X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קוטלר. אדם גס רוח [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
תיאטרון האבסורד ומחול הגזענות
לו היה עודד קוטלר אדם עם שאר רוח או גדלות נפש, היה חוזר בו מאמירתו הגזענות, אך לדאבון הלב ולמרבה הצער אין בו לא גדלות רוח ולא תעצומות נפש. החתן המאושר, הזחוח, היהיר, הגזען, בחר שלא להביע צערו על אמירתו החמורה

מזל טוב לעודד קוטלר לרגל קבלת פרס ישראל. אכן אין ראוי ממנו להתכבד בפרס החשוב בשל תרומתו המשמעותית להתפתחות התיאטרון והמחול במדינת ישראל.
עודד קוטלר הוא אדם גס רוח גם אם הוא יורה את הזוהמה מפיו בשפה גבוהה, במילים של בית מרקחת שארומה של דעתנות, נאורות וליברליות מרחפת מעליהם. עודד קוטלר הציג באופן מתוכנן את ההתקפה הוולגרית, המכלילה, המתנשאת, היהירה, על למעלה ממיליון אזרחים שאינם חושבים כמותו, שערכיהם שונים, שאמונותיהם אחרות, שאהבותיהם ושנאותיהם אינם כאהבותיו ושנאותיו.
עשתה נכון שרת החינוך, כאשר בחרה שלא להתנגד ולא ערערה על זכאותו לפרס על-אף היותו דמות שאינה מודל לחיקוי ובוודאי שלא מודל להערצה ומופת.
נדמה היה כי עם הכרזה על בחירתו לקבל את הפרס החשוב, היה עודד קוטלר מודה על הבחירה ומנצל את ההזדמנות להביע את צערו על הפגיעה הקשה כנגד מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל אותם כינה בהמות, בכך ללא ספק היה מקהה את תחושת העלבון ועוצמת הפגיעה הגזענית שפגע. אך עודד קוטלר בחר להתבצר בהתבטאותו הגזענית והיהירה, לא רק שלא הביע צערו, כי אם התבטא כמי שמדינת ישראל חייבת להודות לו על נכונותו לקבל את הפרס מייד המדינה בה יש למעלה ממיליון בהמות פעילות, מלחכות עשב באחו הישראלי.
לו היה עודד קוטלר אדם עם שאר רוח או גדלות נפש, היה חוזר בו מאמירתו הגזענות, אך לדאבון הלב ולמרבה הצער אין בו לא גדלות רוח ולא תעצומות נפש. החתן המאושר, הזחוח, היהיר, הגזען, בחר שלא להביע צערו על אמירתו החמורה, העדיף לקבל תשואות רמות מהנאורים, טפיחות על השכם מהליברלים, חיבוקים מהדומא המקומית. ממרום גילו, מעמדו, יוקרתו, עלול עודד קוטלר לגלות כי ירושתו הרוחנית שתישמר לאחר שבבא יומו ייאסף אל עמיו, לא יהיו יצירותיו המשובחות ואפילו לא בקיאותו בצ'כוב כי אם האמירה הגזענית המכוערת ממנה בחר שלא להתנער.
"עדר של בהמות מלחכות קש וגבב" יביטו בבוז במוצאי יום העצמאות הקרוב כשהאיש היהיר, הגזען, היהיר והמתנשא יעמוד בטקס חלוקת פרסי ישראל, שומע בפרצוף מלא חשיבות את השבחים ונימקי השופטים על הגורמים לקבלת הפרס החשוב.
"עדר של בהמות מלחכות קש וגבב", יביטו ותחושת קבס תעלה בהם כשעודד קוטלר יצעד זקוף, מלא בחשיבות עצמית, לעבר שולחן הנשיאות, וילחץ את ידו של הנשיא, יצחק הרצוג, אשר כראש האופוזיציה גינה את התבטאותו הגזענית של קוטלר.
יחייך לעבר אחת מעדר הבהמות, בימי האמירה הגזענית, היום שרת החינוך, ינוד בראשו לעבר האיש שהגשים את חלומו, סילק מהשלטון את רועה העדר ושילח את הבהמות אל האחו, ראש הממשלה, נפתלי בנט.
עודד קוטלר בחר שלא להתנצל, שלא להביע חרטה, שלא להצטער על אמירתו הגזענית, המכוערת והמתנשאת.
עד למוצאי יום העצמאות יש לא מעט זמן, קוטלר יכול עדיין לכתוב את הנאום בשם זוכי הפרס ולבקש את מחילתם וסליחתם של, "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב", זה לדאבון הלב לא יקרה, מתי שמעתם על מלך חיות היער מבקש מחילה מעדר בהמות אשר לא קראו מעולם צ'כוב.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  30/03/2022   |   עודכן:  30/03/2022
+לגיטימיות והיגיון בערבון מוגבל
08:54 30/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

אני לא מבין, ניצן, אתה בעד בגצ או נגדו, או שאתה צבוע ובעד בגצ כשזה נוח לך ונגדו כשזה לא נוח לך? כשר הבריאות, אם הצביעות הייתה מחלה היית בגבס

הורוביץ. צבוע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיאטרון האבסורד ומחול הגזענות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
"אין ראוי ממנו להתכבד בפרס"???
וינטר הניה  |  30/03/22 19:00
2
על איזה "גזענות" מדבר בן סבו ?
שלמה המגיב  |  30/03/22 21:28
 
- תפסיק לקשקש.
מגיב ותיק  |  1/04/22 13:26
 
- על גזענות של בורים
מגיב ותיק  |  1/04/22 15:52
 
- והמגיב הותיק תמיד "ענייני"
שלמה המגיב  |  2/04/22 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
יעקב קורי
אני לא מבין, ניצן, אתה בעד בגצ או נגדו, או שאתה צבוע ובעד בגצ כשזה נוח לך ונגדו כשזה לא נוח לך? כשר הבריאות, אם הצביעות הייתה מחלה היית בגבס
איתמר לוין
וילנר: הפרס במדעי המחשב יינתן למרות החומרה בה יש לראות את קריאתו לאיחוד האירופי להחרים את אוניברסיטת אריאל, שכן פרס ישראל ניתן על מצוינות מקצועית ובמנותק מדעות אישיות
עידן יוסף
שרת החינוך שאשא ביטון הודיעה כי חתן פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ"ב הוא עודד קוטלר    ועדת הפרס: "קוטלר ייסד וניהל ויצר מסגרות חלוציות, שנתנו מקום למגוון קולות, הרחיבו את גבולות הרוח הישראלית, ואפשרו את התפתחותה ושגשוגה של המחזאות הישראלית המקורית"
איציק וולף
מדינה בן ה-73 אחראי לרבים מן הלהיטים בפס הקול הישראלי ובמשך שנים ארוכות לחם נגד הדרת יוצרים מזרחיים על-ידי עורכי המוזיקה בכלי התקשורת המרכזיים    מקבל את הפרס על כך שהביא לפריצת דרך משמעותית במוזיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים
יפעת גדות
פרופ' אמריטוס יורם פלטי מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון הוא הזוכה בפרס ישראל לשנת תשפ"ב בקטגוריית יזמות וחדשנות טכנולוגית    פרופ' פלטי הוא מייסד נובוקיור, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לטיפול בסרטן    טכנולוגיה זו משמשת כ-250 מרכזים רפואיים ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il