X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוח גבית [צילום: דוברות המשטרה]
כבודה של משטרת ישראל אינו הפקר
משטרת ישראל מתוחה עד אחרי הקצה במציאות הנוכחית היא עושה הרבה מעבר לכוחותיה, במילוי משימותיה

הפיכת משטרת ישראל כשק החבטות של פוליטיקאים, היא סכנה ברורה לתפקודה ללא אג'נדות ופוזיציות. ההתקפה הפרועה של פוליטיקאים וכן, לפי גורמים הבכירים ביותר במשטרת ישראל, תביעתו של שר לביטחון פנים לחקירת ההתנהלות בהלווית העיתונאית שירין אבו עקלא, היא תמרור אזהרה בוהק על הפיכת המשטרה למשטרה פוליטית.
התמונות הקשות של הח"כים, רשת הביטחון של הממשלה הנוכחית, מהרשימה המשותפת, עופר כסיף ואחמד טיבי התוקפים, משפילים, מבזים ומחבלים בעבודת השוטרים ראויה לתגובה משמעותית, מעבר לגינויים רפים או עוצמתיים ככל שיהיו. התנהגות בריונית זו ראויה לתגובה אשר תאפשר למשטרת ישראל לחוש בטוחה מול חסינות פרלמנטרית המנוצלת לרעה, כולל פתיחת חקירה פלילית נגדם, ונגד כל מי שיהין לפגוע בשוטר.
ח"כים אלה, וכל מי שיעז לתקוף שוטר, חייבים לדעת שישלמו מחיר. כבודם של שוטרי משטרת ישראל אינו הפקר, הם אינם שק החבטות, הם העומדים בפרץ מהפיכתנו לרשות הפלשתינית, עזה, לבנון, סוריה או אירן.
גם חבר הקואליציה, ח"כ ווליד טאהא כבר האשים את חיילי צה"ל כרוצחי העיתונאית, ואת השוטרים "בבושה וחרפה" על התגוננותם מפני פורעים בהלוויה. מחרה, מחזיק אחריו, שר, כן שר בממשלת ישראל, עיסאווי פריג' המאשים את משטרת ישראל בביזיון זכרה של העיתונאית בהלוויה. "המשטרה גילתה אפס כבוד, ואפס הבנה", כתב וידיו לא רעדו. לא הזכיר ברמז את הבריונים התוקפים באלימות קשה את כוחות המשטרה של מדינת ישראל.
נדמה כי אין עוד משטרה בעולם המתמודדת עם אתגרים ומורכבויות רבuת אופנים, כמו משטרת ישראל. משטרת ישראל, הנמצאת בכל מקום, פועלת לרוב במקצועיות, מתוך תחושת שליחות ונחישות לאכוף את הסדר ולהחיל את החוק. מעת לעת אף כותב שורות אלה חוטא בשיפוטיות פעילות משטרת ישראל, ביושבו במשרדו הממוזג והנעים, הבטוח והשלו.
שליחות לאומית
שוטרי משטרת ישראל ניצבים על משמרתם, באופן כמעט על אנושי, יום וליל, מועד שבת ובסתם יום של חול. השוטרים פועלים באומץ, בנחישות ובהקרבה, נשחקים עד דק בעבודתם הסיזיפית והלא מתגמלת, הופכים לעיתים קרובות לשק חבטות של החברה הישראלית, של המיעוטים, של ח"כים חצופים ועזי מצח, צמאי פרסום, משמאל ומימין, בשרי נעשה חידודין חידודין.
אין ספק שישנם גם קלקולים בקרב שוטרי ומפקדי משטרת ישראל. אפשר להתחיל למנותם, יתם הזמן והמה לא ייתמו. אך האם נבחנה הסוגיה החשובה, מה המניע והגורם לקלקולים אלה? האם ריבוי התפקידים הכמעט בלתי אנושי של משטרת ישראל, לצד הציפייה למתן מענה מידי לאזרח עולים בקנה אחד עם ההיגיון והשכל הבריא במציאות הנוכחית? והמציאות הנוכחית העצובה היא כוח האדם המצומצם, מחסור בתגמול באופנים שונים וכישלון בגיוס איכותי של צעירים הרואים במשימת התגייסותם למשטרה שליחות לאומית ופרנסה נאה בצידה.
