X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט. נכשל [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
תעודת העניות לאיש העשיר באזורנו
בנט נכשל בתפקידו כשר החינוך - חשב שהאשם הוא בתיק שקיבל, פזל לכיסא של שר הביטחון, מירר את חייו של שותפו לקואליציה שר הביטחון אביגדור ליברמן שנאלץ להתפטר, קיבל לידיו את תיק הביטחון - ושוב נכשל הגיע למסקנה שרק מעמדת ראש הממשלה הוא יוכל לשלוט, אך גם כאן נוחל כישלון מהדהד

ראש הממשלה נפתלי בנט סוף-סוף מצא דרך להתמודד עם גל הפיגועים והפרעות בערים המעורבות: הוא קורא להקים משמרות אזרחים נוסח השומר הצעיר. הברקה מבריקה - להחזיר את המדינה 100 שנים אחורה. אבל היי - מה שהיה יאה לחברה צעירה, לישוב, למדינה בדרך - לא מתאים למדינה שאתמול חגגה 74 שנים להיווסדה. המשמרות בישראל - כמו נזם עשוי זהב באף של חזיר.
יש ברשותו של בנט (וממשלתו) את הצבא החזק באזור; מועסקים בו מיטב האזרחים - בקבע ובסדיר; צה"ל כל שנה מקבל מיליארדים מהקופה הציבורית ולא מסוגל להגן על הציבור; והציבור נדרש על-ידי ראש הממשלה לקחת נשק ולצאת לרחובות. ייתכן שיגידו: תפקידו של צה"ל להילחם מול צבאות זרים (למרות שכבר יובל שנים אף מדינה זרה לא מעזה להזיז את הטנקים שלה לכיוון גבולות ישראל, ניחא, נגיד שהטיעון מקובל).
אבל יש ברשותו של בנט וממשלתו את המשטרה, עם הכלים שאין, נדמה לי, אצל שום משטרה במדינות העולם: ימ"מ ומשמר הגבול. אבל גם היא לא מצליחה מול טרור ופרעות. המשטרה שבה מועסקים רבבות צעירים, שכל שנה גם מקבלת מיליארדים מקופת הציבור, המשטרה שיש לה מודיעין, נשק רב ויכולת להשתמש בו. ראש הממשלה כאילו שוכח שיש בידיו הכוח הזה ופונה לציבור: "מעכשיו ביטחונכם - עניינכם הפרטי שלכם". יפה מאוד.
האם בנט מסוגל לחשוב מהלך אחד קדימה? איך הוא רואה יישום היוזמה שלו להקמת מיליציות לצד המשטרה והצבא? למשטרה כיום יש אנשים מיומנים, יש נשק, יש חוקים ברורים איך לפעול, אך בכל זאת כל פעם שהיא מפעילה את הסמכויות הפוגעניות שלה במח"ש פותחים בבדיקה/חקירה נגד מי שירה. למה ירית? האם הירי היה מוצדק? האם התגובה הייתה מידתית?
טעות בזיהוי
איזה נהלים יהיו בפעילות של "השומר הזקן" של בנט? מי ואיך תוך שניות ייבחן, ישקול - לירות או לא לירות באיש החשוד שהגיח מעבר לפינה? אם לא לירות מיד, ויתברר שהאיש אכן מחבל חמוש - הוא עלול לפתוח באש על המשמר ועל האזרחים התמימים בסביבה. לירות מיד - יש מצב שאחרי הירי יתברר שלא היה ברשותו של ההרוג שום נשק. בעבר היו מקרים של טעות בזיהוי: לפני מספר שנים בירושלים אזרחים ערניים הרגו צעיר עם מראה חשוד שהתברר כיהודי בכלל; בתחנה המרכזית בבאר שבע המון ערני עשה לינץ' בחשוד שהתגלה כעובד זר תמים. משפטו של התוקף המרכזי באירוע הסתיים בזיכויו לפני ימים אחדים. אבל מה עם הקורבן? וכמה זה נעים - שנים לבלות בחדריי החקירות ובאולמי המשפט?
ברור שרעיון של "משמר אזרחי" הוא הזוי. מערכת המשפט מיד תתערב ותפסיק את פעילותן של המשמרות. אם מערכת המשפט תתמהמה - אנחנו נראה נהרות של דם ברחובות. זה החלום הרטוב של אויביי ישראל - שפיכות הדמים הבלתי נפסקת במדינה; יהיו להם תמונות מזעזעות וסיבה טובה לטעון שישראל לא מסוגלת לחיות בשלום עם שכניה על כן אין לה זכות לקיום. וכל זאת ליד הצבא שנח לו על זרי הדפנה וסופר את כספי הפנסיה שלו, ליד המשטרה שהרימה את ידיה.
מה זה אם לא תעודת העניות? ומה הצעדים הבאים של ממשלת בנט? רופאים לא מצליחים למלא את תפקידם אז שכל מטופל יתחיל לרפא את עצמו? מה הבעיה? שיעשה גוגל וירשום לעצמו תרופה. או בתחום הכלכלי: שסק אחד בקופסה עולה כיום 5 שקלים, ענב יחיד באשכול - שקל וחצי, דובדבן בודד - 3 שקלים, מה לעשות? שכל אחד יפתח במרפסת שלו פרדס ושלום על ישראל.
