X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנייה. עבר לטורקיה [צילום: AP]
השחיתות של הנהגת חמאס
מנהיג חמאס אסמעיל הניה החליט סופית להשתקע בטורקיה והעביר לשם את בני משפחתו מרצועת עזה. מנהיגי חמאס בחו"ל חיים חיי פאר ועושר בקטר ובטורקיה ומנהלים עסקים בכספים שגזלו מתושבי הרצועה

זעם רב שורר בקרב תושבי רצועת עזה על הנהגת חמאס ובראשה אסמעיל הניה לאחר שנודע בשבוע שעבר דבר נסיעתו של חאזם הניה, בנו של אסמעיל הניה, ביחד עם בני משפחתו לטורקיה, שם מתגורר מדי פעם אביו שנע על הציר בין טורקיה לקטר. ההצטרפות של חאזם הניה ומשפחתו לשאר בני המשפחה בטורקיה משלימה למעשה את מעבר מרבית בני משפחת הניה לטורקיה, הם עזבו את רצועת עזה ועברו לגור בטורקיה ובקטר והפכו לאנשי עסקים. מצרים אישרה את יציאתם מהרצועה דרך מעבר רפיח, שמותיהם הופיעו ברשימת היוצאים ומשם דלפו לרשתות החברתיות.
גולשים וצייצנים רבים ברשתות החברתיות זעמו על נסיעת בני משפחת הניה לחו"ל בעוד הם נאלצים להישאר מאחור תחת המצור ההדוק של ישראל מאז 2007 ועד היום בעוד המצב הכלכלי הקשה הפך לבלתי נסבל, האבטלה גואה וסכנת סבב לחימה חדש עם ישראל מרחפת מעל לראשם. ברשתות החברתיות היו תגובות לעג וכעס רב על אסמעיל הניה שנטש את תושבי הרצועה בעבור חיי פאר ותפנוקים בחו"ל.
על-פי גורמים ברצועה, מנהיג חמאס אסמעיל הניה, שהונו האישי מוערך בכ-4 מילארד דולר, החליט להפוך את טורקיה למקום מגוריו הקבוע ולהישאר הרחק מביתו במחנה הפליטים שאטי בצפון הרצועה. אסמעיל הניה, המשמש בתפקיד יו"ר הלשכה המדינית של תנועת חמאס, עבר מרצועת עזה לגור בדוחא שבקטר לפני יותר משנתיים לאחר שהפר את הבטחתו למצרים ויצא דרך מעבר רפיח לטהרן כדי להשתתף בהלווית קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" שחוסל בעירק על-ידי צבא ארה"ב. הוא נימק בזמנו את שהותו בחו"ל בכך שהוא מתכונן להתמודדות בבחירות הפנימיות לקדנציה שניה כיו"ר הלשכה המדינית של חמאס.
המצרים זעמו, אך עם הזמן הבינו כי ייתכן שעדיף שהוא יישאר הרחק מהרצועה, בהדרגה הצטרפו אליו בני משפחתו והוא הקים לילדיו אימפרית עסקים, בטורקיה הוא מרגיש בטוח מכל הבחינות, מבחינה ביטחונית הוא משוכנע שישראל לא תעיז לחסל אותו על אדמת טורקיה ושהותו בה מאפשרת לו להלבין את כל הכספים שצבר ולהבטיח חיים נוחים לו ולבני משפחתו הרחק מרצועת עזה הקורסת.
אחרי אסמעיל הניה החלו בכירים נוספים בארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי לעזוב את הרצועה לחו"ל. ח'ליל אלחיה, המשמש כסגן מנהיג חמאס ברצועה והאחראי על היחסים של התנועה עם מדינות ערב והאיסלאם, הנחשב לכוכב החדש של הנהגת חמאס עזב אף הוא את הרצועה ועבר לקטר, לפני כחודש הוא חזר לרצועה אך נראה כי בכוונתו לחזור לחו"ל.
בכיר אחר סלאח ברדואוויל עבר ביחד עם בני משפחתו לקטר, בכירים נוספים ברצועה הלכו בעקבותיו: סאמי אבו זוהרי שהיה דובר התנועה, טאהר אלנונו, יועצו של אסמעיל הניה וגם שני בכירים בארגון הג'יהאד האיסלאמי: השיח' נאפז עזאם שעבר ללבנון ומוחמד אלוהינדי שעבר לגור בטורקיה.
חיי פאר ועושר בחו"ל
העיתון הלבנוני "אל-מג'לה" דיווח ב-11 ספטמבר 2021 על חיי הפאר של מנהיגי חמאס בחו"ל, המנהיגים האלה ניצלו את הבעיה הפלשתינית והפכו אותה למקור רווח ועושר, הם הפכו בזכות מעשי שחיתות לבעלי הון ונכסי נדל"ן בשווי מיליארדי דולרים בעוד תושבי רצועת עזה חיים בתנאי עוני מחפיר ושלטון דיקטטורי של חמאס. ארגון חמאס שמציג את עצמו כמגן על זכויותיהם של הפלשתינים ונלחם למען שחרורם מ"הכיבוש" הישראלי, הוא ארגון מושחת, העיתון פורבס" דירג אותו במקום השלישי ברשימת תנועות הטרור העשירות ביותר עם הכנסות שנתיות של יותר מ-700 מיליון דולר בשנת 2018.
בין השמות המובילים בהנהגת חמאס שצברו הון עתק על-ידי ניצול כספי סיוע בינלאומיים ותרומות שהופנו לרצועת עזה נמצאים מנהיג חמאס בחו"ל ח'אלד משעל וסגנו מוסא אבו מרזוק. הונו האישי של ח'אלד משעל מוערך ב-5 מיליארד דולר. ברצועת עזה יודעים היטב את כל המידע הזה, השחיתות מתבצעת לנגד עיניהם והיא איננה שונה בהרבה מהשחיתות במנגנוני הרש"פ בשטחי הגדה.
כל מי שמקורב לצלחת השלטון שותף בחגיגה, התופעה הזו של מנהיגים בכירים שעוזבים את הרצועה ויוצאים לחו"ל כדי לדאוג לביתם הפכה כבר לנורמה קבועה, המנהיגים השוהים בחו"ל טוענים כי הם עוסקים בפעילות מדינית נגד ישראל, תיאומים עם אירן נגד ישראל, העברת אמצעי לחימה לרצועה ואיסוף כספים במדינות האיסלאם.

