X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטים בפגישה עם ראיסי [צילום: גריגורי סיסוייב, ספוטניק/AP]
התקרבות בין מוסקבה לטהרן
ההתקרבות בין מוסקבה לטהרן, כולל בפן הביטחוני, צריכה להעלות כמה שאלות, ובראשן מה התמורה שדורשת אירן ממוסקבה על אותם כטב"מים מעבר לכסף? איך תשפיע ההתקרבות הזו על הנוכחות האירנית בסוריה ועל יחסה של רוסיה לפעילות של ישראל במרחב האווירי הסורי?

הנשיא פוטין יבקר בשבוע הבא באירן, כך על-פי ראש הוועדה הכלכלית של המג'ליס (הפרלמנט) האירני מוחמדרז פור-אבראהימי. הקרמלין עדיין לא אישר באופן רשמי את דבר הביקור. פור-אבראהימי אמר לסוכנות הידיעות האירנית "מאהר" כי פוטין יוועד עם הנשיא האירני איבראהים ראיסי.
הוא הוסיף שהצדדים ידונו בשיתוף פעולה כלכלי. בהקשר הזה חשוב להזכיר שבשבועות האחרונים הצהירו שוב ושוב בכירים ברוסיה כי על-רקע הסנקציות המערביות הם מתכננים לפתח שת"פ כלכלי עם אירן. ב-23 ביוני נערכו שיחות בטהרן בין שרי החוץ סרגיי לברוב וחסין אמיר-עבדולהיאן.
הם דנו אז בפיתוח הסחר ושיתוף הפעולה בין מדינות, לרבות בתחום האנרגיה. המלחמה באוקראינה ומערך הסנקציות האדיר שהוטלו על רוסיה (יותר מ 8,200 סנקציות רק מאז הרחבת הפלישה לאוקראינה ב 24 בפברואר ויותר מעשרת אלפים בסך-הכל מאז סיפוח חצי האי קרים במארס 2014), קירבו בין טהרן למוסקבה.
מעין אחוות סנקציות משותפת עם סנטימנט אנטי מערבי חזק מאוד מובן על-רקע מצב תוכנית הגרעין של אירן והזחילה לכיוון חידוש אפשרי של הסכם הגרעין, אולי. אבל יש כנראה פן נוסף להתקרבות הזו, והוא פן צבאי, שגם בישראל ודאי עוקבים אחריו מקרוב. המצוקה הצבאית הגדולה שאליה נקלעה רוסיה
באוקראינה, שמתבטאת בקושי עצום להתמודד כעת עם האיכויות של מערכות הנשק המערביות שמפעיל הצבא האוקראיני, שמצליח להשמיד עשרות מאגרי תחמושת של הצבא הרוסי בשטחים הכבושים, דוחפת את מוסקבה לפנות לטהרן בבקשה לסיוע צבאי בתחום הכטב"מים, כפי שאמר אמש היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג׳ק סליבאן.
ההתקרבות הזו בין מוסקבה לטהרן, כולל בפן הביטחוני, צריכה להעלות כמה שאלות, ובראשן מה התמורה שדורשת אירן ממוסקבה על אותם כטב"מים מעבר לכסף? איך תשפיע ההתקרבות הזו על הנוכחות האירנית בסוריה ועל יחסה של רוסיה לפעילות של ישראל במרחב האווירי הסורי?
למרות ההתקרבות, כדאי לסייג ולצנן - בין רוסיה לאירן מעולם לא שרהה אהבה גדולה. יש מערכת יחסים מורכבת מאוד המבוססת הרבה מאוד על אינטרסים ברורים - כלכליים, מסחריים, ביטחוניים ואיזוריים. לעת עתה לא נראה מדובר פה בברית צבאית או משהו בסגנון. ובכל זאת - ראוי וכדאי לפקוח עין.

תאריך:  12/07/2022   |   עודכן:  12/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
הדוח שנחשף ברויטרס קבע שאירן משתמשת בסרכזות מיוחדות, שלפי דיפלומטים במערב עלולות לאפשר לטהרן להגיע לנשק גרעיני    לקראת ביקור ביידן במזרח התיכון, באירן שחררו הצהרה: "שיתוף הפעולה בין ארה"ב, ישראל ומדינות ערב רק יגביר את המתיחות באזור"
עידן יוסף
על אירן אמר ראש הממשלה כי העולם חייב להגיב להפרות של טהרן: "המצב הנוכחי לא יכול להימשך"    נשיא צרפת: "מחויב לביטחונה של ישראל ולהצלחתה באזור"
עידן יוסף
שר הביטחון חשף ביוון תמונות לווין חריגות ובהן נראות ספינות צבאיות אירניות בים האדום    על הניסוי האחרון שערכה במשגר הלווינים: "איום גם על מרכז אירופה"
איתמר לוין
נמאזי הוא בן הערובה לתקופה הממושכת ביותר בתולדות ארה"ב    ניו-יורק טיימס מביא מאמר ששלח מן הכלא, בו הוא מוחזק מאז 2015
עידן יוסף
הפיצוצים מיוחסים לארגון האופוזיציוני מוג'הידין חאלק    סגן שר החוץ האירני וראש צוות המשא-ומתן לשיחות הגרעין מבקר במוסקבה    שמועות על קרע בינו לשר החוץ האירני    אירן בונה במיצר הורמוז במפרץ הפרסי ספינת מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il