X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תקיפה ישראלית בסוריה [צילום: עומאר סנאדיקי/AP]
אזהרה חריפה לבשאר אסד
על-פי גורמים מדיניים בכירים בישראל, המטרה היא להבהיר לנשיא בשאר אסד באמצעות התקיפות הישראליות כי סוריה תשלם מחיר יקר על המשך ההתבססות הצבאית האירנית, לא מדובר בכוונה ישראלית להפיל את שלטונו של בשאר אסד אבל המשטר וסמליו ישלמו את המחיר הדרוש

ישראל החריפה את התקיפות בסוריה ושיתקה את פעילות שדה התעופה בדמשק כדי להמריץ את הנשיא בשאר אסד להפסיק את הברחות אמצעי הלחימה מאירן לסוריה באמצעות התעופה האזרחית. הנשיא הסורי חייב למשטר בטהרן את הישארותו בשלטון וספק רב אם הוא ייכנע ללחץ הישראלי המשטר הסורי אישר בשבוע שעבר לאירן להקים 13 חברות אירניות בסוריה שכל המשקיעים שלהן הם אירניים, צעד זה המחזק את ההשקעה הכלכלית האירנית בסוריה בא לאחר ביקורו של הנשיא בשאר אסד בטהרן שם הוא חידש את מסגרת האשראי לייבוא חומרים וסחורות מסוריה.
אירן מרחיבה את השפעתה בהדרגה על הכלכלה הסורית, לא מדובר רק על הרחבת ההתבססות הצבאית של בתוך סוריה אלא גם השקעות אירניות רחבות בסוריה בתחומי הנדל"ן החשמל והחקלאות, סוריה זקוקה לשיקום דחוף מנזקי מלחמת האזרחים האחרונה.
הנשיא בשאר אסד חייב לאירן ולרוסיה את המשך שלטונו, הן אלה שהצילו אותו במהלך מלחמת האזרחים על-ידי כך ששלחו כוחות צבא ומליציות לסייע לצבא סוריה במלחמתו נגד המורדים והוא מכיר להן תודה.
ישראל יודעת היטב כי איננה יכולה לנתק את הקשר והתלות של הנשיא בשאר אסד באירן, אבל היא מנסה לשמור על כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה. 15 ההפצצות החריגות של ישראל באזור דמשק בתקופה האחרונה, שכתוצאה מהן שותקה פעילות שדה התעופה בדמשק עד ה-20 ביוני, נועדו להעביר מסר לנשיא בשאר אסד שלא לעבור את הגבול ולנסות ליצור כללי משחק חדשים.
על-פי גורמים מדיניים בכירים בישראל, המטרה היא להבהיר לנשיא בשאר אסד באמצעות התקיפות הישראליות כי סוריה תשלם מחיר יקר על המשך ההתבססות הצבאית האירנית, לא מדובר בכוונה ישראלית להפיל את שלטונו של בשאר אסד אבל המשטר וסמליו ישלמו את המחיר הדרוש. חיל-האוויר הישראלי הצליח לפגוע במסלולי ההמראה בשדה התעופה בדמשק ולשבש את נחיתת והמראת המטוסים לאחר שהאירניים השתמשו במטוסים אזרחיים להברחת אמצעי לחימה לשטח סוריה.
ישראל פגעה ביעילות רבה בשיירות הנשק שהגיעו דרך היבשה מאירן לסוריה או המשלוחים שהגיעו דרך הים בספינות אירניות לנמל לאד'קיה, לכן האירנים שינו את שיטת ההברחה. ההברחות מאירן לסוריה באמצעות התעופה האזרחית כללו הברחת רכיבים מתקדמים לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה וגם רכיבים מתקדמים אחרים שהוסתרו בתוך מזוודות והועלו למטוסים ביחד עם הכבודה האזרחית.
המודיעין הישראלי איתר את ההברחות האלה, האזהרה הועברה לסוריה באמצעות תדרוכים של צה"ל לכמה אמצעי תקשורת ישראלים אך הסורים המשיכו להתעלם מהאזהרות האלה דבר שחייב נקיטת פעולה צבאית. צה"ל תדרך את התקשורת הישראלית כי מי שמופקד על ההברחות האלה הוא רזא צאפי א-דין, בכיר בארגון חיזבאללה שנשוי לבתו של הגנרל האירני קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" שחוסל ע"י צבא ארה"ב בעירק.
