X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל מנצחת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לגאול את ירושלים
בעבר לפני קום המדינה היו תנועות הנוער והקיבוצים עולים לירושלים לסובב את חומות העיר העתיקה בעת שיהודים ישבו ואמרו קינות בכותל, אלה אבלים בתפילה ואלה בצעדה

בימים אלו של תוגה על ירושלים שחרבה כדאי להפנות זרקור אל התקומה. אל צעדים נסתרים המתרחשים בירושלים והמהווים נחמה. בשקט בשקט בקרב על ירושלים המאוחדת, ישראל מנצחת. בזכות קבוצה חשאית שעוסקת במזרח ירושלים ביישוב יהודים ובקניית אדמות והשבת נכסים יהודיים שנגזלו על-ידי הכיבוש הירדני בתש"ח ונמסרו למשפחות ערביות - חלקן בייבוא מעבר הירדן - למתיישבים יהודים. רוב ההצלחות אינן מגיעות לצבור.
היום מאות דירות מכילות אלפי מתיישבים המקיימים את שחזו הנביאים לאחר החורבן - ושבו בנים לגבולם. מיטב הקצינים, בהם אנשים מודיעין ויחידות עלית, עוסקים ב'כיבושה' מחדש של ירושלים השלמה: דודיל'ה בארי סגן מפקד דובדבן ואיש סיירת מטכ"ל שזכה על מפעלו בפרס ישראל. אל"ם מוטי בניטה מפקד יחידה מובחרת שגר בהר הזיתים, "קינג" ס' ראש העיר. ועל כולם מנצח מתי דן האגדי. לא קצין אבל המורה הגדול של החבורה שהחל במשימה לפני 45 שנה. זו משימה סיזיפית של עוד בית ועוד דונם ומצריכה סבלנות.
מולם ארגונים מוסלמיים והרשות הפלשתינית שמאיימת מרמאללה על מוכרים פוטנציאליים. בעבר כבר נחטפו מוכרים ואחד מהם נרצח. עסקה לעיתים מצריכה מציאת מקום מפלט למשפחה המוכרת בחו"ל. שיטה אחרת שלהם: לאיים על המוכרים להתחרט ולערער איתם על העסקה בבתי משפט ובבג"ץ. הערעורים בבתי משפט נמשכים לעיתים 20 שנה וההישג שלהם שאי אפשר ליישבם.
אבל מאות הבתים שבהם נגאלו ומהם יוצאים אימהות עם ילדיהם הרבים (פחות משישה לא בתקן) כל בוקר למוסדות הלימוד ולעבודה, מעידים שעם ישראל מנצח. מתחם עיר דוד במורדות שכונת סלואן הפך לאתר תיירות עולמי שבו עובדים מאות, בינהם התושבים הערבים. שם לומדים היסטוריה על שכבותיה לאורך הדורות המחזקים את צדקת דרכנו.
"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל", אמר יגאל אלון המפקד והמנהיג בפלמ"ח ובתנועת הקיבוצים. סיסמה שצריכה להיות נר לרגליהם מחדש. בעבר לפני קום המדינה היו תנועות הנוער והקיבוצים עולים לירושלים לסובב את חומות העיר העתיקה בעת שיהודים ישבו ואמרו קינות בכותל. אלה אבלים בתפילה ואלה בצעדה. היום עושים זאת תנועות ימין בלבד. האם לא הגיע הזמן שהקיבוצים והנוער שלהם יחזירו עטרה ליושנה? יחזרו לצעוד סביב חומות ירושלים כפי שיגאל אלון ז"ל קרא לעסוק בעבר לשם העתיד? ירושלים אינה של הימין אלא של כל עם ישראל. ולבית המקדש עלו כל שבטי ישראל. גאולתה אינה צריכה להיות משימת הציונות הדתית והימין אלא גם של השמאל הציוני.

תאריך:  08/08/2022   |   עודכן:  08/08/2022
+צה"ל עצר ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון
08:27 08/08/22  |  מירב ארד

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון בין היתר בכפרים בית כחיל, ג'בל מוואלח, מרדא ובכפר קליל. כלל המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אני צמא ליהדות, שאינה מדברת על מחיר השלום, אלא על התמורות הרבות, זו יהדות שאינה מדברת על סיכונים רבים אלא על סיכויים רבים
אורי מילשטיין
היועץ האסטרטגי של יצחק רבין וראש המועצה לביטחון לאומי הראשון, ד"ר חיים אסא, טוען כי ארגוני הטרור, החמאס, הג'יהד והחיזבאללה ינוטרלו לאחר סיום פיתוח הלייזר העוצמתי, וזה ייקח עוד כמה שנים
יואב יצחק
חלק ניכר מהרקטות נפלו בים או בשטח הפלשתיני    לא נגרם נזק משמעותי ולא היו נפגעים    החמאס נמנע בשלב זה מהצטרפות לג'יהאד האיסלאמי    מצרים יוזמת שוב הפסקת אש
יואב יצחק
ראש הממשלה ושר הביטחון מסרו הצהרות לתקשורת בתום התייעצות ביטחונית    לפיד: "ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה"    גנץ: "... נגיע ליעדים שלנו, נביא לשקט, ונגבה מחיר כבד ממי שביקש לשבש את שגרת חיינו"
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il