X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עילה למלחמה [צילום: חוסיין מאלה, AP]
"אל תתנו להם גז"
בנימין נתניהו צריך להבהיר שכול הסכם בנושא הגבול הימי בין הממשלה היוצאת לממשלת לבנון אינו חוקי ולא יכובד על-ידי ממשלה בראשותו
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

השבוע, ג'ו ביידן, סוף-סוף נעתר לתחינת ישראל והסכים לשוחח בטלפון עם ראש ממשלתנו מר יאיר לפיד. במהלך השיחה התברר שמה שבאמת מדאיג את הנשיא ביידן אינו הסכנה הקיומית שמרחפת על ישראל מצד אירן, אלא תוצאות המשא-ומתן על הגבול הימי בין ישראל ללבנון. לפי אותו דיווח, ביידן הפציר בלפיד להתפשר ולהגיע להסכם עם ממשלת לבנון; לשון אחרת, לחץ על ישראל להיכנע לאיומים של חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, שהציב בפני ישראל אולטימטום: כניעה לדרישותיו או מלחמה. להיטותה של ארצות הברית להגיע להסכם בסוגיית המים הכלכליים, על חשבוננו, מעוררת שאלות נוקבות.
גם האופטימיים שבינינו מבינים שאירן גרעינית מהווה סכנה קיומית לישראל. אם וכאשר אירן תהפוך למעצמה גרעינית, ישראל תעמוד בפני דילמה קשה: האם לתקוף את מתקני הגרעין או להסתכן בהשמדה? ברור לחלוטין שברגעי האמת, אירופה והדמוקרטים בארצות הברית לא ינקפו אצבע כדי להציל אותנו משואה שנייה וישראל תישאר לבד במערכה. למותר גם לציין, שזו לא תהיה הפעם הראשונה שארצות הברית ואירופה נוטשות לאנחות את בנות בריתן כולל אותנו היהודים. כידוע, חלק גדול ממנהיגי מדינות אירופה ומראשי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית רואים בישראל מדינה כובשת ומכשול לשלום עם העולם הערבי. רובם גם רואים בישראל נטע זר במזרח התיכון וסבורים שהקמת מדינת ישראל הייתה טעות ועוול היסטורי שדורש תיקון בדמות הקמת מדינה פלשתינית והפיכת ישראל ממדינת לאום יהודית למדינת כל אזרחיה.
אם וכאשר ישראל תיאלץ לתקוף את מתקני הגרעין, האירנים לא ישבו בחיבוק ידים אלא יצאו למתקפת נגד. עיקר הסכנה לישראל צפויה לאו-דווקא מאירן הרחוקה אלא מחיזבאללה שיושב על גבולנו הצפוני. חיזבאללה מחזיק ברשותו עשרות אלפי טילים ארוכי טווח, חלקם מדויקים, שמכוונים כמעט לכול נקודה בישראל כולל אתרים אסטרטגים. בזמן מלחמה, חיזבאללה צפוי לשגר אלפי טילים על ישראל ביממה. צה"ל יתקשה מאוד לפעול באירן כאשר אלפי טילים נופלים על ישראל. לכן נטרול האיום של חיזבאללה הוא תנאי מוקדם והכרחי לפני תקיפה של מתקני הגרעין באירן.
למזלה של ישראל, לבנון כיום היא מדינה פושטת רגל: מדינה מרוסקת חברתית, פוליטית וכלכלית. אומנם לחיזבאללה כוח צבאי גדול, אבל העורף האזרחי שעליו הוא נשען חלש והשמדה מסיבית של תשתיות אזרחיות בלבנון תפגע אנושות ביכולתו להילחם. ספק אם לישראל תהיה בעתיד הזדמנות טובה יותר לטפל בבעיית חיזבאללה. בשנים האחרונות חיזבאללה נקט איפוק כלפי ישראל ונזהר לא לספק לה עילה לפתוח במלחמה. האולטימטום הנוכחי של נסראללה הוא הזדמנות פז עבור ישראל לעמוד על עקרונותיה ולא להיכנע לטרור וכך להעמיד את חיזבאללה במבחן. מלחמה בין ישראל וחיזבאללה אם תפרוץ, לא רק תשחרר את ישראל מאיום הטילים ותשפר את סיכויי ההצלחה של תקיפה באירן אלא גם תתקע טריז בין ארצות הברית לאירן וכך תעכב את הסכם הגרעין ואת "חזון אובמה": המלכת אירן על העולם המוסלמי ודחיקת ישראל לקווי 67. וזה כנראה מה שמטריד כל כך את הנשיא ביידן ומפעיליו.
ריצת אמוק להסכם עם לבנון אינה אינטרס ישראלי. ראשית, אין היגיון במתן פרס כלכלי למדינת אויב. שנית, ניהול משא-ומתן תחת אולטימטום של ארגון טרור, הוא מעשה טיפשי שיגבה מאיתנו מחיר בעתיד. שלישית מדובר בהליך בלתי חוקי בעליל. לפי חוק יסוד: "משאל עם", כל שינוי בגבולות מדינת ישראל ובכלל זה שינוי בגבולות המים הכלכליים, מחייב אישור רוב מיוחס של 80 חברי כנסת לפחות או לחלופין משאל עם. הסכם כזה גם לא יכול להיחתם בחופזה או במחשכים ונדרשים דיון והצבעה בכנסת. לממשלת המעבר של לפיד, אין רוב פרלמנטרי ואין מנדט מוסרי או חוקי להחליט על מסירת שטחי מולדת. החלטה על מסירת שטחים לאויב אם חלילה תתקבל, אינה חוקית בעליל ומוגדרת בחוק הישראלי כבגידה במדינה.
אלא שאנחנו אזרחי ישראל למודי ניסיון ויודעים שמדינת ישראל כבר אינה דמוקרטיה ושהחוק בעיני האוליגרכיה הפקידותית-משפטית השלטת הוא אות מתה בלבד. לפיכך, חשוב שנתניהו יבהיר כבר עכשיו שכול הסכם בעניין הגבול הימי שלא קיבל את אישור הכנסת בטל מעיקרו ולא יכובד על-ידי הממשלה הבאה בראשותו. ישראל לא צריכה להירתע מאיומי חיזבאללה אלא להפך, להמשיך בקידוחים ובהפקת הגז כמתוכנן כולל בשטחים שבמחלוקת. אם נסראללה יעשה טעות ויתקוף את מתקני הגז, הוא יעניק לישראל מתנה גדולה: עילה מוצדקת לפתוח במלחמה נגד לבנון והזדמנות להסיר את האיום מגבולנו הצפוני.

