X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: פלאש 90]
דמי הקיץ - אי-פעם אי-שם
כעבור דקות אחרות משתנה האוויר, בעלי החיים פותחים במקהלה, ממלאים את תפקידם באורטוריה של הסערה הרוח מתחילה במלאכת הטאטוא

אתה חש באוויר איזה כובד, חום מעיק, הכל דומם, אף ענף אינו מתכופף, אף עלה אינו זע. בעלי חיים זוקפים את אוזניהם וחישניהם. הכל בהמתנה, באלם. באופק הרחוק אתה מבחין בסיעת עננים, הסיירת שלפני המחנה. אלה עננים קלים, מהירים כפרשים, חולפים ביעף על פני השמש שעדיין שולטת בשמיים.
כעבור דקות אחרות משתנה האוויר, בעלי החיים פותחים במקהלה, ממלאים את תפקידם באורטוריה של הסערה. הרוח מתחילה במלאכת הטאטוא. באופק נראים ברקים ראשונים, תחילה בדממה ואחר כך מתלווה אליהם רעם תופים עמום, המבשר את בוא הארמיות הגדולות, את הבליץ, את הכוח האדיר שאין לעצרו. אפשר רק להסתתר מפניו. אט, אט מתקדרים השמיים והאור נסוג מפני החושך שפורש את כנפיו הגדולות ובחסותן יבוא המבול.
בשלב זה נהגתי לעמוד בפתח הבקתה, אוזני כאפרכסת כדי לקלוט את הקולות ועיניי קרועות לרווחה כדי להזין בהן את המראות. כמו בירי תותחים עתיקים נראה הברק כמצית את הפגז בתוך הלוע. אחר כך בא המטח שפילח את האוויר, קרע אותו, חבט בו ונגח בו. יצירה קולוסאלית של כלי נשיפה והקשה ומיתריי הרוח. מופע אורקולי מדהים, כשמהשמיים יורד מסך ענק של מים והרוח מניפה את קיפוליו להדרן. מחזה מרהיב עם מוסר השכל לצופים בני התמותה שבא ללמדם מי הם בסך הכול.
וככול שהעננים היו כבדים יותר והסתירו את אור היום ככה חשתי אני אור פנימי. וככול שהרעמים רעמו יותר כך הרגשתי שלוות נפש. מעין אמבט פנימי להיטהרות. לאט-לאט התרחקו מרכבות האלים, הקולות נדמו, ההבזקים נחלשו, למעלה הופיעו כתמים כחולים והעננים התדלדלו. ראיתי אותם רצים כמו אימפאלות צעירות שמנסות להדביק את העדר. במו סיירת החלוץ ככה ענני המאסף, היו קלים ונוציים. האחרונים נעלמו מן האופק. הארץ שקטה, השמש יצאה ממחבואה, האוויר היה צח, האדמה רחוצה, העשב הדיף ריח ניחוח, יצוריי היקום - אדם, חיה ובעלי כנף - הוציאו אבר ועוד אבר ויצאו מן התיבה. המבול נגמר. העולם נראה יפה יותר, טהור יותר, מבטיח יותר.

מתוך "גשר של נייר" - משרד הביטחון הוצאה לאור 1996 מהדורה דיגטלית "ניב הוצאה לאור 2021.
תאריך:  19/05/2022   |   עודכן:  19/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
הכל כסף: הכספומט של המדינה עובד שעות נוספות לטובת הבוס עבאס, והוא לא יקח?    כל הקואליציה הזאת והעברת התקציב נקנו בכסף הגדול ובשלל הרב שבנט ואיווט חילקו ביד נדיבה ובזבזנית לחבריה    כסף - מילת ה'קסם' לקיומה של הממשלה הרעועה הזאת    אז על מה גאוותכם, בנט ושות'?
תרצה הכטר
האורתודוקסיה רואה ברבי עקיבא את התגלמות האמונה בהשגחה האלוהית ומטיפה להימנעות משפיכות דמים ותקיפת אויבי ישראל בכוח הזרוע. ואילו את בר-כוכבא הם מציגים כאישיות מחרחרת מלחמה.
יאיר נבות
תרבות של שקרים, כסת"חים והתמקדות בהסטת אשמה ואחריות פוגעת קשות לא רק ביכולת המבצעית של הצבא הרוסי, אלא גם ביכולתו להפיק לקחים ולשפר את דרכיו תוך כדי לחימה. כל זה קורה בצל אבידות כבדות ביותר בזירות הקרב, כולל של לא מעט מפקדים בכירים בדרגת גנרל
מרגלית מולנר-גויטיין
בניגוד לאסכולת "דלות החומר" ששלטה בארץ בזמנו, עבודות הציור של ידיד הן "עשירות" בחומר ובצבע    ניתן לחוש את הצבע שהונח על הקנבס באופן בולט, נקודות, קווים ארוכים המתארים את שדמות השדה בפרספקטיבה פרונטלית מאתגרת
מרדכי ליפמן
כיצד פעלו הקושרים, מה הניע אותם, מדוע מחויבותם העמוקה לקואליציית מיעוט ולשיתוף סיעת האחים המוסלמים, שוברת את כל המוסכמות, ומדוע היא תחזיק מעמד, למרות כל הקשיים, למרות דריסת האתוס הציוני בדרכה אל השלטון הנכסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il