X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט. נגרר [צילום: מנחם כהנא]
נפתלי בנטניהו
נפתלי בנט, תלמידו של בנימין נתניהו, למד לצערי מעט מאוד ממורו ורבו, אך במקצוע לימודים אחד הוא "מצטיין", הרבה יותר מנתניהו, בחירת אנשים וניהול הלשכה שלו

כל ראש ממשלה ודרכו, כל ראש ממשלה ושיטותיו, הביקורת שלנו על ראש ממשלה מהולה ודאי בדעות קדומות. המנהיג "שלנו" יישפט תמיד בעיניים הרבה יותר אוהדות מאשר מנהיג היריב הפוליטי.
נפתלי בנט היה בעבר חלק מלשכתו של בנימין נתניהו, הוא אמור היה ללמוד ממנו איך להתנהג ואיך לא להתנהג, איך לפעול ואיך לא לפעול. חבריו לספסל הלימודים של בנט בחיפה מספרים שהוא היה תלמיד מצטיין, אז בואו נבחן שני תחומים בהם פועל בנט כמנהל/פוליטיקאי, תחומים בהם הוא לא מחלק את אחריותו עם איש.
ניהול מפלגה
נתניהו מחזיק מפלגה עם 30 ח"כים, מחזיק ומתחזק אותה ביד רמה. יש נאמנות רבה של הח"כים והמצביעים למפלגה ולראשה, על-אף ההסתה התמידית נגדו, על-אף כתב האישום. נתניהו הוא סופר מקצוען בתחום, העובדות מדברות בעד עצמן.
בנט לעומתו, לא מתחזק כלום, כי הוא איבד את המפלגה ביום הראשון לשלטונו. הוא גם נרדם בשמירה, צמרת מפלגתו מתפזרת לכל רוחות השמיים, ואז הוא התעורר מתרדמתו העמוקה על גבול רוסיה-אוקראינה, אך זה היה מאוחר מידי, צו שפעייט אומרים בעברית מדוברת.
ובכן, בקטגוריה זו לא ניתן להשוות. אולי בעוד שנות דור כאשר בנט יקים מפלגה, ימין מרכז או שמאל, על-פי מטבע שיפיל, או על-פי סקר שיערוך, עם בצלאל סמוטריץ', אמיר פרץ, ניצן הורוביץ או מנסור עבאס, אנחנו נחזור למבחן הזה ונשווה.
ניהול לשכה
וכאן גבירותי ורבותי, בנט לא רק למד מנתניהו, הוא אפילו עולה עליו. קם התלמיד על רבו, המלפפונים היכו את הגנן. בתחום הזה בנט הוא בנטניהו בריבוע.
מזה זמן מה אנו שומעים על רחשים ובחשים בלשכה. הקירות נסדקים, העמודים התומכים לא מצליחים לאחוז בתקרה. אנחנו זוכרים את נתניהו מתמודד עם לשכה עפעס לא יציבה. אבל בנטניהו הגיע לשיאים חדשים, בנטניהו חוצה את גבול השמים.
ולהבדל הזה יש עוד משמעות. אחת הבעיות של נתניהו היא, שעבורו הלשכה הייתה קישוט, נתניהו מוביל, נתניהו יוזם, נתניהו מחזיק דברים קרוב לבטן. זה לא תמיד טוב, אבל ככה הוא נולד. והלשכה? הלשכה הנשרכת מאחור לא תמיד אהבה את זה, ולכן ראינו התקוממות, אינטריגות, בלגן, פיצוצים וכיו"ב מרעין בישין.
לעומת נתניהו, בנטניהו נגרר. נגרר על-ידי לשכתו. הלשכה מושכת והוא מנמנם בעגלה מאחור, ואם הוא קם בוקר אחד ודופק על השולחן, אז הוא נשאר לבד, החברים בלשכה לא רגילים לרעש הדפיקות. ברגע שהם מבינים ששליטתם בסכנה הם מעבירים הילוך וממשיכים הלאה לג'וב הבא, והפעם עם לשכת ראש הממשלה ברזומה.
אם בנט הבינוני הפך מפועל שחור בלשכה, לבעל בית, ואם דעת המצביעים היא עפר ואפר, הרי שכל אחד עם קצת ניסיון בלשכה וקצת אבקת שכל בראש יכול להגיע לפסגה, רק חובה לנוע מהר, לקמבן איך שהוא את המצביעים, ויאללה לטופ של הטופ.

תאריך:  21/05/2022   |   עודכן:  21/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
קבוצה של כ-10 צעירים ישראלים חצו בליל ה-26 במאי 1954 את הגבול לירדן במטרה להחזיר עדר שנגנב מ"קיבוץ עין גדי" (היאחזות עין גדי)    הם תפסו וכפתו 4 פלחים ירדנים והחלו "לחקור" אותם לגבי גורלו של העדר הגנוב    ירדנים חמושים הגיעו למקום והחל קרב יריות בין חברי הקבוצה הישראלית לירדנים    4 ירדנים נהרגו בחילופי היריות    כל הישראלים חזרו בשלום לשטח ישראל
איתן קלינסקי
הנביא עמוס לא חשש להתמודד עם גילויי לאומנות בוטה של "אַתָּה בַּחַרְתָּנוּ", והעביר את הרעיון הבחירה באש צולבת של ביקורת נוקבת
עמנואל בן-סבו
ממשלת ויהי מה, הממשלה שבחרה לממש את חזונם של האחים המוסלמים, ולדחוק את האחים היהודים, עומדת נבוכה מול גל הדרישות
יורם אטינגר
אנשי-דת שיעים באירן ולבנון קבעו שמותר להפיץ סמים הנמכרים ל"כופרים" במדינות המערב, ובמיוחד ל"שטן הגדול האמריקני"    הם סבורים שמלחמה באמצעות סמים יעילה יותר ממלחמה באמצעות טילים
חובב לויטס
מדובר בפנומן בעל יכולות מדהימות בכל תחום תרבות אפשרי    הוא זכה להצלחה לאורך שנים בכל תחום שעסק בו    אפשר לומר במילים ברורות: כולנו היינו בניו    ואפשר גם לומר במילים עוד יותר ברורות: הגיע לו לסיים את חייו בדרך אחרת    כך מספר לנו האמן נתי רביץ הרואה בשייקה אופיר אב רוחני שהשפיע ועדיין משפיע עליו לאורך שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il