X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מצוות הגר [צילום: פלאש 90]
הבנים החורגים לאלוהים ולאדם
מצער אותי, שגם כל שרי הפנים, שקדמו לאילת שקד, תמיד התיימרו לשאת בחיקם את עולם הערכים המוסרי וההומאני של ספר הספרים ודיברו בשמו, הם אלו ששכחו, כי בנתיבי הרעב בהם הלכו אבותינו ליבשת אפריקה לפני אלפי שנים מפאת הרעב הכבד בארץ, הלכו בעשור האחרון רבבות בנים חורגים מאפריקה תוך סיכון חיים וגניבת גבולות, כי כבדה האימה שם

מצער אותי, שמי שמכהנת היום בתפקיד החשוב של שרת פנים במדינת ישראל מטעם מפלגה שאינה קיימת כבר, המתיימרת לייצג ציבור שגאה לראות בספר הספרים את התשתית הקיומית של עם ישראל, היא החלוץ ההולך לפני המחנה בהתנכלות לאלפי בנים חורגים לאלוהים ואדם.
כואב לי, שאילת שקד, שרת הפנים הנוכחית, נציגה של מפלגה שהלכה לבחירות עם מצע המעוגן בערכי הרוח של ישראל סבא, היא זו המתנכלת לפליטים, שגנבו בלית ברירה גבולות במסע היחלצותם מאימת הכיליון במדינות, בהן חיו ביבשת אפריקה. במקום להיות הכוח המרסן והמאפק את פרץ ההתלהמות נגד גלי השנאה לזר, דווקא השרה אילת שקד בחרה לקחת עמדה של המתניעה את פרץ ההסתה יחד, שרואים באותם ארבע רבבות אומללים סרטן ואף הצטרפה לשקר הגס, כי קיימת מדינה שלישית באפריקה המוכנה לקלוט אותם ולדאוג להם.
מצער אותי, שגם כל שרי הפנים, שקדמו לאילת שקד, תמיד התיימרו לשאת בחיקם את עולם הערכים המוסרי וההומאני של ספר הספרים ודיברו בשמו, הם אלו ששכחו, כי בנתיבי הרעב בהם הלכו אבותינו ליבשת אפריקה לפני אלפי שנים מפאת הרעב הכבד בארץ, הלכו בעשור האחרון רבבות בנים חורגים מאפריקה תוך סיכון חיים וגניבת גבולות, כי כבדה האימה שם.
מצער אותי, שמי שהיה ראש הממשלה עד לפני תקופה קצרה, נפתלי בנט, בעבר בהיותו השר המופקד על חינוך ילדינו, התבטא בבוטות ובגסות רוח כלפי אותם הישראלים, שבאו לכיכרות הערים להביע סולידאריות עם בני אפריקה. מצער, שראש ממשלה המתיימר להיות קולו של ספר הספרים במציאות חיינו דחף לכך, שממשלת ישראל תגרש אנשים למותם, כשבאותם הימים הגיעו באמצעות חברות כוח האדם מאות עובדים זרים ממדינות אסיה, ומתוכננים להגיע בימים הקרובים עוד כמה אלפים.
מצער אותי, שהמדברים בשם ספר הספרים שכחו, שבמדבר הנגב הלכו אבותינו בדרכם ליבשת אפריקה - למצרים - רק כדי לשבור שבר. הרעב הכריח אותם לרדת מארצם ארץ כנען לעבר יבשת אפריקה - למצרים, ואף לעתים לשקר כדי להציל את חייהם. באותו מדבר הוקם מתקן שכלא את בני אפריקה בדרכם אל הלחם. המנוסה מהרעב לשבור לחם הביאה אותם לישראל.
"עד שתהיה לי האפשרות לגרש אותם, אֶכְלָא אותם ואמאיס עליהם את החיים", אלה היו דבריו של מי שהיה שר פנים בישראל, חבר הכנסת מטעם מפלגה חרדית אלי ישי בשנת 2012. מאחר שלא התאפשר בקלות לגרשם, המאיסו את חיי המהגרים הכלואים בתקופת כהונתו של השר אלי ישי במתקן חולות בברזיות חלודות המספקות רק מים, שאינם ראויים לשתייה.
כלוא, שביקש לשתות מים, יכול לעשות זאת רק ברכישה בקבוק מים בקנטינה ב-16 השקלים שהועמדו לרשותו. אסור לקנות מים מינרליים במחיר זול יותר מחוץ לכלא חולות. מתנדבים, שבאו עם בקבוקי שתייה, נאסר עליהם להביאם לכלואים, כי אסור להכניס מוצרי מזון לכלא - אסור להכניס מוצרי מזון למתקן חולות.
מיליארדי שקלים הוצאו לפני למעלה מ-10 שנים על-ידי ממשלת ישראל בהקמת מתקן חולות, באחזקתו ובמימון משטרת הגירה ומנהל הגירה מנופח, שאין לו פנאי שנים לעיין במסמכים של אלפי הצובאים בשערי משרדיו. מחזה שכיח של תורים לאורך הלילה ורק מעטים זוכים להיכנס רק כדי לחדש רישיון שהייה בארץ.
במקום להפנות את הכספים לשכונות הדרום, שהופקרו שבעים שנה על-ידי כל ממשלות ישראל, הוזרמו סכומי עתק על תוכניות אלימות של כליאה וכוח אדם לציד אפריקנים וכליאתם באמצעות משטרת ההגירה, ועל הדרך הסתה פרועה כלפי אותם בנים חורגים לאלוהים ולאדם, ולהציגם כאשמים בהזנחה הפושעת של דרום תל אביב.
מי שהתעלל במהגרי העבודה בברזיות חלודות במתקן חולות שכח את פרשת "קדושים" בספר ויקרא פרק י"ט - "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ, כִּי גֵּרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם". כבר העירו רבותינו ז"ל - בבא מציעא נט, ע"ב - שבשלושים וששה מקומות בתורה הזהירה התורה על הגר. אין מצווה אחרת בתורה, לא המצווה של אהבת אלוקים, לא מצוות השבת, לא מצות המילה, לא איסור שקר ולא עבודה זרה, שמופיעה וחוזרת במספר כה רב של פעמים כמו המצווה ביחס לגר... רק רבותינו לו שיערו שיום אחד תופיע בישראל משטרת הגירה מחומשת באישון לילה ותפליא מכותיה בגר הגר בתוכנו, גר, שלפני כמה שעות ניגב ישבנו של קשיש עברי, ותתנכל לו.
פִילִיפִּינִי הַמְּנַקֶּה אֶת יַשְבָנוֹ שֶל אָבִיךָ
תָּאילָנְדִי הַכָּפוּף בַּחֲמָמַת הַפְּרָחִים שֶּלְּךָ
וְרוֹמָנִי הָעוֹמֵס דְּלָיֵי מֶלֶט עַל פִּגּוּמֵי בֵּיתְךָ
לא תּוֹנֶה אוֹתָם
וְלא תּלְחֲצֵם
וְנָתַתָּ מָנוֹחַ לְגוּפוֹ
וְשִלַּמְתָּ לוֹ פֶּנְסְיָה
וּמִמַּנְתָּ אֶת יְמֵי חָלְיוֹ
וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ,
כִּי גֵּרִים הָיִינוּ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם
וּכְאֶזְרָח כָּמוֹנוּ יִהְיֶה לָנוּ הַגֵּר הַגָּר אִתָּנוּ.
אִם עָנה נַעֲנֶה אוֹתוֹ
אִם צָעוֹק יִצְעַק
יוֹשֵב מָרוֹם יִשְמַע צַעֲקָתוֹ
וְחָרָה אַפּוֹ בָּנוּ...
וְהָרַג בָּנוּ בֶּחָרֶב,
וּנְשוֹתֵינוּ אַלְמָנוֹת
וּבָנֵינוּ יְתוֹמִים"1
זֶה הַמִשְפָּט וְזֶה הַמוּסָר בְּפָרָשַת מִשְפָּטִים
כִּי חַיָב עַמִּי
כִּי חַיָּב מִמְשָלִי
לָדַעַת אֶת נֶפֶש הַגֵּר
כִּי רָאָה אֶת הַלַּחַץ שֶּלָחֲצוּ אוֹתָנוּ
בְּאֶרֶץ
לא
לָנוּ.
איתן קלינסקי