משטרת ישראל מתוחה עד אחרי הקצה. במציאות הנוכחית היא עושה הרבה מעבר לכוחותיה, במילוי משימותיה. משטרת ישראל מתמודדת מול משפחות וארגוני פשע, מול עבריינות רכוש ופגיעה בביטחון האישי של האזרח, בהתמודדות עם אירועים לאומנים, התמודדות עם טרור לאומני, טרור אזרחי, ועוד שלל מטלות בלתי נגמרות.
ההנהגה הישראלית מצהירה תחת כל עץ רענן כי חייבים להשיב את המשילות, את הריבונות, את הביטחון האישי, את ואת ואת. כדי לקיים את הבטחותיה לאזרחים, את חובותיה הבסיסים לאזרחי המדינה, חובה על ההנהגה להכין תוכנית שיקום רחבה ומקיפה למשטרת ישראל, כדי שזו תוכל לבצע אתת משימותיה באופן המקצועי והיעיל ביותר. חובת המדינה למען משטרה חזקה תייתר את המאבק, על גבול הגיחוך, במסע יחסי ציבור של משטרה מתגוננת היראה מהביקורת הבלתי פוסקת על תפקודה.
אי אפשר לדרוש, לבקר, להאשים, לטעון כנגד, מבלי להעניק את התקציבים, את התוכנית לביצור מעמדה של המשטרה, להשבת כבודה הרמוס. ההנהגה הישראלית חייבת לתת רוח גבית למשטרת ישראל, נטולת פוליטיקה. אנו חייבים משטרה חזקה, עוצמתית, מתוגמלת, משטרה שתקרין על אזרחיה שהביטחון בידיים טובות.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  22/05/2022   |   עודכן:  22/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
יש אנשים, שזכו לכינוי "ערפדי אנרגיה"    הכוונה לאנשים בעלי אגו מנופח, מתוסכלים, עייפים ושחוקים, שיש להם יכולת לרוקן אנשים אחרים מבחינה אנרגטית    הם תמיד יהיו בעמדת אופוזיציה, יביעו ביקורת ויחזיקו בעמדה פנימית של ציניות ובוז
עליס בליטנטל
דמותו של דוד המלך היתה, הינה ותהיה תמיד מושא להערצת העם    חרף כל פרשות אהבותיו, הרי הוא שהציל את העם מהפלישתים, גאל את שאול המלך מיסורי נפשו הודות לנגינתו    בקיצור - מוסיקאי, לוחם עז נפש, שהרחיב את גבולות הארץ במלחמותיו, אך היה לו גם צד נוסף - אהבתו לנשים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חסד, אהבה, אכזבה מרה, תפירה, חוזר חלילה, אלימות, חקירה מיותרת, סיר לחץ ומכירת חיסול    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב. הם רק נחים" (בן הכט)    שבת שלום
רפי לאופרט
המסע של חוגים פוסט-ציוניים ואנטי-ציוניים לשנות את אופיה של מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת "כל אזרחיה", תופס שוב תאוצה. הפעם רוכב הוא על האנרכיה בתחום ביטחון הפנים שהיא כשלון ממשלי עוד מימי נתניהו שהתגבר והתעצם מאוד בימי הממשלה הנוכחית של בנט
יאיר נבות
הנשיא ארדואן ממשיך להצהיר פומבית על התנגדותה של טורקיה להצטרפות שבדיה ופינלנד, אך ההערכה היא כי הסוגיה ניתנת לפתרון במעורבות אמריקנית, עם מוכנות להעניק לאנקרה הישג או שניים כדי שתתרצה ותסיר את התנגדותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il