יוזמת "משמרות השינוי והריפוי" של בנט מעידה על אי-התאמתו לתפקיד ראש הממשלה. אני לא בטוח, אבל יש לי הרגשה שלפני שהמציא את הפטנט החדש-הישן של המשמרות נוסח שנות 1920, בנט פנה לצבא בבקשה/דרישה לחסל את סנואר העזתי, אך קיבל תשובה שלילית. והבין, שצה"ל לא בשליטתו. גם המשטרה, כנראה, אמרה לו שאין ביכולתה להתמודד עם הפיגועים ועם הפוגרומים.
ללא ניסיון וכישורים
הבוקר התקשורת מצטטת את בנט: הישרדותה של הקואליציה תלויה בכל אחד מחבריה. כלומר, כל דאלים גבר. במצבים כאלה ראשי הממשלה הקודמים הלכו לבחירות, כדי לקבל מחדש מנדט מהעם, או לפנות את הכיסא לאחר. כך עשה שמעון פרס בשנת 1996, כך נהג בנימין נתניהו בשנת 2018 אחרי עזיבתו של אביגדור ליברמן. אז לנתניהו היו 61 קולות, לא 60 כמו אצל בנט כיום.
בנט לפי התקשורת אמר גם: "אסור לנו להתדרדר לבחירות ולכאוס". ממתי המהלך הטבעי ביותר של הדמוקרטיה נתפסת ככאוס? יש מדינות בהן בחירות נערכות כל שנה. בצרפת לפני חודש הבחירות לנשיאות לא הביאו תוצאות - לא נורא, ערכו בחירות חוזרות לאחר שבוע. גם בישראל בעזרת חוקים נבונים ניתן להגיע למצב שבחירות יביאו להכרעה כבר בסיבוב הראשון. 120 חברי הכנסת לא יודעים איזה חוק יכול לפתור את הבעיה - אבל זאת לא הסיבה שהעם חייב לסבול בראשותו את האיש הלא מתאים.
יש פתרון למצב. הוא לא בהפעלת הצבא, לא בתגבור המשטרה ובוודאי לא בחלוקת נשק לאזרחים. הפתרון היחיד הוא המדיני. ראש הממשלה שאותו בנט עזר להדיח, התקדם בכיוון הנכון, אבל הגורמים שלא מעוניינים בישראל היהודית והחזקה עצרו את צעדיו ונשארנו עם בנטים, שאין להם ניסיון וכישורים למשימה.
בנט נכשל בתפקידו כשר החינוך - חשב שהאשם הוא בתיק שקיבל, פזל לכיסא של שר הביטחון, מירר את חייו של שותפו לקואליציה שר הביטחון אביגדור ליברמן שנאלץ להתפטר, קיבל לידיו את תיק הביטחון - ושוב נכשל. הגיע למסקנה שרק מעמדת ראש הממשלה הוא יוכל לשלוט, אך גם כאן נוחל כישלון מהדהד. כאילו לא שמע את הפתגם "לא המקום מכבד את האדם, אלא אדם מכבד את מקומו ". בנט לא הביא כבוד לתפקידו הנוכחי. עליו סוף-סוף להבין שהוא האיש הלא נכון במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון.

תאריך:  11/05/2022   |   עודכן:  11/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעודת העניות לאיש העשיר באזורנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בנט הוא כישלון ורפיסות
gngs  |  12/05/22 10:50
2
LO-YUTZLACH, YOREH MOR
Haim Mevin USA  |  12/05/22 16:56
3
ראש ממשלה כושל וגם כל השרים
מ. עמיר  |  12/05/22 18:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
בתגובה לטור המתסיס והמפריד של אהוד ברק בידיעות אחרונות מרטרוו'ט אלדד יניב "טקסט מופתי, אמ;לק, לקרוא כל מילה"    צבוע
יאיר נבות
חבילת הסיוע המקורית עמדה על 33 מיליארד דולר אך לאחר שראשי הסיעות בקונגרס הגיעו להסכמה על הגדלתה התווספו לה עוד 6.8 מיליארד דולר
יוני בן-מנחם
עבדאללה מלך ירדן מגייס לעזרתו את הנשיא ביידן כדי שיפעיל לחצים על ישראל להסכים לדרישותיה של ירדן במתחם הר-הבית. ישראל נכנסת למאבק מדיני קשה בזירה הבינלאומית בנושא מעמדה של ירדן בהר-הבית, היא מתנגדת לכל מהלך שיפגע בריבונותה המלאה במתחם הקדוש
יוני בן-מנחם
ישראל העבירה מסר ברור להנהגת חמאס כי אין בכוונתה להתנקש בחייו של יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה ובחייהם של בכירים נוספים בארגון. בחמאס חוששים כי ישראל מתכננת לעבור לחיסולים של הנהגתה בחו"ל כפי שחיסלה את מנהיגי "ספטמבר השחור" בתחילת שנות ה-70 ומאיימים בתגובה קשה שתכלול גם גורמים אזוריים
איתן קלינסקי
וכך אמר הרב בשיחה עם חברי קיבוץ מרחביה - "אני גאה להיות יהודי, שבשפה העברית, בה אני ואתם מדברים, נכתב המנשר הראשון, המניפסט הראשון לחברה האנושית, המצביע על כך, שמחובתם של באי החברה לבנות חברה המתמודדת עם מצבים בהם "כי ימוך אחיך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il