X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זלנסקי. דוחף להצטרפות לאיחוד האירופי [צילום: נטשה פיסרנקו/AP]
זריקת מרץ לאוקראינה ולחייליה
תהליך הצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי יימשך שנים החלטה עכשיו מצד מועצת אירופה לפיה אוקראינה מועמדת להצטרפות, הינה אמירה חשובה ומעודדת לעם האוקראיני המצוי במתקפה מצד רוסיה

1. כדאי להבהיר כמה דברים לגבי סוגיית הצטרפותה האפשרית של אוקראינה לאיחוד האירופי. הנציבות האירופית הודיעה כי היא ממליצה על שינוי מעמדה של אוקראינה באופן רשמי ל"מועמדת להצטרפות". ההמלצה הזו תונח על שולחן הדיונים של מנהיגי 27 מדינות האיחוד בשבוע הבא, בכינוס של "מועצת אירופה", והם ידונו בה.
2. כדי שההמלצה תאושר נדרשת הסכמה פה אחד של כל המדינות. לא כולן תומכות. יהיה מעניין לראות איזו החלטה תתקבל. יש סבירות גבוהה שההמלצה תאושר, ומעמדה של אוקראינה אכן ישונה רשמית ל"מועמדת להצטרפות". ואז מה? הצטרפות מיידית לאיחוד האירופי? לא ממש.
3. מה שכן - הצדדים יפתחו באופן רשמי במו"מ וייחל תהליך ארוך של כמה שנים של דיונים. זה יכול להימשך גם עשור ויותר. במקרה של קרואטיה למשל, האחרונה שהצטרפה לאיחוד האירופי, זה לקח לא פחות מתשע שנים. צפון מקדוניה למשל עדיין במעמד של מועמדת לחברות באיחוד מאז 2005.
4. אז אם כך מדוע בקייב מייחסים חשיבות גדולה כל-כך לסוגיה הזו? הנשיא זלנסקי הגדיר את ההחלטה "היסטורית". ברור שהחלטה על שינוי רשמי במעמדה של אוקראינה למועמדת לחברות באיחוד האירופי טומן בחובו סמליות עצומה בעת הזאת, שבה היא נלחמת על חייה מול הפולש הרוסי, שמטרתו היא פירוקה של אוקראינה כמדינה ריבונית.
5. ההחלטה תהווה זריקת מרץ מעודדת למדינה ולחייליה המגינים עליה בשדה הקרב, אך גם תהווה מסר ברור לרוסיה, המבהיר שקייב דבקה בכיוון שבו בחרה, ומעוניינת באינטגרציה עם המערב והאיחוד האירופי, על אפה וחמתה של מוסקבה. שוב - זה שלב ראשוני ומוקדם מאוד, וייקח עוד שנים רבות להצטרפות בפועל, אבל זו אמירה.
6. אמירה מלאת סמליות חשובה. חשוב להוסיף שגם מעמדה של מולדובה יידון בכינוס של מועצת אירופה, ויש סיכוי טוב שמעמדה ישונה אף הוא למועמדת להצטרפות. נשיאת מולדובה מאיה סנדו בירכה על ההמלצה של הנציבות האירופית לגבי ארצה, שכנתה של אוקראינה שגם בה מתקיימת נוכחות צבאית רוסית בחבל הפרו רוסי טרנסיסטריה במזרח המדינה. גם שינוי מעמדה של גאורגיה אמור להיות על שולחן הדיונים, אך החלטה לגביה ככל הנראה לא צפויה בכינוס הקרוב.

תאריך:  18/06/2022   |   עודכן:  18/06/2022
+ג'ונסון הבטיח לז'לנסקי אימונים לחיילי אוקראינה וסנקציות נוספות נגד רוסיה
12:01 18/06/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ראש ממשלת בריטניה ביקר שוב בקייב  ▪  הבטיח שבריטניה תוביל אימונים ל-10,000 חיילים אוקראינים כל 120 ימים  ▪  גינה את רוסיה על "מתקפה ברברית נמשכת. עיירות וכפרים הופכים להריסות"

ג'ונסון, בביקור בקייב [צילום: לשכת הנשיא זלנסקי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זריקת מרץ לאוקראינה ולחייליה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פאתטי
אמונחטאפ III  |  18/06/22 13:20
2
ברור מאליו
באום  |  18/06/22 17:49
3
שוב שגיאה אוקראינית
רפי לאופרט  |  18/06/22 19:54
4
רוסיה לעולם לא תשלוט באוקראינה
יגאל פן  |  18/06/22 21:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
הנשיא פוטין נאם במושב מליאת הפורום הכלכלי הבינלאומי של סנט פטרסבורג    פתח בהוקעה ממושכת של מדינות שלטענתו רוצות להחליש את רוסיה, כולל ארצות הברית, שלדבריו הכריזה על ניצחון במלחמה הקרה ומאוחר יותר החלה לחשוב על עצמן כשליחיו של אלוהים על פני כדור-הארץ
איציק וולף
אוקראינה הגישה את בקשת ההצטרפות לאיחוד האירופי ארבעה ימים לאחר שרוסיה פלשה לשטחה    צפי לאישור גם של בקשת המועמדות שהגישו מולדובה וגאורגיה לאיחוד
יאיר נבות
המנהיגים נפגשו עם הנשיא זלנסקי, לקראת הכרזה צפויה של הנציבות האירופית כי היא רואה באוקראינה מועמדת להצטרפות לאיחוד האירופי
אורי מילשטיין
יחזקאל רובין, שנמנה על משלחת רפואית לביאפרה לפני 55 שנים ופרסם לאחרונה ספר על שליחותו, טוען שניתן להבין ולחזות את המתרחש היום באוקראינה על-פי השמדת העם שהתרחשה לפני 55 שנים בביאפרה
יאיר נבות
מזכיר ההגנה של ארה"ב לוייד אוסטין, שהשתתף הבריסל בפגישת שרי ההגנה של מדינות ברית נאט"ו, אמר: "זה עתה הכרזנו על חבילת הסיוע הביטחוני הגדולה ביותר שלנו באוקראינה עד כה: מיליארד דולר של "הרפונים" (טילים מתקדמים נגד ספינות), 18 תותחי "הוביצר" 155 מ"מ, תחמושת HiMARS, כלי רכב טקטיים, מכשירי קשר מאובטחים וציוד אחר שיעזור ישירות לאוקראינה בשדה הקרב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il