X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כל אחד והקצב שלו [צילום: מרתה אירווין, AP]
ליישר את מגדל פיז"ה
שוב נשארנו מאחור במתמטיקה ומתקשים בקריאה תוצאות מדאיגות במבחני פיז"ה הנערכים כל שלוש שנים הציונים של תלמידי ישראל נמוכים מממוצע הציונים ב-OECD באוריינות, מתמטיקה, קריאה ומדעים בעזרת שיטת אבחון חדשה ומקורית המזהה שבעה עשר טיפוסי תלמידים ומתאימה את הלימוד לסגנון התלמיד, דרכם של ילדינו אל הממוצע ומעבר לו יכולה להיות קצרה משנדמה זה תלוי רק בנו

מגמת השיפור של תלמידי ישראל רחוקה מלהשביע רצון. ממתי אנחנו שואפים להגיע אל הממוצע, בכל תחום ובפרט בחינוך? מכיוון שכולנו יודעים שאנו לא ממוצעים, ובטח שלא ילדינו, בחירתנו הטבעית היא לתלות את האשמה בגורמים שאינם בשליטתנו - מערכת החינוך, משאבים במדינות זרות שלא עומדים לרשותנו ואפילו מצוקות והפרעות בריכוז עקב המצב הביטחוני. אתם יודעים מה? יכול להיות שאנחנו אפילו צודקים.
עדיף להיות חכם מצודק
בתור הורים, האחריות שלנו היא למצוא את הדרך לעשות למען ילדינו את מה שכן אפשר, למרות כל הקשיים. ובהחלט אפשר. מבט מעמיק אל תוצאות המבחנים של פיז"ה חושף כי הישגי התלמידים יכולים להשתפר בעזרת אבחון מדויק יותר. הרעיון הוא פשוט - ככל שנכיר את ילדינו וצרכיהם האינדיבידואלים טוב יותר, כך נדע להדגיש את יתרונותיהם וליצור לכל אחד מהם את סביבת הלמידה המיטבית עבורו.
מערכת החינוך, כדרכן של מערכות, לא מסוגלת להתמודד באופן יחידני עם מספר כה גדול של תלמידים ולכן יוצרת כלים האמורים להתאים לתלמיד הממוצע. פלא שאנחנו יוצאים ממוצעים? כאן נכנסת שיטת האבחון החדשה שפיתחתי, המיועדת להעניק להורה, למורה ולפעיל החינוך את מה שנראה לפעמים בלתי אפשרי - לתת לילד את הכלים להיות התלמיד הכי טוב שהוא יכול להיות.
השיטה מבוססת בעיקר על נומרולוגיה קבלית. אני לוקח מהתלמיד שם מלא, תאריך לידה ושמות הורים. את הפרטים הללו אני משקלל ומקבל 17 סוגי מספרים, כשכל מספר מייצג טיפוס תלמיד מסוים. לכל טיפוס מאפיינים משלו המשפיעים על צורת הלמידה המיטבית עבורו, והמספר המתקבל מספק לי מידע מדהים על הילד, על הסובבים אותו, ועל תחום הלימודים שמתאים לו במיוחד. כך, למשל, תלמיד בטיפוס 4 זקוק להסברים מפורטים ורוצה לראות את כל התמונה מההתחלה. הוא פועל טוב יותר כשיש לו תבניות למידה ונוסחאות ולומד היטב כשתהליך הלמידה איטי ורגוע. אינפורמציה כזו משנה את כל הגישה החינוכית המופנית כלפי הילד, הוריו ומוריו, שלא ידעו איך להתייחס לקשייו הלימודיים ויכולים עתה לעבור מתגובתיות נואשת המולידה תסכול וענישה מיותרת לבניית תנאים התפורים לפי מידותיו של התלמיד ולהחדיר בו את הביטחון כשלרשותו עומד כלי מעשי ויישומי להגיע לתוצאות טובות יותר באופן ומספק.
