X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפידץ צדק [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
הציבור התרגל, מתרגל יתרגל
הציבור התרגל לרצח יהודים במעשי לינץ', בבתי מלון, לפוגרומים ביהודים, להפגנות ימי זעם, ימי רמא דם, ימים של טרור

וידוי אישי - מאוד נעים לי לשמוע את ראש הממשלה החליפי, שר החוץ, יאיר לפיד, גם כשהוא אומר שום דבר עטוף בכלום ומעמיק אותו באין לי מושג על מה אני מדבר. יאיר לפיד הוא וירטואוז מלא בכריזמה, רהוט ושחקן על שהגברת ליה קניג מוזמנת לקחת אצלו שיעורים. בראיון מרתק עם הפרשן המעולה, עמית סגל, תפסה אותי אמירה אחת, תשובה, עליה חזר המרואיין לפיד כמה פעמים.
"הציבור יתרגל", כך אמר בתשובה לשאלה על שיתוף הפעולה עם רע"ם, הציבור יתרגל. לדאבון הלב, לפיד צודק. הציבור יתרגל, הציבור מתרגל, והרבה יותר מהר ממה שהיה צפוי. הציבור התרגל לטילים על הדרום, על תל אביב, הציבור התרגל לבלוני נפץ, הציבור התרגל לטרור ברחובות הערים, הציבור התרגל להלוויות, לדמעת אלמנות ובכי יתומים. הציבור התרגל להיות מותקף על-ידי מחבלים מבית, הציבור התרגל לפרעות, להרס, להצתות בתי כנסת ושריפת מכינה קדם צבאית ורכבי יהודים.
הציבור התרגל לרצח יהודים במעשי לינץ', בבתי מלון, לפוגרומים ביהודים, להפגנות ימי זעם, ימי רמא דם, ימים של טרור. הציבור התרגל לתשלום משכורות למחבלים ובני משפחותיהם על-ידי מכחיש השואה, "הפרטנר", אבו מאזן. הציבור התרגל לפחד, לקיפול הדגלים, על כל המשתמע מכך, התרגל למצא דרכים עוקפות וחליפיות, הס פן תרגיז, התרגל לקפל את הדגלים מעל הרכבים מעל האופניים, התרגל לקרוא בקול גדול תפילות בעברו בדרכים שהפכו למסוכנות. התרגל לקפל את הדגלים מהפחד.
דרוש אומץ רב
הציבור התרגל שהמתנחלים הם תתי אדם, שהאלימות שלהם היא סכנה לאומית ועולמית, שהם שורש כל הרע, לו רק ייעלמו יחזור המצב הנפלא לפני מלחמת ששת הימים, לפני הכיבוש, ימים של איש תחת גפנו ועסיס תאנתו. הציבור התרגל לכך שבעל הבית בלב המדינה, בלב עיר הבירה, במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הר-הבית, היא הריבונות הירדנית, הסעודית, הטורקית, העזתית, הפלשתינית, המקום היחיד בעולם בו יהודי אינו יכול להתפלל לאלוקיו.
התרגלנו למציאות קיומם של סוסים טרויאנים, שתולים בחלק מעמותות זכויות חשבון הבנק, הממומנים על-ידי מדינות המבקשות להפוך את מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, למדינת כל אזרחיה. התרגלנו למציאות בה אירן אוטו טו הופכת למדינה גרעינית, מדינה המכריזה תחת כל עץ רענן על רצונה להשמיד את מדינת ישראל, העומדת לקבל מיליארדי דולרים לביצור מאחזיה הקדמיים בכיתור מדינת ישראל.
התרגלנו לסחבת במערכת המשפט, סחבת בלתי נסבלת השוחקת את ההרתעה של מדינת ישראל מול הטרוריסטים, אשר רצחו יהודים אתמול, חדר בו לנו ייהרס, אם ייהרס, בעוד שנתיים. התרגלנו להבליג על הפצת כזב שיטתי, על שקרים מבית היוצר של הפוליטיקאים, התרגלנו להפרת הבטחות ליבתיות, על חיסול מכירת עקרונות ואידיאולוגיה בעבור כיסאולוגיה. התרגלנו להנדסת התודעה התקשורתית, לביסוסה של האקדמיה ללשון הסובייקטיבית, לייסודה של מחלקת הדרמה הסובייקטיבית, להקמת מחלקת המוסר והלחימה בטוהר המידות הסובייקטיבית, לאגף סרטי הדוקו הסובייקטיביים, למדור התחקירים הסובייקטיבי.
התרגלנו לתהליכים המכרסמים באופן שיטתי וקבוע במכנה המשותף של הסיפור היהודי בארץ ישראל, התרגלנו שלהזדהות כיהודי, ציוני, גאה דורש אומץ רב. התרגלנו ויאיר לפיד צודק, התרגלנו מהר מהצפוי, לשיח ביבים קשה, משסה, מלבה ומלווה בחרמות ובשנאה. האם יש לנו את הזכות להתרגל להתרגלנו הזה? התשובה היא אחת: לא.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/05/2022   |   עודכן:  21/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציבור התרגל, מתרגל יתרגל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, מר בן סבו
gngs  |  22/05/22 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
נפתלי בנט, תלמידו של בנימין נתניהו, למד לצערי מעט מאוד ממורו ורבו, אך במקצוע לימודים אחד הוא "מצטיין", הרבה יותר מנתניהו, בחירת אנשים וניהול הלשכה שלו
אלי אלון
קבוצה של כ-10 צעירים ישראלים חצו בליל ה-26 במאי 1954 את הגבול לירדן במטרה להחזיר עדר שנגנב מ"קיבוץ עין גדי" (היאחזות עין גדי)    הם תפסו וכפתו 4 פלחים ירדנים והחלו "לחקור" אותם לגבי גורלו של העדר הגנוב    ירדנים חמושים הגיעו למקום והחל קרב יריות בין חברי הקבוצה הישראלית לירדנים    4 ירדנים נהרגו בחילופי היריות    כל הישראלים חזרו בשלום לשטח ישראל
איתן קלינסקי
הנביא עמוס לא חשש להתמודד עם גילויי לאומנות בוטה של "אַתָּה בַּחַרְתָּנוּ", והעביר את הרעיון הבחירה באש צולבת של ביקורת נוקבת
עמנואל בן-סבו
ממשלת ויהי מה, הממשלה שבחרה לממש את חזונם של האחים המוסלמים, ולדחוק את האחים היהודים, עומדת נבוכה מול גל הדרישות
יורם אטינגר
אנשי-דת שיעים באירן ולבנון קבעו שמותר להפיץ סמים הנמכרים ל"כופרים" במדינות המערב, ובמיוחד ל"שטן הגדול האמריקני"    הם סבורים שמלחמה באמצעות סמים יעילה יותר ממלחמה באמצעות טילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il