנאט"ו, ולאחר מכן תוגש בקשה פינית רשמית למוסדות הברית בבריסל, שתהווה בעצם הליך פרוצדוראלי בלבד, ותתקדם במהירות שכן נאט"ו כבר הצהירה מזמן שדלתה פתוחה לפינים. השאלה היא כמובן כיצד תגיב רוסיה לפני, ואחרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il