אף פעם לא מאוחר לפעול מוקדם
בואו ניקח את עקרון המעבר מתגובה לבנייה צעד אחד קדימה - באמצעות שיטת האבחון החדשה ניתן לזהות את החוזק והקשיים של ילדים החל מגיל קטן ביותר. כמה שונה, לנו ולו, תראה ילדותו ותקופת ההתבגרות של ילדנו אם נגלה בשלב מוקדם כי הוא תלמיד מטיפוס 5, אשר לו הלמידה הנכונה צריכה להיות מוחשית יותר, חווייתית ועם הרבה דוגמאות, ונבין כי הוא זקוק לסביבת לימודים שיש בה מרחב (למשל, בחצר), לשינויים תכופים, ובמקביל גם צריך הפוגות ו/או הפסקות בין פרקי הלימוד.
כהורים אנו לפעמים מוצאים עצמנו קרועים בין הרצון שילדינו יהיו כמו כולם לאמונה שאין עוד כמוהם בעולם. אני מאמין שאפשר ליישב את הקונפליקט. תנו לילד שלכם כבר משלב מוקדם את הכלים המתאימים רק לו, בסביבה לימודית ייחודית, והוא ישתלב וישגשג כשייצא לסביבה הרחבה והתחרותית. כשפיתחתי את השיטה זכיתי להבין כי כל ילד קולט, מעבד וחוקר את החומרים בדרך שלו, והתאמת סביבת הלמידה לסגנונו מגיל צעיר תמנע שנים ארוכות של אכזבות מעצמו ומהמערכת, וחיכוכים חוזרים עם הוריו. האבסורד הוא שכולם, הילדים ואנחנו, מעוניינים באותו הדבר - שילדינו יהיו הכי טובים שאפשר, מיוחדים, לא ממוצעים.

תאריך:  24/05/2022   |   עודכן:  24/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
"שבת עולמית" הביאה לא רק את קולו הייחודי של יצחק, אלא גם קולות של אישים שמתקרבים לשנת ה-90 ואפילו ה100 לחייהם. המראיין הידען הציל מפיהם עדויות רבות חשיבות. היקף הנושאים היה בלתי נדלה. מגוון עשיר של נושאים היסטוריים, ויש נושאים שלצער המאזינים הנאמנים כבר לא יטופלו. כי ליצחק נוי אין תחליף
איתן קלינסקי
אני סולד ומסתייג, כשאני קורא שיר שיש בו מתן ביטוי מזוויע של התפארות וגילויי שמחה בשירה במוסף ספרותי ערבי, כשבהתנחלות בשומרון יושבת אלמנה וששה ילדיה היתומים מבכים על הרג אביהם
עמנואל בן-סבו
בחברת לופטהנזה חילקו גם למי שאין ברשותו מסכה ומשנתגלע הוויכוח עם שני היהודים, הורדו כל נוסעי הטיסה ומחוץ למטוס קידמו את פניהם שוטרים עם נשק וכלבי תקיפה
אפרים הלפרין
על אף שבהתאם לחוק שר יכול לכהן כאשר הוא מתמודד עם כתב אישום, קבע בג"ץ בהלכת דרעי/פנחסי שיש מקרים בהם ראש הממשלה חייב להפעיל סמכות שברשות ולפטר את השר    ניסיון לתקן בחוק את ההלכה כשל, ולכן חובה לתקנה בחוק שוב ובאורח שלא ניתן יהיה לערער עליו
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנסה לכפות, באמצעות מהלכים כוחניים, מצב חדש בירושלים שבו יורחקו יהודים מהר-הבית ומהשכונות הערביות במזרח העיר. ארגוני טרור מאיימים בשיגור רקטות לעבר ישראל אם מצעד הדגלים יעבור בעיר העתיקה בירושלים ומנסים להגדיר "קווים אדומים" חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il