ישראל איננה יכולה ליירט מטוסים אזרחיים שטסים מאירן לסוריה אבל היא בהחלט יכולה לשבש את מסלולי ההמראה והנחיתה בשדה התעופה בדמשק כדי למנוע את הגעת אמצעי הלחימה לסוריה ומשם לחיזבאללה וגם לפגוע במחסנים באזור דמשק שבהם מאוחסנים אמצעי הלחימה האלה. רוסיה פירסמה הודעה חריפה המגנה את התקיפה הישראלית על שדה התעופה הבינלאומי בדמשק ודרשה להפסיק את הפגיעה בתשתיות אזרחיות.
הרוסים יודעים היטב כי הברחות אמצעי הלחימה המתקדמים מאירן לסוריה עוברות דרך התעופה האזרחית אבל הם חייבים לשחק את המשחק מול הנשיא בשאר אסד אשר איפשר להם להקים בסיסים צבאיים, נמל ימי ושדה תעופה צבאי בסוריה. ההערכה בישראל היא כי כל עוד ישראל איננה פועלת להפיל את משטרו של בשאר אסד ההבנות, חביבו של הנשיא פוטין, ושומרת על ההבנות עם רוסיה, הרוסים יעלימו עין מהתקיפות הישראליות ויסתפקו בהודעות גינוי אבל גם זה צריך להיעשות באופן מדוד ולא למתוח את החבל מול מוסקבה יתר על המידה. ישראל מנסה באמצעות החרפת התקיפות בסוריה להמריץ את הנשיא בשאר אסד לדרוש מאירן להפסיק את הברחת אמצעי החימה דרך התעופה האזרחית, ספק רב אם הדבר הזה יועיל אבל אפשר לנסות.
האירנים נחושים להמשיך בתוכניתם לכתר את ישראל מכל החזיתות בעשרות אלפי רקטות וטילים מדויקים לקראת תקיפתה בהמשך, בעיתוי הנוח מבחינתם, הם לא יתקפלו מול ישראל במיוחד נוכח הפעולות המוצלחות של המוסד הישראלי בלב טהרן. אמש דיווח האתר הסעודי "אילאף" מפי גורם בכיר בישראל כי הועבר מסר ישראלי לנשיא בשאר אסד כי אם הוא לא ישעה לאזהרותיה וימשיך לסייע להברחת אמל"ח אירני לסוריה עבור חיזבאללה בלבנון היא תפציץ בהמשך את אחד מארמונותיו.

תאריך:  15/06/2022   |   עודכן:  15/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי, והזרוע המדינית שלה - הרשימה הערבית המשותפת (רע"ם) - שוללים באופן נחרץ את תופעת הלהט"ב ורואים בה סטיה בלתי מוסרית, חטא חמור במיוחד על-פי ההלכה האיסלאמית ואיום על החברה הערבית והאנושות בכלל. ראשי התנועה האיסלאמית תומכים במתן טיפול פסיכולוגי להומוסקסואלים. ההלכה האיסלאמית קובעת דין מוות להומוסקסואלים בבית משפט איסלמי וקיימת מחלוקת בשאלת דרך ההוצאה להורג (שריפה, סקילה והשלכה ממקום גבוה)
ציפי לידר
הפתיון: זהירות! מלכודת מוות! ספיר נחום לא לבד    הניצחון: מדליית כסף ליין הלל ביש"ע, שניצח את הבד"סים למיניהם    ולקינוח פסוקו
עמנואל בן-סבו
התמונות הנוראיות מצפון בירת ישראל, משכונת הגבעה הצרפתית, מספרות את סיפור שחיקת ההרתעה הישראלית    תמונות בהן נראית חבורת מחבלים מבצעת לינץ' בשלושה שוטרים
איתן קלינסקי
אין חוק שיכול למנוע מאדם או מציבור להביע את כאבו    אנחנו, ששבנו למולדתנו לבנות את ביתנו הלאומי השלישי, חייבים להיות קשובים למאוויים ולביטויי כאב של העם הפלשתיני החי כאן
אפרים הלפרין
היועצת המשפטית לממשלה טוענת ש"מוסדות השלטון אינם יכולים לצפות לאמון עיוור מצד הציבור, וכך גם כמובן אנחנו בשירות המשפטי הציבורי" היא כנראה אינה יודעת, או שמא דווקא כבר יודעת שמוסדות המשפט במינהל הציבורי זוכים לאי אמון עיוור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il