X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פגישת ארדואן, ראיסי, פוטין [צילום: ספוטניק/הקרמלין/AP]
מזרח תיכון מתבוסס בבעיותיו
שני מפגשי פסגה חשובים היו בחודש האחרון במזרח התיכון אך הם לא הפחיתו את הסכנה האירנית לישראל ולמדינות המפרץ ולא פתרו שום סכסוך או מחלוקת. העולם הערבי נערך לחדש את מפגשי הפסגה השנתיים, מפגש הפסגה הבא יתקיים באלג'יריה ובמרכז המגעים הניסיון של סוריה לחזור לחיק הליגה הערבית

המזרח התיכון היה עד באחרונה לשני מפגשי פסגה חשובים, האחד מפגש הפסגה בג'דה שבסעודיה של הנשיא ביידן עם מנהיגי מדינות המפרץ ומנהיגי מצרים ירדן ומרוקו וזמן קצר לאחריו מפגש פסגה משולש בטהרן בין הנשיא ראיסי לנשיא רוסיה פוטין ונשיא טורקיה ארדואן, אולם שני המפגשים האלה לא שינו מאומה במצבו של המזרח התיכון שממשיך להתבוסס בבעיותיו.
המפגשים האלה לא הביאו לשום חדש במזרח התיכון: הם לא הפחיתו את הסכנה הנשקפת לישראל ולמדינות המפרץ מהגרעין האירני ומהטילים הבליסטיים והכטבמ"ים שלה. הבעיות של סוריה, הפלשתינים והמפרץ נותרו בעינן בעוד אירן ממשיכה להתקדם לעבר פצצת הגרעין שלה מבלי לחזור להסכם הגרעין משנת 2015.
יש סימנים מדאיגים שמדינות המפרץ כמו סעודיה, איחוד האמירויות מסתייגות מהרעיון האמריקני, שהתחיל עוד בתקופת ממשל טראמפ, להקמת ברית צבאית של ארה"ב, ישראל ומדינות המפרץ נגד הסכנה האירנית. מדינות אלה חוששות מאוד מאירן ומעדיפות לרקוד בכל החתונות, כולל לפתוח שגרירויות בטהרן ולהדק עמה את הקשרים.
שתי הבעיות הנפיצות של המזרח התיכון: סוריה והפלשתינים ממשיכות להוות פצצת זמן המאיימת להתפוצץ שוב באופן מפתיע, שלושת המנהיגים: פוטין, ראיסי וארדואן לא הצליחו להגיע להבנות על המצב בסוריה ואילו הנשיא ביידן קבר את הבעיה הפלשתינית עוד יותר עמוק באדמה, הוא רוצה בהמשך ניהול הסכסוך ולא בפתרון הסכסוך. אין כרגע שום אופק מדיני לסוגיה הפלשתינית והעולם הערבי ממתין לתוצאות הבחירות בישראל בתחילת חודש נובמבר.
הנשיא ביידן ניסה באמצעות ביקורו בישראל, הרש"פ וסעודיה להעביר את המסר כי ארה"ב לא ויתרה על המזה"ת ולמנוע וואקום מדיני שאליו יכנסו רוסיה וסין. המשימה היא קשה ואם ביידן לא יגלה נחישות והתמדה הוא לא ישיג את המטרה הזו.
הכנות לפסגה ערבית
על-רקע ההתפתחויות האלה החלו מגעים בעולם הערבי לכינוס ועידת פסגה כבר בחודש נובמבר הקרוב, הפסגה תתקיים באלג'יריה והיא תהיה הראשונה מזה שלוש שנים לאחר שנדחתה בעקבות מגיפת הקורונה. השתתפות סוריה בוועידת הפסגה עומדת במרכז המגעים בין מדינות ערב, אלג'יריה המארחת דוחפת חזק להזמין את סוריה שהודחה מהליגה הערבית בנובמבר 2011 על-רקע מעשי הטבח של בשאר אסד בבני עמו במהלך מלחמת האזרחים.
השתתפותה של סוריה במפגש הפסגה הערבי מצריכה הסכמה רחבה אך כרגע כמה מדינות ערביות מסרבות להסכים לקלוט אותה מחדש בחיק הליגה הערבית. שר החוץ האלג'יראי רמטאן למארה התארח בדמשק לפני כמה ימים, הוא נפגש עם הנשיא אסד ודן עמו בנושא. נושאי מחלוקת נוספים בעולם הערבי שיידונו בפסגה הם: הבעיה הפלשתינית ונושא הנורמלזיציה בין ישראל למדינות ערב.
הבעיה הפלשתינית תקועה עמוק עוד יותר לאחר ביקורו של הנשיא ביידן במזה"ת, אלג'יריה היא תומכת גדולה של הפלשתינים ומתנגדת חריפה של ישראל, עם זאת תהיה לה בעיה לתקוף מדינות ערביות שחתמו על הסכמי שלום ונורמליזציה עם ישראל או כאלה שנמצאות בתחילת הדרך כמו סעודיה. עדיין לא ברור אם מרוקו תשתתף בפסגה הערבית לאור הסכסוך הארוך בינה לבין אלג'יריה שהביא לניתוק היחסים הדיפלומטיים ביניהן בסוף השנה שעברה.

תאריך:  28/07/2022   |   עודכן:  28/07/2022
+דיווח: המלך עבדאללה ייפגש עם משפיענים ישראלים לקידום הליך מדיני מול הפלשתינים
08:34 28/07/22  |  עידן יוסף

‏העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח מפי גורמים ירדניים יודעי דבר כי אחרי שנפגש אתמול עם ראש הממשלה יאיר לפיד, צפוי מלך ירדן להיפגש בשבועות הקרובים עם "מנהיגים ישראלים משפיעים במערכת הבחירות", כדי להכשיר את האווירה להחייאת מאמצי תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים אחרי הבחירות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
בתאונה, שהתרחשה סמוך לצומת מעלה לבונה וליישוב עלי, התנגש רכב פלשתיני שסטה מנתיבו ברכב ישראלי שנסע בנתיב הנגדי    בתאונה נהרג מתן צינמן בן ה-6 משבות רחל ונפצעו אמו ואחיו    האם השכולה: איבדתי את בני לטרור ערבי בכביש
איתמר לוין
ההסתדרות הציונית הקימה את היישוב שבמזרח בנימין על קרקע פלשתינית פרטית ולא על קרקע ממשלתית או רכוש נטוש, והתושבים קנו את הדירות בתום לב
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתוסכל ומאוכזב מביקור הנשיא ביידן באזור ומתלבט באיזו מדיניות לנקוט לאור דרישות בצמרת פתח לנקוט צעדים תקיפים נגד ישראל. אבו-מאזן מגביר את התיאום עם עבדאללה מלך ירדן ונערך לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר
אהרן פאפו
כל עוד הממשלות היו כולן על טהרת הציונות - בין מן השמאל מרכז נוסח מפא"י ובין מימין בראשית הליכוד - ניתן היה לשלוט במצבה ולהמשיך בעבודה ציונית הכרחית לשמירת אופיה היהודי של מדינת ישראל, אך הגלגל מתחיל להתהפך ומשהו רע הולך ומתפתח
יוסי אוחיון
נגד מדינת ישראל ומוסדותיה מתנהלת מלחמה של ממש    מלחמה מסוות בחסות החוק, שיעדה לגרום לעיוורון ותרדמת בקרב המנהיגות היהודית ובקרב גופי האכיפה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il