X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אווירה טובה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מה אתם מקרינים
בוא ננסה לראות בעיני רוחנו שאנחנו נמצאים במרכזו של בלון גדול, כאשר מעגלי האוויר שסביבנו הם האנשים הנקרים בחיינו

המעגלים הקרובים אלינו הם אלו הנעים סביבנו כל ימי חיינו. אלו האנשים הקשורים אלינו קשר בל יינתק, מבחירה או שלא. מבחירה נמצאת כמובן משפחתנו הקרובה ונמצאים בני זוגנו וחברים. מסביב נמצא מעגל גדול של אנשים שאותם לא בחרנו: המשפחה המורחבת, קולגות לעבודה, שותפים לחוגים או ללימודים, שכנים, לקוחות, אנשים הנמצאים אתנו בקשר מקצועי, עסקי או אחר. כולם נמצאים בקשר עמנו, אבל כל אחד מהם מכיר אותנו מזווית אחרת. כל אחד מתוודע, מן הסתם, למאפיינים אחרים באישיותנו.
עם זאת, הבסיס האנושי שלנו זהה ובא לידי ביטוי בכל הפונקציות שאנחנו ממלאים בחיינו. אדם אינו יכול לשנות את אופיו והווייתו. הוא נושא עמו לכל מקום ולכל תפקיד את אישיותו וקווי אופיו.
נסו להגדיר לעצמכם: איזו מין אווירה אתם יוצרים ב"בלון החיים" שלכם? בבועת החיים שיצרתם לכם על פני היקום? האם האווירה מסביבכם היא אווירה נינוחה, רגועה, חמה, אוהבת? האם היא משדרת חמלה, הכלה, סובלנות, קבלה, רכות? או שמא היא משדרת ביקורת, פיקוח, קשיחות, ציניות או תוקפנות? האם האטמוספירה האנושית, הרוחנית, שאתם יוצרים סביבכם גורמת לאנשים להתקרב אליכם, או להפך? האם הם חשים ביטחון וכיף בחברתכם, או שמא הם חשים מאוימים ונתונים תחת ביקורת ושיפוטיות? האם אתם משרים אווירת רוגע או לחץ? האם אתם מחזקים את האנשים סביבכם ומכילים אותם באמפטיה, או פוגעים בהם, במזיד או שלא?
על כך אמר אברהם לינקולן, הנשיא ה-16 של ארצות הברית: "להקל על כאב ליבו של אחר זה לשכוח את כאבך שלך". ואילו אוגוסטינוס מהיפו, פילוסוף ותיאולוג נוצרי ואחד מאבות הכנסייה הלטיניים, אמר: "אין אנו מכירים איש, אלא באמצעות הידידות".
האם אתם רואים וחשים בכלל את האדם העומד מולכם? האם אתם רגישים לנוכחותו ולרגישויות שלו? האם אתם מוכנים לשמוע ממנו ביקורת על עצמכם? האם אתם מנהלים איתו שיחה? האם אתם מדברים איתו או אליו? האם יש לכם יכולת הקשבה לסיפור האישי שלו, מבלי להביא תכף ומיד דוגמה מעצמכם או מילדיכם? התשובות הללו עשויות להשיב על כמה שאלות קיומיות שאתם נושאים בתוככם.
קשר מכיל ואמפתי עם האנשים סביבכם מייצר אווירה של יצירה, בנייה והתפתחות של חייכם וחיי אחרים לכיוון חיובי. הוא עשוי לסייע לכם בכל תפקיד מקצועי אותו תמלאו, בכל תחביב ובכל נתיב אישי אשר תבחרו. הבחירה להפוך את האנשים סביבכם לשותפים שווים היא בחירה ממקום של הבנה שזוהי משוואה של "ווין-ווין".
כבר ציינו בעבר שהבחירה לראות את כל האנשים סביבכם כשווים לכם באופן מוחלט היא בחירה הומניסטית, אך גם מעשית. תמיד תוכלו להפוך אותם לשותפים ומסייעים בכל דבר ועניין שתיזמו ותבקשו לקדם. זוהי בחירה חכמה ונכונה מאוד מבחינה אנושית ומכל בחינה אחרת. נכון, לא בכל המקרים תצליחו, אך גם הרוב יעניק לכם נקודות זכות רבות וקלפים חזקים בחיים, אשר יקדמו אתכם, בהווה ובעתיד.
היו תמיד בעמדה של אדם המעניק מעצמו ומאורו לאחרים. המשורר והמחזאי וויליאם שייקספיר הגדיר זאת במדויק במחזה "הסוחר מוונציה": "עד כמה רחוק קורן אורו של הנר הקטן! כך זורח מעשה טוב. בעולם ייגע".

הכותבת כותבת ומרצה בנושא מנהיגות אישית והגשמה עצמית. לאחרונה הוציאה שני ספרים- 'להגביה עוף במסלול החיים- האתגר', וכן את הספר THE PERSONAL LEADER. בקרוב עומד לצאת ספר נוסף מפרי עטה - 'מנהיגות מבפנים- לחיות בשמחה ובהגשמה עצמית'.
תאריך:  07/04/2022   |   עודכן:  07/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
מחזהו "גיבור" של עמית אולמן, השלישי בשרשרת ה"פואטרי סלאם" הנודעים שלו ("העיר הזאת" ו"תיכון מגשימים") מצליח להסב עונג ללא גבולות, בקצב, במשחק, שהוא עצמו ביים, במוזיקה ובתנועה הנהדרת (בעיצוב דור אלדר)    תיאטרון באר שבע המטפח דור חדש של שחקני איכות צעירים בבי"ס גודמן, מבטיח לנו עתיד של דור שחקנים משובח ורענן
עמנואל בן-סבו
מגישים בהתלהבות לחי דשנה ומתמוגגת לסטירה הידועה מראש    הריצה המהירה ל-"הכל כלול", להנאות, ממי שמבקש את נפשו של היהודי ומעניק חסות ובית לטרור החמאסי, ממי שנלחם בכל החזיתות נגד מדינת ישראל, מבאיש את ריחה של ישראל ומוציא דיבתה רעה
רבקה שפק-ליסק
יהודי ספרד תחת השלטון הנוצרי (בהדרגה מהמאה המאה ה-8 עד גירוש ספרד ב-1492)    ישואי פרננדו מלך ארגון עם איזבלה מלכת קסטיליה ב-1469 הביאו לאיחוד ארגון וקסטיליה, לאיחוד ספרד תחת שלטונם ולגירושם הסופי של הערבים והיהודים מספרד ב-1492
יוני בן-מנחם
ההתפרעויות של הדור הצעיר הפלשתיני בשער שכם פוגעות במצב הכלכלי במזרח ירושלים ומעוררות את זעם הסוחרים. הרש"פ מאשימה את ישראל אך היא זו שאיבדה מזמן כל השפעה על הדור הצעיר ואיננה יכולה לעצור את האלימות
איתן קלינסקי
אנחנו נוהגים לשוב ולקרוא באהבה רבה בשבת זו את הפסוק האלטרנטיבי מההפטרה של השבוע ולהציבו במרכז תודעתנו - את בואו המובטח של אליהו הנביא לפני "יום יהוה הגדול והנורא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il