X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לאהוב אחרים אבל גם את עצמנו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
חמש מילים שמתחילות בא'
הפחד יחסום בפנינו אלפי דרכים ונתיבים שניתן ללכת בהם כדי להגשים את החלומות האומץ יאפשר לנו לנסות ולטעום ממגוון האפשרויות הקיימות בפנינו

אומץ, אחריות, אמונה, אהבה ואמת. כולן מתחילות באות אל"ף וכולן יהיו לנו תמרור בחיים!
אומץ
כדי לחיות את החיים במלואם, בהנאה ובמימוש עצמי מלא, צריך האדם לגלות אומץ לב ותעוזה ולחיות תוך התגברות על פחדים וחששות. נכון, פחד הוא תכונה טבעית, אבל עלינו לסגל לעצמנו דרכים להתגבר עליו, שמא הוא ינהל את חיינו ויקבע עבורנו את ההחלטות בצמתי החיים.
הפחד יחסום בפנינו אלפי דרכים ונתיבים שניתן ללכת בהם כדי להגשים את החלומות. האומץ יאפשר לנו לנסות ולטעום ממגוון האפשרויות הקיימות בפנינו.
נלסון מנדלה, נשיא דרום אפריקה לשעבר, הנחשב לאבי האומה, אמר בנאום ההכתרה שלו בשנת 1994: "הפחד העמוק ביותר שלנו אינו פחד מפני חוסר היכולת. הפחד העמוק ביותר שלנו היא הידיעה שעוצמתנו אינה ניתנת למדידה. האור, ולא הצד האפל שבנו, הוא שמעורר בנו חרדות. כל אחד מאתנו שואל את עצמו: מי אני שאוכל להרשות לעצמי להיות כל כך מבריק, מקסים, מוכשר ומאושר? למעשה, מי אתה שתרשה לעצמך לא להיות כזה? כאשר אנחנו מרשים לאור הפנימי שלנו לזרוח, באופן בלתי מודע אנו מאפשרים לאחרים לעשות אותו דבר. כאשר אנו משתחררים מהפחדים שלנו, הנוכחות שלנו משחררת אחרים".
אחריות
בכל דרך שנלך בה, אישית ומקצועית, עלינו לגלות אחריות אישית, שיקול דעת ונכונות לשאת בתוצאות מעשינו. יש בכך ביטוי ליושרה ולאמת פנימית, להוגנות ולהגינות.
אמונה
האמונה בעצמנו חשובה יותר מכל. בה בעת, עלינו להאמין גם באנשים אחרים, כי חיינו ארוגים ושלובים בחיי הזולת. מימוש חלומות כרוך בשיתוף אנשים נוספים ביוזמות שלנו, ולכן עלינו לסמוך עליהם. לשם כך כדאי שנבחר את האנשים הישרים, החרוצים והמחויבים ביותר, כדי שילכו אתנו בדרך שנבחר בה.
חשוב שנאמין קודם כל בעצמנו - שיש בנו יכולת להניע מהלכים, לצמוח ולקדם את עצמנו ואת החברה. לכן נתחיל להיות מודעים לכוח הרב שטמון בנו. בה בעת, נאמין שהיקום עומד מאחורינו, נותן לנו רוח גבית ומסייע לנו לסנכרן את השאיפות והמטרות שלנו עם המציאות הקוסמית.
כך אמר המנהיג הציוני והסופר זאב ז'בוטינסקי: "אין בכוחו של האדם לעקור מליבו את התקווה לעתיד טוב יותר". האמינו שיש ביכולתכם לחולל את המציאות שאתם מבקשים בחייכם.
אהבה
בראש ובראשונה חשוב שנתבונן על העולם מנקודת מבט אוהבת וחומלת. ביקורת על סביבתנו היא לגיטימית, אך כדאי שלא תהיה לנקודת המוצא שלנו בהתייחסות לחיים. זוהי נקודת מוצא שלילית המתרכזת בפגמים ולא בנקודות החיוביות של העולם. במושג אהבה נכלול אהבה לעצמנו ואהבה לזולת. נכונות לסלוח לעצמנו ולזולת. אמפתיה והקשבה לאדם אחר ולמצוקותיו.
אמת
האמת היא סלע קיומנו, וזה אומר שעלינו לדבוק ביושר ובדרך המוסרית, מבלי לעשות שימוש בשקר, ברכילות ובמניפולציות. דרך היושר תבטיח לנו הליכה למרחקים ארוכים, עם שותפים לדרך למשך שנים ארוכות, אשר יסייעו לנו להגשים את חלומותינו.
האמת, השקיפות והיושר במערכת היחסים האישית, המקצועית והעסקית שלנו יבטיחו לנו אמינות. וכבר נאמר במקורותינו "טוב שם טוב משמן טוב". זכרו תמיד כי מי שמבקש להשיג הישגים בטווח קצר ובשל כך "מעגל פינות" ולא תמיד דבק בדרך היושר - יפסיד לטווח הארוך.
היצמדו לדרך הישרה, למרות שהיא ארוכה וקשה יותר, כי היא תבטיח לכם שתרוויחו בדברים הגדולים באמת.
נסיים בדבריו היפים של הרב קוק: "צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו".

הכותבת כותבת ומרצה בנושאי מנהיגות אישית והגשמה עצמית. היא פרסמה לאחרונה את הספרים: 'להגביה עוף במסלול החיים- האתגר', וכן את הספרים באנגלית - 'Flying High Through the Course of Life' ואת הספר: 'The Personal Leader'. בקרוב עומד לצאת לאור ספר נוסף מפרי עטה בעברית - 'מנהיגות מבפנים- לחיות בשמחה ובהגשמה עצמית'.
תאריך:  14/07/2022   |   עודכן:  14/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אין לישראל אופציה צבאית עצמאית    ביבי מוכר בשם ישראל סחורה שאין לה    אל תעמוד על המיקח, יעצו חכמים, כשאין לך דמים
ישראל ציגלמן
כל בית חולים, על-מנת להישאר בריא וקל וחומר, כדי לשפר ביצועים, נדרש אף הוא, בכל פרק זמן, לבדיקה עסקית תקופתית, המיוצגת בבסיס שלה על-ידי תוכנית אסטרטגית שיווקית
איתן קלינסקי
אני חש עלבון, שמולי היושב בגינה בחצר בית חולים בשכונה בתל אביב, שהשמש היפה והצחה, המעניקה מחומה שי יפה לחיים זוהמה על-ידי אלו, החייבים לשמור ולדאוג לה
עמנואל בן-סבו
אל מול החזית התקשורתית האחידה של ביזוי ולגלוג בהסכמי אברה ההיסטוריים, התקשורת הישראלית יישרה קו ומעצימה באופן מגוחך את ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אשר רואה בגיחה הקצרה והלא משמעותית למדינת ישראל את הדילוג למטרת הביקור העיקרית, סעודיה
פול חכים
בכל שנה מתרחשים בישראל בין 40 ל-50 אירועי טביעה למוות, רובם המכריע בים כשאין שירותי הצלה! רוב הטביעות נגרמות מחוסר ידע וחוסר היכרות עם הסביבה הימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il