X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרופ' מיכאל סלע [צילום: יוטיוב]
סלע ללא מחלוקת
חייו של סלע היו כה מגוונים, שאיני זוכר התכנסות מני רבות בה לא חדר אל ליבת הנושא ולא העיר או שאל בבהירות שמעולם לא השלימה עם ערפול
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

הלך לעולמו הפרופסור מיכאל סלע - חתן פרס ישראל ונשיא מכון ויצמן בדימוס, ומי שעמד בראש הצוות המדעי שהביא לעולם את תרופת הקופקסון, והוא שבע ימים בן 98. עם זאת פועלו בלשון רבים היה ארוך אפילו מאורך חייו.
מה לא ייאמר עליו? מדען. האיש שלא נפרד מן המעבדה. כותב המאמרים הנפוצים ברחבי העולם כולו בפעילותו במכון ויצמן ולא פחות מכך בפרישתו לגמלאות. במהות לא פרש מעולם. העמיד תלמידים הרבה כמצוות בית הלל. אוהב אדם. הומניסט. חובב ספרות. במעקב צמוד אחרי החיים הפוליטיים בישראל.
פעל עם רעייתו שרה כנדבן רחב לב וברוחב יד. לא כלא עצמו במגדל השן ברחובות. פניו היו גם לעולם הריקוד. התיאטרון. כל אמנות שנקרתה בדרכו. תמיד עם עוד ספר. עוד מאמר. עוד שיח עם חברים.
איש טוהר המידות. אויב השחיתות. נתן את שמו לתפקיד בעל תואר רם בתנועה לאיכות השלטון. לפני זמן מה הקדישו שרה ומיכאל את יום הולדתו האחרון במכון ויצמן למפגש משותף עם התנועה לאיכות השלטון. בעיקרו של דבר החיבור בין מדע לבין יושרה היה פרק חשוב בחייו.
חייו של סלע היו כה מגוונים, שאיני זוכר התכנסות מני רבות בה לא חדר אל ליבת הנושא ולא העיר או שאל בבהירות שמעולם לא השלימה עם ערפול. הוא היה נזיר מכל קירבה ל"בערך" ו"לא בדיוק" ו"יהיה בסדר".
במורשת היהודית נזכר, שכל עוד למדו תלמידיו של עורך המשנה רבי יהודה הנשיא סביב מיטתו בעודו דואב לא עלה בידי מלאכי השמים, האראלים, ליטול את נשמתו. מדי פעם נזכרתי באגדה זו בשנותיו האחרונות של סלע. סקרנותו הערנית לתחומים כה רבים בחיים האנושיים האריכה את ימיו. בזה אני משוכנע.
מה במילה אחת גולת הכותרת של חייו? סקרנות? איכות? התמדה? הומניזם? כל מכריו שהם גם כל מוקיריו - הא בהא תליא, שני צידיה של אותה משוואה מתמטית - יבחרו לעצמם איזה ערך מבין אלה ראשון בעיניהם.
מיכאל סלע נגס בתפוח שקטף מעץ החיים. הוא אכל את מלוא התפוח מעץ הדעת. מי שמאמין כי יש גן עדן אי-שם במרומים יודע כי הוא כבר שם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  29/05/2022   |   עודכן:  29/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
ביום ירושלים ובכל יום מותר לכל אזרח במדינת ישראל להניף את דגל המדינה, בכל שכונה, רחוב, סמטה, בעוז ובגאווה    לא ניתן לקפל את הדגל של מדינת ישראל
שלמה פרלה
התובנות שעלו מנאומו של פוטרינג היו שקופות: הסכסוך הישראלי-ערבי כמוהו ככל סכסוך בינלאומי בעידן המודרני, שהוא בעיקרו מחלוקת על זכויות לאומיות ועל התווית גבולות, וככזה הוא ניתן לפתרון באמצעות דיאלוג ורצון טוב בין שני הצדדים
איתן קלינסקי
על-פי הגישה המעוותת של הרב מאיר מזוז, המפלצת הנאצית, הנושאת באחריות ובאשמת טבח אכזרי של מיליוני בני אדם במאה העשרים על אדמת אירופה ומתוכם טבח אכזרי של ששה מיליון מבני עמנו, הם - הנאצים - לא הגיעו לדרגה הגרועה שהגיעו, לדברי הרב מאיר מזוז, ראש ממשלת ישראל והשרים בממשלתו
דן מרגלית
טבנקין היה בלתי מציאותי    הוא לא רצה לראות בהקמת ישראל לפי תוכנית החלוקה מפני שתמך בשלמות הארץ בה היה רוב ערבי
אפרים הלפרין
בואו נעיין בהסכם ניגוד העניינים של יאיר לפיד במשרד האוצר עליו הוא חתם מול עו"ד דינה זילבר    בואו נראה מה יש בו ומה אין בו    אם יש בעיתונות טובה ניגוד עניינים אפשר לעטוף דגים מלוחים בשאריות דפי העיתון, ואז להתאבד המונית אל הים, כפי שלוויתנים מתאבדים אל החוף    האם סתמו אצל הנדל ב-2021 את הפרצות שהביאו את תיק 4000 לעולם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il