X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חנה ארנדט [צילום: יוטיוב]
אוקראינה, שואה, ארנדט
מדובר באקדמאים בכירים שחברו אליהם אנטישמים ובורים, וכמובן פוליטיקאים פלשתינים הנעזרים בפעילי שמאל קיצוניים, שמקווים כי הלאמת השואה מישראל מחלישה את הלגיטימיות של הריבונות היהודית בארץ-ישראל
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

המלחמה היזומה של ולדימיר פוטין וההרס הנורא שזרה צבאו הכושל בערי אוקראינה גרמו לנשיאה ולדימיר זלנסקי להשוות את פשעי רוסיה לשואת העם היהודי. לית מאן דפליג שולדימיר פוטין הוא פושע מלחמה, מנהיג שהביא חורבן וזוועה בעודו מחויב כנשיא מדינתו לא לתקוף חברה אחרת באו"ם. אך לכלל השואה לא הגיעו פשעיו.
בלי כוונת זדון ובמצוקה ובמועקה אפשר להבין לליבו של זלנסקי. אך בפועל עמדתו היא נדבך נוסף, כאמור לא במתכוון, של מי שמבקשים ליטול את רצח שישה המיליונים מן המתחם היהודי לטובת משהו אנושי כללי שהוא מעומעם מטבעו, וככזה מאבד מן המשמעות ההיסטורית-חינוכית שנגזרת ממנו.
לא מדובר במכחישי שואה אנטישמיים. מדובר באקדמאים בכירים שחברו אליהם אנטישמים ובורים, וכמובן פוליטיקאים פלשתינים הנעזרים בפעילי שמאל קיצוניים, שמקווים כי הלאמת השואה מישראל מחלישה את הלגיטימיות של הריבונות היהודית בארץ-ישראל.
הדמות הבולטת בין המסתייגים מהריבונות היהודית הייתה חנה ארנדט, שהפכה בעשרות השנים האחרונות לנס ולמופת לשמאל הקיצון. יש לכבודה מין פולחן אישיות כאילו היא ראש-וראשה לפילוסופיה המודרנית אשר הולידה אחרי מלחמת העולם השנייה את החקיקה הבינלאומית שנועדה למנוע הישנות מקרים נוספים של רצח עם1 זו המערכת הנחרכת עתה בפלישה הרוסית לאוקראינה, "לית דין ולית דיין".
בנעוריה הייתה ארנדט תלמידה מחוננת אך פורקת עול, ובביוגרפיה שלה רשום גם פרק של תמיכה בציונות. בגיל 17 קיימה רומן סוער עם המרצה שלה באוניברסיטה מרטין היידיגר, שמלאו לו אז 35 שנים. הנאצים שללו את אזרחותה והיא נמלטה בשלבים לארצות הברית, ומה שמטיל צל כבד על דמותה היא העובדה שאחרי מלחמת העולם השנייה חידשה את קשריה עם היידיגר על-אף שהתגלה כי היה חבר פעיל במפלגה הנאצית, והוסיף שקר על חטא כאילו לא קרא את "מלחמתי" לאדולף היטלר.
חייה הפרטיים היו עניינה שלה אלמלא נשלחה על-ידי כתב עת אמריקני לסקר את משפטו של אדולף אייכמן בירושלים, 1961. בשם "הבנאליות של הרוע" צימקה במאמריה ובספרה את המהות היהודית של השואה, והעבירה את נקודת הכובד להתנהלות האנושית בכללה. התחוללה סערה אדירה. מנהיג ציוני גרמניה קורט בלומנפלד ניסה לדבר על ליבה במפגש שהתקיים ביניהם בארץ, אך לשווא. היא סירבה.
גדול חוקרי הקבלה הפרופסור גרשום שלום - אקדמאי נשוא פנים ומתון בהשקפתו המדינית - חש כי אינו יכול לעבור לסדר היום על עמדתה המזיקה כלפי זיקת השואה ליהדות. התפתחה ביניהם חליפת מכתבים מרתקת, 141 במספר, שפורסמה ב-2014 כספר בהוצאת בבל.
זו הייתה מחלוקת לשם שמיים, ויכוח אינטלקטואלי שהתנהל באוויר פסגות, אך בכאב צורב. בהתייחסו לספרה על משפט אייכמן כתב שלום: מדוע "מותיר ספרך בלב הקורא תחושה כה עזה של מרירות וכלימה - לא כלפי מושא החיבור אלא כלפי המחברת? (ארנדט)... ותשובה זו נוגעת לשורש המחלוקת בינינו. זה הטון הנוקשה המלווה לעתים קרובות בזדון של ממש, שבו את דנה בספרך בעניינים הנוגעים בציפור נפשנו".
שלום (שולם בפי מכריו) הסביר: "במסורת היהודית קיים מושג שקשה להגדירו ואף על-פי כן הוא ממשי למדי, מה שהיהודים מכנים אהבת ישראל. איני מוצא שמץ מזה אצלך, חנה היקרה, בדומה לאינטלקטואלים רבים שמוצאם מן השמאל הגרמני". מאז לא סלחה לו שחשף את הבנאליות של הרוע שלה כלפי העם היהודי, ולפי הזכור לי - לא שבתי לעיין בכך הלילה - היא חמקה מלפגוש בו.