תאריך:  24/07/2022   |   עודכן:  24/07/2022
+סוכל פיגוע בצומת תפוח
21:40 24/07/22  |  עידן יוסף

פיגוע כושל בצומת תפוח: מחבל הגיע לצומת והתקרב לשני טרמפיסטים, לוחם שהיה בנקודה פתח לעברו בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי באוויר. המחבל נשכב על הרצפה, נאזק והועבר לחקירת שב"כ. אין נפגעים בפיגוע.

[צילום: דו"צ]
+115 אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל מקיימים שביתת רעב
14:35 24/07/22  |  יוני בן-מנחם

115 אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל מקיימים שביתת רעב פתוחה, לתמיכה בשני האסירים המנהליים השובתים רעב, ראא'ד רעין וחליל עווודה. מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד אלנח'אלה מאיים בהסלמה אם ימות אחד מהאסירים.

+לפחות שני מחבלים חוסלו בחילופי ירי בשכם
08:14 24/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוחות ימ"מ וסיירת גבעתי ירו טילים לעבר בית שבו התבצרו מחבלים  ▪  בסריקות שנערכו בבית נמצאו בו אמצעי לחימה רבים  ▪  במקביל פעל כוח מסתערבים בעיירה קבטיה ועצר שני מבוקשים

פעילות לילית למעצר מבוקשים [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
כוחות ימ"מ וסיירת גבעתי ירו טילים לעבר בית שבו התבצרו מחבלים    בסריקות שנערכו בבית נמצאו בו אמצעי לחימה רבים    במקביל פעל כוח מסתערבים בעיירה קבטיה ועצר שני מבוקשים
עידן יוסף
הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו במאי האחרון פעיל תנזים בשם עלאם אלראעי, שאישר שני פיגועי ירי במתחם קבר יוסף וגזרת שכם    עוד התברר כי השתתף בחוליה אשר הייתה אחראית על ביצוע פיגוע מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בקסבה בשכם ב-2006, במהלכו נהרג סמ"ר אושר דמרי
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה קורא להקמת ברית מדינית שתעזור לסכל את תוכניות הנשיא ביידן במזה"ת. בחמאס מודאגים מ"הצהרת ירושלים"וממתינים לבחירות לקונגרס בנובמבר בתקווה שהנשיא ביידן יהפוך ל"ברווז צולע" ואז יוכלו לקדם את תוכניותיהם
עידן יוסף
עימותים פרצו הלילה בין כוחות הביטחון לפעילי הימין אחרי שהוחלט שלא לאפשר למתנחלים לשהות בנקודות במהלך הלילה    שלושה פעילים נפצעו כתוצאה מאלימות כוחות הביטחון ולפחות חמישה נעצרו    הפעילים נערכים לחידוש ההיאחזות
עמנואל בן-סבו
אם נשכיל להבין כי הפורעים הערבים ישראלים הם זרעי פורענות של מרד לאומני, גזעני, שונא יהודים יהיה קל ופשוט יותר להתמודד מול האויב הזה ולהכניעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il