X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא שמרטפים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
הבינונית יושבת בספסל הקדמי בכיתה
אחריותנו לעמוד על המשמר, לדאוג שלילדנו יגיעו המורים הטובים ביותר, המנהלים האכפתיים ביותר, אנשי המקצוע האיכותיים, המומחים בתחומם, לא סתימת חורים, לא פקקי לחץ

אחריותנו לעמוד על המשמר. לתלמידנו מגיעים אנשי חינוך מצוינים, הטובים ביותר, מחנכים אשר לצד התגמול הכספי בל ישכחו את תפקידם המרכזי ושליחותם החשובה. לא לשמרטפייה, לא למשחקייה, לא לבזבוז שנה נוספת אחרי השנתיים האחרונות בגין מגיפת הקורונה.
מאבקם של המחנכים והמנהלים על כבודם, שכרם ומעמדם, הוא מהמאבקים המוצדקים ביותר. כאישה של מחנכת, כאביה של מחנכת צעירה, כמחנך בגמלאות, אני חרד מהמציאות המתהווה לנגד עיננו. גם אם נהייה אופטימיים, פקידי האוצר ייענו לבקשות ארגוני המורים, משכורתם תשופר כראוי, הנזק המצטבר עם פרישת אלפי מורות ומנהלים הוא נזק עוצמתי בכל קנה מידה.
עם המחסור במורים, ציפוף הכתות, איחוד המקצועות וגיוס חירום של מורים להיכנס לכתות וללמד מקצועות שאינם תחום התמחותם, המצב יחמיר את המציאות החמורה ממילא. מחנכת אחת לשתי כתות, אשר תלמד מתמטיקה על-אף שאין זו הפרופסיה שלה, זהו מתכון לכישלון ידוע מראש. מערכת החינוך חייבת להתארגן מחדש ולאתחל עצמה מחדש בעקבות עזיבת המנהלים והמחנכים.
מורים ממלאי-מקום אשר ישחקו בכדור בחצר בית הספר או יספרו סיפורים, זה דבר נחמד, כשמרטפיות אך לא כחלק מהמציאות החינוכית האמורה להעניק לתלמיד מעטפת ידע משמעותי, כלים ללמידה עצמאית והתפתחות על כל גווניה. בית הספר אינו מרכז שעשועים, בילוי ושמרטפות, בית הספר הוא משכן הדעת והכשרת הדור הבא של המדענים, החוקרים, היוצרים, המשוררים, המתכנתים, הרופאים, עורכי הדין, פועלי הייצור, בית הספר הוא המקום בו נזרעים זרעי המחר, זרעי החלומות, השאיפות והתקוות.
בשל המציאות המטרידה והמחסור באנשי חינוך מעולים אשר חלקם פרשו וחלקם יגיעו בראשון בספטמבר כי לא מצאו אלטרנטיבה מתגמלת ומספקת יותר, ורובם יגיעו כי הם חדורי שליחות ואמונה בדרכם החינוכית, אסור לאפשר מציאות בה בית הספר הופך לשמרטפייה לילדנו, למשחקייה לעת מצא ובעיקר לחממה לבינוניות.
אחריותנו לעמוד על המשמר, לדאוג שלילדנו יגיעו המורים הטובים ביותר, המנהלים האכפתיים ביותר, אנשי המקצוע האיכותיים, המומחים בתחומם, לא סתימת חורים, לא פקקי לחץ, כי אם אנשים אשר רוח בהם אשר יאפשרו לילדנו לספק את סקרנותם, להגשים את חלומותיהם, להיות תלמידים בבית ספר לא בשמרטפייה.
המאבק של ארגוני המורים הוא מאבק מהמוצדקים ביותר, אך אסור לשכוח, מורה ומחנך ראוי הוא לא רק מחנך מתוגמל כספית אלא ובעיקר מחנך הזוכה להערכה על עבודתו הבלתי פוסקת. מחנך הממלא את ייעודו בהענקת ידע לימודי, בהכשרת התלמיד ללמידה עצמאית, בעידוד המצוינות ובחתירה להישגיות, זהו מחנך הראוי לחנך את ילדנו, לצד טנא של ערכים, סובלנות, כבוד הדדי, אהבת העם והארץ, התנדבות, ערבות הדדית. השילוב של הערכים וההישגיות הלימודית הוא המתכון הבטוח ללמידה חווייתית, חדשנית ומשמעותית.
אחריותנו לעמוד על המשמר. לתלמידנו מגיעים אנשי חינוך מצוינים, הטובים ביותר, מחנכים אשר לצד התגמול הכספי בל ישכחו את תפקידם המרכזי ושליחותם החשובה. לא לשמרטפייה, לא למשחקייה, לא לבזבוז שנה נוספת אחרי השנתיים האחרונות בגין מגיפת הקורונה. הטובים להוראה, המצוינים לחינוך, המסורים והאכפתיים לשליחות חייהם, טיפוח ופיתוח דור העתיד. אסור לתת לבינוניות מקום בכיתה, אסור לאפשר לה להיכנס, לא לתת לה לעמוד ליד הלוח, לא להתייצב בפינה, הבינוניות החוצה, כאן לומדים ומחנכים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  15/08/2022   |   עודכן:  15/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבינונית יושבת בספסל הקדמי בכיתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
אחד מאחרוני דור המנהיגים מהעבר הסתלק מאיתנו. לחבר ההנהלה של מוסד ביאליק שביקש יום אחד לפרוש, אמר: "לא ניתן לך להיפרד, כמו שאני לא נותן לעצמי להיפרד". והנה נפרדנו מן המפא"יניק האחרון, ישר כסרגל ותמים-דרך, איש של שליחות. אין עוד כמותו בפוליטיקה העכשווית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - 800, במדינת הגמדים, האש לא כבתה, פגיעה ביוקרה, אין צורך ללכת נגד הטבע, המשולש ושגגה טיפוסית    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
יוני בן-מנחם
הג'יהאד האיסלאמי מאיים כי אם ישראל לא תשחרר את שני פעיליו העצורים בישראל יביא הדבר להסלמה ביטחונית חדשה. ישראל ממשיכה לעצור את פעילי הארגון בגדה, גורם ביטחוני בכיר אומר כי ישראל לא תאפשר ליישם את אסטרטגיית "איחוד הגזרות" של הג'יהאד האיסלאמי
דן מרגלית
אין לדעת מה יחליטו שופטי בג"ץ    צריך לקוות כי לא ירך לבבם מפני הליכוד, שצמרתו עויינת את שלטון החוק ומערכת המשפט, ושוחקת את מפעל האור של הפרופסור אהרן ברק
יעקב דורי
לא רק פוליטיקה נשמתי שם מול ה"אוהל" אלא גם תיאטרון    מפעם לפעם בערב, נהגנו כילדים לצפות בשחקני התיאטרון מגיעים להצגה: היו אלו מאיר מרגלית, יעקב איינשטיין (האבא של) ורבים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il