X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בגין. ידע או לא ידע?[צילום: הרמן חנניה/לע"מ]
לבנון, מי באמת
בגין נושא באחריות לפיאסקו כי היה עליו לדעת; כי היה עליו לעצור את החוכא ואיטלולא שהפגין שרון כלפי עמיתיו השרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

במאמר מאיר עיניים בידיעות אחרונות שלשום חשף ד"ר רונן ברגמן פרוטוקול דרמטי בו ניסו הרמטכ"ל דאז רפאל (רפול) איתן ובכירים ישראלים אחרים להנחות את ראשי הפלנגות הרצחניות כיצד לשקר באשר לטבח במחנות הפליטים בסאברה ושאתילה, לבנון. במלאת 40 שנים למלחמת לבנון הראשונה עסק ברגמן במהותה תוך ששיבח גם ספר חדש מאת איש המוסד ומנכ"ל משרד החוץ בדימוס ראובן מרחב, שהכיר את ההסתבכות הישראלית בארץ הארזים.
זו עונת לבנון, ולאחרונה הופיע גם ספרו של ההיסטוריון ד"ר יואל קיפניס - "1982" - שנקרא בנשימה עצורה, אבל יש לעצור ולשאול אם נכונה הערכתו כי מנחם בגין היה שותף לתוכנית "אורנים גדול" או שנגרר אליה על-ידי שר הביטחון אריאל שרון והרמטכ"ל איתן, וכן אנשי המוסד שקשרו את עצותיהם עם מנהיגי הנוצרים כדוד (דייב) קמחי ומנחם (נחיק)) נבות.
המחלוקת מהדהדת. ברגמן נעצר ואינו פוסק את דינו באשר למודעותו של בגין ששרון משקר לכל העולם וגורר את צה"ל מעל ומעבר ל-40 הקילומטרים על אדמת לבנון בהם התחייב להיעצר. קיפניס סבור כי בגין ידע גם ידע. איני משוכנע בכך. אומנם תוכנית "אורנים גדול" הובאה להכרעה בממשלה, אך נדחתה. היא לא הייתה נדחית בהתנגדות ממשית של ראש הממשלה בגין. שרון ורפול ויאנוש בן-גל התעלמו מהממשלה וחתכו באדמת לבנון צפונה כבנקניק סלאמי.
יש עוד נימוק. בגין נאם במליאת הכנסת והתחייב קבל עם ועולם, ובעיקר בפני הנשיא האמריקני רונאלד רייגן כי ישראל תרחיק את המחבלים הפלשתינים כדי 40 קילומטרים מגבולה, ותו לא. ראש הממשלה היה מנהיג מנוסה מאוד. הוא ידע כי שקר לנשיא אמריקני קבל עם ועולם הוא אפשרות מזיקה ביותר לישראל. אם הצהיר בפומבי הרי זה כדי לקיים את דבריו. איך יסביר שחיילי צה"ל כבר בלב ביירות?
אך בגין נושא באחריות לפיאסקו. כי היה עליו לדעת; כי היה עליו לעצור את החוכא ואיטלולא שהפגין שרון כלפי עמיתיו השרים; כי אם ידע זה נורא. אך גם לפי עמדתי, שבגין לא ידע - הפרק האחרון בחייו של מי שפיקד במחתרת על האצ"ל והביא את השלום המבורך עם מצרים והתעקש בתבונה להפציץ את הכור הגרעיני העירקי - מלחמת לבנון הרשונה רשומה ככישלונו המובהק.
אריק הונה, לבגין אין צידוק להיחבא מאחרי "לא ידעתי". הוא גם לא אמר כך מעולם אלא בחר בהסתר פנים ובהגינותו התפטר והסתגר כעשור שנים בביתו. בגין ידע? זה רע מאוד. בגין לא ידע - זה רע מאוד.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  20/06/2022   |   עודכן:  20/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
סגנון הכתיבה משובח    הניואנסים הדקים, שגרת הפעילות, מה שיכול להיות ומה שלא יוצרים דרמה מוצלחת במיוחד שיש בה היכרות עמוקה עם העולמות עליהם היא מדברת
ארווין קליין
יש להפוך את המנטרה המשטרתית חסרת האונים: התיק נסגר מחוסר עניין לציבור, ולגלות אכפתיות ועניין דווקא באזרח הקטן, חסר הישע
דן מרגלית
אנו מסתערים לעבר היעד    אם נעסוק עתה בחישובי הקץ שמא ניכשל - מובטח לנו שאכן ניכשל    בעיצומה של ההסתערות יש מקום למחשבה אחת בלבד, מה עלינו לעשות כדי לנצח
אלי אלון
שלושה שבועות לפני פרוץ מלחמת ששת הימים ב-14 במאי 1967 ב"תקופת ההמתנה", נהרג סגן רמי זית (27) מפקד מוצב סוסיתא שבאזור כנרת    הוא הובא לקבורה בקיבוצו שריד    צה"ל מסר כי "נהרג בעת מילוי תפקידו"
רבקה שפק-ליסק
מנסור עבאס החליט לבטל את המדיניות הכופרת בישראל כמדינה יהודית    הוא החליט ש"עניי עירך קודמים" ושטיפול בצרכים של ערביי ישראל הוא בסדר עדיפות ראשון על פני המאבק הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il