תאריך:  03/09/2022   |   עודכן:  03/09/2022
+לפיד: המדיניות ביחס להסכם הגרעין - המשך לחץ ללא שבירת כלים
11:19 04/09/22  |  איציק וולף

ראש הממשלה, יאיר לפיד, הצהיר כי מדיניות ישראל ביחס להסכם הגרעין המסתמן היא המשך לחץ ללא שבירת כלים.
"בהמשך לשיחתי עם הנשיא ביידן ביום רביעי, מחר ייצא ראש המוסד לוושינגטון, לסדרה של פגישות שנועדו להסביר לממשל האמריקאי את עמדתנו לגבי הסכנות הגלומות בהסכם. המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה: להמשיך את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. להציג מידע מודיעיני אמין, להיות חלק מהתהליך בלי להרוס את היחסים המיוחדים עם ארצות הברית", אמר (יום א', 4.9.22) בפתח ישיבת הממשלה.

+"כל ביקור בגרמניה נושא מטען אנושי עמוק"
08:38 04/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ישתתף בטקס הזיכרון לחללי אולימפיאדת מינכן, יבקר במחנה ברגן בלזן וינאם בפני הבונדסטאג בנושא סכנת הגרעין האירני

הרצוג לפני הטיסה לגרמניה, הבוקר [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אל תתנו להם גז"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ושוב הרופא נהיה לנו ,"משפטן" ?
שלמה המגיב  |  4/09/22 10:13
2
מאמר מצוין, חשיבה נכונה
עובד 1  |  4/09/22 11:25
 
- ועובד "מתלהב" מהדוקטור
שלמה המגיב  |  4/09/22 12:28
 
- הערה צדדית לשלמה
עובד 1  |  4/09/22 16:08
 
- "להזיק למדינת ישראל" ,עובד ?
שלמה המגיב  |  4/09/22 16:54
 
- "להזיק למדינת ישראל" ,עובד ?
שלמה המגיב  |  4/09/22 16:54
 
- "להזיק למדינת ישראל" ,עובד ?
שלמה המגיב  |  4/09/22 16:54
 
- נו, לפחות...
עובד 1  |  4/09/22 17:14
 
- ואתה עוד שואל "מדוע" , עובד ?
שלמה המגיב  |  4/09/22 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
הרקע לדרישה - ריבוי התקיפות המיוחסות לישראל במרכז סוריה ובמערבה    לפי דיווח מפי מקור המקורב למשטר הסורי בעיתון האירני א-שרק אל-אווסט הדרישה הרוסית הועלתה שלשום במהלך פגישה בהשתתפות שלושה קצינים רוסיים ועמיתיהם האירניים    בין הבסיסים שנדרשו לפנות: הבסיס ששוכן סמוך לבסיס חשוב של הצבא הסורי, ומכיל ציוד מתוצרת רוסית
איציק וולף
כלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ארבעה טילים פגעו במסלול המראה בשדה התעופה של העיר חלב ובמספר האנגרים סמוכים    פחות משעה לאחר מכן נשמעו הדי פיצוצים גם באזור הבירה הסורית
עידן יוסף
עוד הם שוחחו על קידום היחסים בין המדינות כהמשך להצהרת ירושלים, ועל מה שבלשכת ראש הממשלה הגדירו "חשיבות היחסים הקרובים בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית"
מרדכי ליפמן
משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן!    אני משער לעצמי מה היה קורה היום, לו נתניהו אכן היה עכשיו, כראש ממשלה, מנסה ליצור קשר טלפוני עם ביידן, האם היו עונים לו או לאו? תהיו ישרים עם עצמכם ותענו לשאלה הזו לעצמכם
איציק וולף
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה על התקנת שלוש סרכזות מתקדמות נוספות מדגם IR-6 במתקן תת קרקעי בנתנז    כל זאת בזמן שהעולם ממתין להחלטה האם ייחתם עם אירן הסכם גרעין חדש או לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il