הודעות

1. ברוח הכתוב בפרשת "משפטים" בשמות כ"ב 22.

תאריך:  13/07/2022   |   עודכן:  13/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנים החורגים לאלוהים ולאדם
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שוה"צ פ"ת לאיתן="חזק ואמץ"
השוה"צ פ"ת  |  13/07/22 13:26
2
לא נלתת לשנאה להשתלט על חיינו
עיה ושולה  |  13/07/22 14:48
3
איתן - תודה!!!!
בלומה.  |  13/07/22 14:51
4
נחזור לעבודה עברית טהורה.
פנחס ל.  |  14/07/22 09:01
 
- פנחס תפסעק לחלום!!
פנחס אתה חולם??  |  14/07/22 11:05
5
שבת שלום לעם ישראל.
שמוצניקית "צעירה"  |  15/07/22 17:08
6
להתנהג כיהודם לזרים
למען היהדות   |  16/07/22 07:38
7
בנים חורגים לאלוהי החסד והרחמי
אסור שהם יהיו  |  19/07/22 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
בשיחות, אותן ייארח שר ההגנה הטורקי, יינסו הצדדים להסכים על מנגנון שיאפשר את הייצוא הימי מנמלי אוקראינה. כל זה מתרחש תחת לחץ זמן שהולך וגדל, שכן העומס במחסנים לא יאפשר לחקלאים לאחסן את יבול תבואת הקיץ. לכישלון במו"מ היום באיסטנבול יהיו השלכות לא רק על אוקראינה כמובן, אלא גם על מדינות התלויות בייצוא האוקראיני, וזה יביא להחרפה במשבר המזון בחלק מהן, למשל בקרן אפריקה
צבי גיל
ישנם ערכים שאנשים מאמצים, ובייחוד כשמדובר בדור הצעיר, שרבים רואים בו דור אבוד, מנוכר, מדבר אל סטיופדפון"
דן מרגלית
ואז הגיע תורה של שרה לשאת בהוצאות ולדברי קליין קנתה מתנה בחנות הצעצועים "הפיראט האדום" או הביאה למילצ'ן מחזיק מפתחות
תרצה הכטר
דיון נרחב בשאלה הכללית, האם מסתמנות בישראל מגמות עמוקות של שנאה המסכנות את יציבות הדמוקרטיה, התקיים בכינוס בינלאומי במרכז רבין לחקר ישראל, לציון יום הולדתו ה-75 של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין
הרצל ובלפור חקק
בנות צלפחד בוחרות להישאר בנחלת השבט בארץ, ולא מבקשות נחלה בשבט חצי המנשה בעֵבר הירדן, ובכך גילו את חיבּתן לארץ. הן יודעות כיצד לצבור נקודות של זכות. ומעל לכול, הנה לנו סרט שובר לבבות - "בשֵם האב"    הן צועקות צעקתן בשֵם האב, וצעקתן שוברת את המנעולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il