X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זכרון נעורים [צילום: יוטיוב]
קק"ל אינה ממלאת את ייעודה
בשנת 1971 הפקיע הצבא שטחים, שהיו בבעלות פלשתינית, לצרכים צבאיים במרוצת השנים החליט הצבא להעביר את השטחים, שיועדו לצרכים צבאיים, לידי מתנחלים המתנחלים בנו באותם שטחים את בתיהם ונטעו מטעים

כשאני כותב שורות אלו על קרן הקיימת לישראל, מלווה אותי בהתרגשות רבה חוויית נעורים יפה, אותה חוויתי לפני למעלה משבעים וחמש שנים בבית הספר לילדי עובדים בפתח תקוה ע"ש משה הס. כל יום ששי שלשלנו לקופסה הכחולה מטבעות, שהיו תרומה לקרן הקיימת לישראל. זה לא היה רק אקט כספי, אלא זה חלק מטקס שהיו בו הרבה שירי ארץ ישראל, קריאת פרקים מהמקורות והתייחסות לפרשת השבוע. המורה ברוך אורן היה מקפיד כל שבוע להתייחס לפרשת השבוע.
בהיותי תלמיד בכתה ו' זכיתי להיכלל במשלחת של בית ספרי, שקיבלה את דגל ירושלים מידי נשיא המדינה, חיים ויצמן, בטקס מאוד מרשים בירושלים. בית ספרנו באותה שנה זכה במקום הראשון מכל בתי הספר בארץ באיסוף כספים לקרן הקיימת לישראל, התודה למאמץ שלנו התבטאה בקבלת דגל ירושלים מידי נשיא המדינה חיים ויצמן.
אני חייב תודה לאמי חדוה קלינסקי, זיכרונה לברכה, שדאגה כל יום ששי בבוקר, טרם צאתי לבית הספר, לצייד אותי במטבע של גרוש אחד ובעת מצוק במטבע של חצי גרוש. כך שבזכות אמי הייתי גם התלמיד המתמיד ביותר, שלא שכח אפילו יום ששי אחד להביא תרומה לקרן הקיימת לישראל. בזכות אמי, זיכרונה לברכה, אני הוא זה שחווה את חווית העלייה לירושלים. הייתי התלמיד שקיבל את הדגל מיד נשיאה הראשון של מדינת ישראל, פרופ' חיים ויצמן. אודה, שהייתי נרגש מאוד באותם רגעים. הייתה לי הזכות לעמוד ליד נשיא המדינה ששרו את ההמנון בתום הטקס.
קיימת עוצמת פער מכאיבה בין חוויית נעורים נפלאה, שחוויתי בקשר לקרן הקיימת לישראל ובין עוצמת הסתאבותה כיום. החלטה לא מוסרית לממן ב-61 מיליון שקל עסקת מקרקעין אפלה מאוד בשטחי יהודה ושומרון עקב לחץ של משרד הביטחון מבטאת את עוצמת הפער בין חוויה נפלאה של נעורי ובין ביטויי הסתאבות כיום.
בשנת 1971 הפקיע הצבא שטחים, שהיו בבעלות פלשתינית, לצרכים צבאיים. במרוצת השנים החליט הצבא להעביר את השטחים, שיועדו לצרכים צבאיים, לידי מתנחלים. המתנחלים בנו באותם שטחים את בתיהם ונטעו מטעים. לנוכח המציאות החדשה בעלי הקרקע הפלשתינים, שהם למעשה הבעלים החוקיים של אותם שטחים, פנו לקבל סעד מבית המשפט העליון מתוך תקווה שהאדמה תוחזר להם ועם פיצוי כספי על השימוש בה כבר עשרות שנים.
במהלך המתיש של הדיונים הממושכים בבית המשפט העליון העלו נשיאת בית המשפט העליון וגם חבר השופטים תהיות על העברת השטחים, שיועדו לצרכים צבאיים, לידי המתנחלים. משרד הביטחון החליט שיש צורך לנסות לתקן את המעוות על-ידי מתן פיצוי כספי לבעלים החוקיים של האדמות. לשם כך מחליט משרד הביטחון ללחוץ על קרן הקיימת לישראל לפצות את בעלי הקרקע בסכום של 61 מיליון שקל.
ההחלטה המוזרה של קרן הקיימת היא להקצות סכום כסף מבלי לבוא במשא-ומתן עם הבעלים החוקיים, אם הם בכלל מוכנים להיפרד מאדמותיהם תמורת כסף. עוד יותר מוזרה ולא מוסרית ההחלטה, שאם בעלי הקרקעות הפלשתינים ימאנו לקבל את הכסף הוא יינתן למתנחלים. קשה להתעלם מהעובדה הכאובה, שנרקמה עסקת כספים אפלה. מצער, שכל המעורבים בפרשת הנדל"ן לא קראו את ספר בראשית פרק כ"ג.
חבל שהן לא למדו מאברהם אבינו איך להתייחס אל בני לאום זר, מצער, שהם לא אמצו את פרק כ"ג החושף את המגע של אברהם עם בני חת בעיר חברון, כשהוא זקוק לקרקע מבעליה החוקיים. אברהם מבהיר להם "גֵּר וְתוֹשָׁב אֲנִי עִמָּכֶם" (פרק כ"ג, פסוק ד'). רק אחרי משא-ומתן, המושתת על עקרונות של הגינות מוחלטת לשביעות רצון גלויה של שני הצדדים, אברהם נוטל את האדמה לצרכיו האישיים, במקרה הנדון לקבורת רעייתו. צר לי שקרן הקיימת שלי מעדה. צר לי שהיא אינה ממלאת את ייעודה.

