X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מרדכי. סיוט של שנה וחצי [צילום: סער יעקב/לע"מ]
העלילה של עלילת הדם
בספרו החדש של איציק מרדכי שמו של גנוסר נזכר בשני עמודים בלבד מרדכי אינו אומר דבר בגנותו לבד מתהייה מינורית מה עשה בוועדת זורע?
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בסוף השבוע השיק האלוף במילואים ושר הביטחון בדימוס יצחק (איציק) מרדכי את האוטוביוגרפיה שלו - "בעד עמי ולמען ארצי" (הוצאת ידיעות אחרונות). הוא מילא את מוזאון ארץ-ישראל בשמנה וסלתה של האליטה הביטחונית והמשפטית ובחברים לרוב. עותקי הספר נמכרו כנקניקיות חמות.
חזרתי הביתה ושלא כדרכי דהרתי מיד לעמוד 176. שם החל הסיפור על עלילת הדם מסמרת השיער, שרקחו ראש השב"כ אברהם שלום ובכירו בארגון יוסי גנוסר נגד מרדכי.
תזכורת: באפריל 1984 חטפו מחבלים אוטובוס שנסע בקו 300 וניסו להעבירו לעזה. מרדכי היה במקום כאשר שניים מן המחבלים ירדו מן האוטובוס בריאים ושלמים וכנועים. איציק חשש שמא השאירו ברכב מטען, שעומד להתפוצץ ולהרוג רבים מהנוכחים. הוא היכה בהם, ומשנוכח כי האוטובוס נקי מחומרי נפץ מסר אותם בידי אנשי השב"כ. אחר כך נמצאו מתים, מרוסקי פנים. מי רצח אותם?
השערורייה הציבורית אילצה את הממשלה למנות את האלוף מאיר (זרו) זורע לחקור מה אירע לאחר התקרית. השב"כ התעקש להוסיף לוועדה חבר מטעמו. זה היה יוסי גנוסר. אמנון אברמוביץ' כתב שגנוסר עבד בשני מקומות. בבוקר האזין לעדויות החסויות ובלילה העביר את תוכנן החשאי לחבריו בשב"כ. הם יגיעו מחר. להעיד. כך תיאם עימם עדויות ושיבש הליכי חקירה, עבירה פלילית מובהקת.
אברהם שלום וגנוסר ועדי השב"כ רקמו עלילת דם נוראה. הם הפיצו טיעון הזוי כאילו מכותיו של מרדכי גרמו למות המחבלים. מרדכי הפך לנאשם. הרשע בציר שלום-גנוסר חגג. איציק פנה לפרופסור אהרון בלר - "האורים והתומים" של הנירוכירורגיה בדורו כפי שכינהו מרדכי - ושאל אם הדבר ייתכן.
כן, השיב לו בלר, יש בספרות המקצועית מקרים נדירים שאדם מת זמן רב אחרי שהוכה. זה "מוות מושהה". עולמו של מרדכי חשך עליו. אך אז ביקש בלר - הוא דודי מצד אמי - לראות את תצלום פניהם של המחבלים שירדו בריאים מהאוטובוס והנה הם מתים. בראותו את פניהם המרוסקים הרגיע את מרדכי: "זה לא המקרה. זה לא מוות מושהה. אלה גולגלות מרוצצות. ממכות כאלה מתים מיד".
חלף זמן רב עד שמרדכי זוכה כליל. הסיוט נמשך כשנה וחצי. לימים יאמר עליו אהוד ברק: "אילו זה היה אדם אחר ולא איציק הוא היה מתאבד". אכן, התברר כי הרוצחים הם אהוד יתום ואחרים, שעשו כן בהוראה מראש השב"כ אברהם שלום, וזכו להגנה בזכות שיבוש ההליכים שרקח בעבורם גנוסר. בלהות חייו של מרדכי חלפו.
עתה, חשבתי, איציק יבוא חשבון בספרו עם שני מרעילי הבארות האלה. אך הוא נהג בהם בעדינות מדהימה. שמו של גנוסר נזכר בספר בשני עמודים בלבד. מרדכי אינו אומר דבר בגנותו לבד מתהייה מינורית מה עשה בוועדת זורע?
אוסיף מידע שאינו בספרו: בנו של גנוסר נהרג בתאונת דרכים בהיותו בצבא. מרדכי נשם עמוק והלך לנחם אותו בביתו. גנוסר זיהה הזדמנות למחוק את הפרק העכור במעשהו הזדוני. הוא הציע לאיציק לעלות לקומה העליונה ולשוחח. באתי רק לנחם בשבעה, השיב לגנוסר וסירב1.

הערות

1. חלפו עוד שנים ורק בראשית המאה ה-21 פורסם תחקיר עומק שכתב בן כספית במעריב על מעלליו הנוספים של גנוסר.

תאריך:  28/06/2022   |   עודכן:  28/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף גערליצקי
כאשר משה רועה הצאן רץ אחרי גדי קטן כדי להשיבו אל העדר, בכך הוכיח את מסירותו למען כל אחד ואחד    זהו המנהיג האמיתי שאינו מוותר על-אף אחד מיני רבים
חיים נוי
מערכונים ושירים של גדול המחזאים בתקופתנו - בית צבי    הבמאי עידו רוזנברג, מהבולטים והמוכשרים בבמאי התיאטרון, הצליח ללהטט עם להקת השחקנים הגדולה והתוצאה היא ססגונית, גרוטסקית, נוקבת וקולחת
יוני בן-מנחם
הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה על "התדרדרות במצב אחד השבויים הישראלים שבידיה" והבטיחה כי תפרסם הוכחה לטענתה. במערכת הביטחון הישראלית מעריכים כי מדובר בתרגיל לוחמה פסיכולוגית שמטרתו לעורר מחדש את המשא-ומתן התקוע על עסקת חילופי שבויים חדשה
רבקה שפק ליסק
ההישגים החשובים של מנסור עבאס שיפורטו להלן נקטעו בשל החלטה פזיזה וחסרת היגיון של שני חברי כנסת ערבים: מאזן גאנים וג'ידא רינאווי זועבי שהחליטו להצביע על הפלת הממשלה למרות שראשי היישובים הערביים התומכים בתוכניות אלה
אוהד עוזיאל
המציאות היא שכל כתב יד המגיע להוצאת ספרים עובר תחת ידיהם של כמה אנשי מקצוע    אלה האנשים שהופכים את חומר הגלם, הלא הוא כתב היד, ליצירה המגיעה לידיהם של קוראות וקוראים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il