הערות

1. ראו למשל את הספר המרתק "רחוב מזרח-מערב" מאת פיליפ סנדס על שני משפטנים יהודים שבנו אחרי מלחמת העולם השנייה מערכת משפטית בינלאומית למנוע מראש פשעי מלחמה, זו המערכת שפוטין גורם עתה לקריסתה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  28/04/2022   |   עודכן:  28/04/2022
+בצל יום השואה
13:40 28/04/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

השואה היא אירוע היסטורי טראגי של היהודים בלבד  ▪  ומה הצעד הבא של בנט? אולי יתרום את ה-50 מיליון על מעונו הפרטי מקופת המדינה לרווחת ניצולי השואה? סיכמנו?

בנט בטקס יום השואה [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+להשיב את הכבוד האבוד של המשואה
11:51 28/04/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הזכות להשיא משואה, ראוי לה שלא תהפוך לתוכנית ראליטי או למסחטת רייטינג בשל השאת משואה על-ידי זמר, שחקנית, במאי

מעמד מרגש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוקראינה, שואה, ארנדט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בפעם הזאת
עמעד  |  28/04/22 20:29
2
מעניין
פלג א  |  5/05/22 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ציפי לידר
השואה היא אירוע היסטורי טראגי של היהודים בלבד    ומה הצעד הבא של בנט? אולי יתרום את ה-50 מיליון על מעונו הפרטי מקופת המדינה לרווחת ניצולי השואה? סיכמנו?
עמנואל בן-סבו
הזכות להשיא משואה, ראוי לה שלא תהפוך לתוכנית ראליטי או למסחטת רייטינג בשל השאת משואה על-ידי זמר, שחקנית, במאי
רות רזניק
חללי צה"ל והמחתרות מאז קום מדינת ישראל ולפניה, כ-24,000 איש ואישה    רובם הגדול נפלו במהלך מלחמת העצמאות ובמלחמת יום הכיפורים ובמלחמת ההתשה
עידן יוסף
כניסה לאירוע תתאפשר למחזיקי כרטיס נסיעה שישמש כרטיס שהייה בהר    גם בעלי רכב פרטי יחויבו ברכישת כרטיס למקטע הסופי    השהות בהר תוגבל לזמן קצוב    לא תתאפשר הצבת דוכנים בשטח ההר
איתן קלינסקי
מי ייתן וגם בימינו נלמד ממסורת ישראל ונלבן חילוקי כבוד לא באלימות מילולית כסה ובוטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il