מרטין מקדונה (1970) הבריטי-אירי כתב מחזות כבר מגיל 16. בשנות העשרים שלו עלו על בימות לונדון וניו-יורק מחזותיו הנודעים "מלכת היופי של לינאן" שאת הקאסט האירי המקורי ראיתי בניו-יורק. מדהים. וכן נודע בשלושת המחזות שהתרחשו באיי אירלנד המערביים כמו "הנכה מאינישמן" שבהפקת תיאטרון גשר עלה בשם "כולם רוצים להוליווד". מחזותיו וסרטים שביים זיכוהו בפרסי טוני ואיש הכריות זכה גם בפרס אוליבייה היוקרתי. כשרונו של מקדונה לצקת בסיפור מתח בלשי אלמנטים דימיונים פנטסטיים, לשלב קטעים ריאליסטיים עם דמיון וקשר לעבר עם התת מודע של הגיבור - כל אלה, בבימויו הבלתי רגיל וחסר הגבולות במרחב הדמיון של
יאיר שפירא, מזכים את ההצגה בתיאטרון הלאומי הבימה בתשואות בלתי פוסקות.
הקהל זוכה ראשית כל לצפות בשחקנים צעירים מלבבים במיוחד -
תומר בן עמרם כגיבור המחזה, הסופר הנחקר על הקשר אולי בין סיפורי רצח בספריו לבין רציחות שנעשו כמו העתק של הכתוב בסיפורים. כך משכנעים לצד תומר בן עמרם בתפקיד הסופר רב העלילות,
עומר שמשוני כחוקר הרע, ו
רוני מרחבי כשוטרת הטובה. הקהל מרגיש הודות להם כמו הוא עצמו שותף-צופה בחקירות.
ליאור אביבי כ-מייקל, אחיו של הנחקר, מהווה נדבך חשוב בהדגמת כיצד מצליחים לשבור את הנחקר בטריקים המישטרתיים.
רוני אקרמן בעלת קול הזמיר, השרה כסולנית יחד עם כל הקאסט שכולם בו בעלי קול משובח, וקטעי השירה בהצגה, מעניקים פן מוסיקלי למחזה המתח הבלשי.