X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השונה והרגיש [צילום: יוסי צבקר]
ביקורת "חשמלית ושמה תשוקה"
חשמלית ושמה תשוקה גירסת קוטלר
יוזמתו הפרטית של הבימאי עודד קוטלר את מחזהו הקלאסי של טנסי ויליאמס, היא הצלחה בלתי רגילה, מרגשת, מרטיטה ומאששת את היותו של ויליאמס הטוב במחזאי אמצע המאה העשרים זאת הודות לבימויו של קוטלר והצלחתו לצקת בקאסט המעולה, את רוחו של ויליאמס והמסר הנכון בה להיום

הסרט בשם זה, שאת דמותו של סטנלי קובלסקי גילם מרלון ברנדו, הפך לאבן דרך בתולדות הקולנוע. ביוזמה הפרטית החדשנית בעיבודו ובימויו של עודד קוטלר, נדמה שהמחזאי כמו כתב את התפקיד גם עבור אביב זמר, החסון והסקסי הממלא את הבמה בנוכחותו ובעוצמת האכספרסיה שלו. דמותו של סטנלי, והזעקה המפורסמת "סטלה", הפכה לקלאסיקה בתולדות הסרטים והמחזות. במחזה, הגעתה המפתיעה של בלאנש דובואה, אחותה של סטלה לביתם הצנוע והמרופט של הזוג בניו-אורלינס, מזינה את הדרמה, בניגודים העזים בין הנפש העדינה, הרגישה והשברירית של בלאנש, לבין הגבר הפולאקי הגברי, הבוטה והמוחצן.
התנגשות הטיטאנים הזו מקבלת את המימד הראשי בדרמה הנודעת, עד שעדינותה, רכותה והשלמתה של סטלה חרף כל גסות אישיותו של בעלה, והרומן המתרקם בין בלאנש לשכן הרגיש - כאילו נמוגים מול המתח הפיסי המאיים בין שני הראשונים. טנסי ויליאמס המדגיש במחזותיו (כמו ב"ביבר הזכוכית") את התעלמות העולם הרגיל מנוכחות בעלי האופי הרגיש עד יוצא הדופן שאליהם מפנה ויליאמס את הזרקור. בעוד בסרט עשתה זאת וויוויאן לי המופלאה בשיא השבריריות, הפעם קוטלר יצר מביצועה של קרן צור דמות ניאורוטית במיוחד, המרטיטה במשחקה את הצופים, בנוסף לשירה הכה מקסימה שלה. אותה כתב המוסיקאי-הזמר והקלידן אסי מסקין המחונן. בעיבוד החדשני של עודד, הודות למוסיקת הג׳אז הנהדרת בביצוע שלישית הנגנים הווירטואוזים, נמסכת בהצגה האווירה הכה מרגשת את אוהבי הג׳אז של ניו-אורלינס.

בחירה מדוייקת [צילום: יוסי צבקר]

ירדן תוסיה-כהן כ-סטלה, מהווה את הצד השני של המטבע, ביופיה, עדינותה ויכולתה המופלאה לעדן ולרכך את התפרצותם של אחותה ובעלה, ולהמחיש עד מה גדול כוחה של האהבה נוכח כל נהרות הכעס, התיסכול והרוגז המאפיינים את חוסר הסובלנות של רבים, מול השונה והרגיש. האיזון בדרמה מול האש והלהבה של אביב זמר ורגישות היתר של קרן צור, מושג גם הודות לדמותו של השכן, מיץ׳ (רפי רותם) שרגישותו ועדינותו כלפי בלאנש, וההתפתחות לכמעט-מימוש הקשר ביניהם, מתנפצת באחת בעזרת סטנלי. עוצמות הרגש שמחצינות הדמויות, כמו הדם הרותח בעורקיו של סטנלי, הבא לידי ביטוי לשיאו בשאגה "סטלה", והמיניות המבעבעת בו וגורמת לו להתפרץ כנגד גיסתו בתירוץ של אשמתה לאיבוד רכושם - האחוזה בעיר משם הגיעה; ובהמשך חשיפת חולשתה שהביאה לבואה אליהם - עוצמות אלו זוכות לאיזון בדמותם של ירדן תוסיה-כהן הכה מכמירה, הזוכה לאמפטיה מכל צופה, ובדמות רפי רותם המעודן, הממחישים את הנורמלי והמאוזן.
בחירת הקאסט של הבימאי מדויקת ולא יכלה להיות טובה הימנה. עיצוב הבמה של דירת הדלות של הזוג, הכה אופיינית לבני המעמד הנמוך, העמל, הקיים בכל מקום ובכל זמן גם אצלנו - נעשה בידי דניאלה מור. את התאורה המצוינת עיצב יחיאל אורגל הוותיק, ואת התרגום המקורי ששימש כבר להפקות קודמות, עשתה רבקה משולח הזכורה לטוב. את המוזיקה הנפלאה המרטיטה כתב ומבצע אסי מסקין המחונן, כשלצידו על הקונטרבס נימו אדר, ובחצוצרה הרהיב גיא קאהן.
הצגת חשמלית ושמה תשוקה היא חוויה עשויה בכזה הידוק ושלמות שאסור להחמיץ אותה.

ניגודים עזים [צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  27/06/2022   |   עודכן:  29/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן קרופניק
יחסי ציבור בהגדרתם נועדו להשפיע על קהל יעד מסוים ולהרחיב את ההכרות של הציבור עם מותג כלשהו
יורי מור
אם רוצים להבטיח בית משפט עצמאי - יש לפרק את קרטל התקשורת הפוסט-ציוני עם אג'נדה פוליטית מובהקת - כפי שמפרקים קרטלים ומונופולים בתחום הכלכלי - ולהבטיח גיוונה של התקשורת - לטובת מערכת המשפט, לטובת המדינה, לטובת העם שזכותו לקבל החלטות לגבי גורלו
עמנואל בן-סבו
בג"ץ העניק לרודף הפרס, גולדרייך את הפרס הנחשק, ורודף הפרס, מיהר להשתמש בו לחתימות פטיציות נגד מדינת ישראל
חנינא פורת
התלבטות ישראל בדבר מיקום שבטי הבדואים בנגב בשנה הראשונה שלאחר מלחמת העצמאות    סקירת קטע מדיוני הוועדות על-פי מאמרה של ד"ר חבצלת יהל, "הצעות ליישוב בדואי הנגב בימי טרום וראשית מדינת ישראל, 1948 - 1949", פורסם בכתב עת "ישראל" 25, 2018
יאיר נבות
במשך שנים התקיים תיאום בין רוסיה לנאט"ו, אך כל זה הסתיים במהלך חצי השנה האחרונה. המשמעות המעשית/מבצעית של השינוי האסטרטגי של נאט"ו היא תגבור דרמטי של כוחות ויכולות בגבולה המזרחי של הברית מול רוסיה - דהיינו המדינות הבלטיות אך גם פולין הגובלת בבלארוס, רומניה ובולגריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il