תאריך:  09/08/2022   |   עודכן:  09/08/2022
+טרור ההצתות: שלוש שריפות ביממה סמוך לכפר עציון
21:12 09/08/22  |  עידן יוסף

תושבי קיבוץ כפר עציון פעלו ביממה האחרונה לכיבוי שלוש שריפות שהציתו מחבלים פלשתינים. נזק רב נגרם לאדמות, אך לא נגרמו פגיעות בנפש.
בהצתה הערב התגלו שלושה צמיגים בוערים וזוהו חמישה פלשתינים שברחו לכיוון הכפר חירבת צפא הגובל עם כפר עציון. ממועצת גוש-עציון נמסר בתגובה: "השריפות הן טרור לכל דבר. אנו מצפים מהדרג המדיני שינחה את צה"ל להילחם בטרור ההצתות שפוגע בהתיישבות. לא יכול להיות שאירוע כזה יחזור ויישנה בתוך זמן קצר. אנו סומכים על צה"ל שהוא יודע להילחם גם בטרור ההצתות".

+לפיד: "חיסול אל-נבולסי הוא עוד צעד במאבק הבלתי מתפשר נגד הטרור"
13:08 09/08/22  |  מירב ארד

אש הממשלה יאיר לפיד בהתייחסות לפעילות כוחות הביטחון בשכם: ""חיסולו של המחבל איברהים אל-נבולסי הוא עוד צעד במאבק הבלתי מתפשר שלנו נגד הטרור. מברך על פעולה משולבת של ארגוני הביטחון, שב"כ, צה"ל והימ"מ של משטרת ישראל, שהביאו לפעולה ממוקדת בהצלחה רבה ובלי נפגעים. אני שולח את הערכתי לכוחות בשטח שמקדישים את חייהם לטובת ביטחון אזרחי ישראל."

+איברהים אל נבלוסי חוסל בשכם
08:12 09/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוח צה"ל ומשמר הגבול כיתרו הבוקר את ביתו של המבוקש הפלשתיני שביצע פיגועי ירי באזור שכם  ▪  הכוחות ירו טילים לעבר ביתו וברשתות הפלשתיניות פורסמה הקלטה של נבלוסי מודיע שהוא עומד להפוך לשהיד

הדי חילופי הירי נשמעים באזור שכם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קק"ל אינה ממלאת את ייעודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קק"ל ממלאת את ייעודה
קק"ל ממלאת   |  9/08/22 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מאיר אינדור
בעבר לפני קום המדינה היו תנועות הנוער והקיבוצים עולים לירושלים לסובב את חומות העיר העתיקה בעת שיהודים ישבו ואמרו קינות בכותל, אלה אבלים בתפילה ואלה בצעדה
איתן קלינסקי
אני צמא ליהדות, שאינה מדברת על מחיר השלום, אלא על התמורות הרבות, זו יהדות שאינה מדברת על סיכונים רבים אלא על סיכויים רבים
אורי מילשטיין
היועץ האסטרטגי של יצחק רבין וראש המועצה לביטחון לאומי הראשון, ד"ר חיים אסא, טוען כי ארגוני הטרור, החמאס, הג'יהד והחיזבאללה ינוטרלו לאחר סיום פיתוח הלייזר העוצמתי, וזה ייקח עוד כמה שנים
יואב יצחק
חלק ניכר מהרקטות נפלו בים או בשטח הפלשתיני    לא נגרם נזק משמעותי ולא היו נפגעים    החמאס נמנע בשלב זה מהצטרפות לג'יהאד האיסלאמי    מצרים יוזמת שוב הפסקת אש
יואב יצחק
ראש הממשלה ושר הביטחון מסרו הצהרות לתקשורת בתום התייעצות ביטחונית    לפיד: "ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה"    גנץ: "... נגיע ליעדים שלנו, נביא לשקט, ונגבה מחיר כבד ממי שביקש לשבש את שגרת חיינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il