X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביורוקרטיה במיטבה [צילום: AP]
אוקראינה זה כאן
מעבר להיבט המוסרי, שראוי בהחלט להטריד אותנו, קל וחומר כל עוד מראות המלחמה הנוראה באוקראינה עודם נמשכים, יש לי תחושה שמישהו כאן בקהילה הנדל"נית והעסקית התבלבל, שהוא שכח לרגע שאנחנו, לא רק שאיננו מעצמת בנייה ודיור, אדרבה, במובנים רבים אנחנו מזכירים יותר מדינת עולם שלישי מובהקת

באופן כמעט פבלובי, בכל פעם כשיש מלחמה במדינה או משבר כלכלי חמור מסוים, מיד מתעוררות כל הנשמות הטובות והמוסריות ומציעות יזמות, טכנולוגיה וידיים עבריות על-מנת לשקם את ההריסות והחורבן הפוקד את אותה מדינה אומללה.
כך למשל קרה בשנות ה-90 של המאה הקודמת עם בוסניה ויתר מדינות יוגוסלביה לשעבר, בקושי הספיקו ללקק את פצעי אותה מלחמה נוראה. כך גם קרה כשכולם חשו, אצו למדינות מזרח אירופה לשעבר לאחר נפילת חומת ברלין והגוש הקומוניסטי, נהירה שברוב המקרים התבררה בדיעבד כמקסם שווא.
כך זה קורה גם בעצם ימים אלה, כשעדיין לא התאוששנו ממראות הג'נוסייד, הרצח והאונס השיטתי בכל רחבי אוקראינה, שלא לדבר על שואת מריופול, עיר שנחרבה עד היסוד, כולל מספר אסטרונומי של נרצחים, שמן הסתם עוד יתברר בהמשך בדרך.
מעבר להיבט המוסרי, שראוי בהחלט להטריד אותנו, קל וחומר כל עוד מראות המלחמה הנוראה באוקראינה עודם נמשכים, יש לי תחושה שמישהו כאן בקהילה הנדל"נית והעסקית התבלבל, שהוא שכח לרגע שאנחנו, לא רק שאיננו מעצמת בנייה ודיור, אדרבה, במובנים רבים אנחנו מזכירים יותר מדינת עולם שלישי מובהקת.
הטכנולוגיה של הענף מזכירה יותר את הטכנולוגיה של המדינות המפותחות במחצית המאה הקודמת. משך בניית בניין ממוצע, לדוגמה, אורכת אצלנו כשלוש שנים, זאת לעומת כמחצית הזמן במדינות המפותחות, ולעיתים אף פחות מכך. והיתרים? הביורוקרטיה אצלנו מזכירה את הבולשביזם הסטליניסטי במיטבו, ממש לא מדינה מערבית מודרנית.
ועל עניי עירך שמעתם? האם לא כדאי להתרכז באותם כשלוש מיליון ישראלים (כן, זה המספר!) שאין ברשותם דירה בבעלות, זאת לעומת כמיליון ישראלים בלבד ללא דירה בשנות ה-90. ובמילים אחרות, שעה שעינם של אלה תווים חלומות באספמיה איך לשקם את שדמות אוקראינה, כל ישראלי שלישי הינו ללא דירה, ואם נתייחס לקבוצת הגיל של עד 40, אזי נגיע לנתון המדהים של כמעט כל ישראלי שני.
מה בכל זאת נוכל להפיק ממלחמת רוסיה אוקראינה, מה שיסייע גם לאוקראינים וגם לנו? ובכן, אין זה סוד שחסרים בענף הבנייה 60-50 אלף עובדים מקצועיים מיומנים. האם זה אינו הזמן לייבא עובדים כאלה מאוקראינה, להעניק להם פרנסה כהלכתה, ובד בבד נסייע למינוף שוק הדיור ובמיוחד להגדלת התחלות הבנייה?
אכן, אוקראינה זה לא בקייב, לא בחרקוב וגם לא במריופול. אוקראינה האמיתית נמצאת אצלנו כאן, בגליל, בשפלת החוף, בנגב וביתר חלקי מדינת ישראל. היעד המרכזי שלנו, מה לעשות, אינו איך לשקם את אוקראינה, והמלחמה שלנו איננה רק החמאס בעזה וקיני הטרור בג'נין, אלא גם מלחמה על הבית, תרתי משמע, הבית שאנחנו שואפים ורוצים שיהיה לכל צעיר וצעירה ישראלים שכורעים כיום תחת נטל שכר הדירה הבלתי אפשרי.
חומר למחשבה לכל חולמי החלומות.

הכותב הוא אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעלי משרד למיתוג ויחסי ציבור.
תאריך:  31/07/2022   |   עודכן:  31/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אם התפקדתם לליכוד, לעבודה, למרצ או לציונות הדתית אל תהיו פראיירים - הצביעו למועמדים שלא ישבו שנה שלמה בכנסת ורק חיממו את הכיסא    אז מי באמת עבד בשבילכם ומי רק התראיין באולפנים?
יוני בן-מנחם
האירועים האלימים בשכם מעידים על השימוש הגובר בנשק חם נגד צה"ל והמתנחלים וגם מצד קבוצות הטרור נגד מגזרים מסוימים בחברה הפלשתינית    ישראל תהיה חייבת להיערך למבצעים נוספים בעיר שכם
יעקב קורי
מי שלא חש בחשמל באוויר בקונצרט מוקלט לא יודע מה הוא שח    הוא פשוט לא מתבונן נכון, לא שומע נכון, יש לו דעות קדומות
ציפי לידר
בנט ולפיד, ראשי הממששת, ירקו לבאר של ביבי שממנה שתו ואותו החרימו ללא כל בושה    ולקינוח הורוביץ שר בריאות? קיראו את חוות הדעת המקצועית של פרופ' יהודה אדלר
צבי גיל
כיום שוכנים במגל המאה מרפאות מקצועיות של "בריאות כללית", אשר תופסות 4 קומות לאחר שנוספה לו מרפאת שיניים שתופסת קומה באגף אחר. יש בו את אחד המרכזיים הרפואיים הגדולים, שהם לא בית חולים, ומצויים בו רוב השלוחות המקצועיות של בריאות כללית בתל אביב והחולים? הם פחות חשובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il