X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אותיות עבריות [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]
שיחה עם הפרשות "כי תצא" ו"כי תבוא" (ב')
קשה לי להשלים עם עובדה מצערת, שבאותיות העבריות אותן אני אוהב אהבת נפש מנוסח החוק, המחייב את קיצוץ כף ידה של אישה

כל בוקר אני מדדה על מקלי בטיילת של העיר בת ים ונהנה מהנוף המרהיב. הבוקר ירדתי לחוף היפה ואני מקליד את המשפטים במאמרי זה מתוך כאב. אני כואב את עוצמת הפער בין הנוף המרהיב, העולה ומזדקר במלוא הדרו עם עלות השחר על חופה של העיר בת ים ובין האפלה והקדרות היורדות על בוקרו של אותו היום על מספר לא מבוטל של אנשים, אותם פגשתי בדרכי, שלמרבה הצער, "בילו" את הלילה על החוף. עבורם החוף הוא ביתם. לזרוקים על החוף לא מובטח הפתרון של איכות חיים, כפי שמנוסח בפרשת "כי תבוא" בספר דברים פרק כ"ח פסוק ג': "ּוּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל הַבְּרָכוֹת... אִם תִּשְׁמַע בְּקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ". הברכות עבורם הן שמימיות ורחוקות. עבורם הברכות, המנוסחות בחוק המקראי, נראות כמלל חסר כיסוי. אסור לנו כחברה, שאפילו לאדם אחד חוף הים או הספסל על הטיילת בעיר בת ים יהיו להם ביתם.
יש לי שיח ושיג כואב עם ההוראה לקצץ את כף ידה של האישה, כפי שמנוסח בהוראת החוק בפרק כ"ה פסוק י"ב: "וְקַצֹּתָה אֶת-כַּפָּהּ, לֹא תָּחוֹס עֵינֶיךָ". אני מתייחס בכאב רב לניסוח הצו לא רק מפאת האכזריות הרבה שבו, אלא גם עקב הנימוק חסר ההיגיון שניתן בפסוק הקודם - פסוק י"א - כי בעת ריב, כשאישה נחלצה לסייע לבעלה ולחלצו מידי האיש המכה בו, ותוך כדי התלהטות הריב היא במקרה נגעה במבושיו של אותו האיש המכה את בעלה, יש להענישה בקיצוץ כף ידה. אני מקליד בכאב את הנסיבות לפיהן יש לקצץ את כף ידה של האישה: "כִּי-יִנָּצוּ אֲנָשִׁים יַחַד וְאִישׁ וְאָחִיו, וּקְרֵבָה אֵשֶׁת הָאֶחָד לְהַצִּיל אֶת אִישָּׁהּ (בַּעֲלָהּ) מִיַּד מַכֵּהוּ וְשָׁלְחָה יָדָהּ וְהֶחֱזִיקָה בִּמְבוּשָׁיו".
קשה לי להשלים עם עובדה מצערת, שבאותיות העבריות אותן אני אוהב אהבת נפש מנוסח החוק, המחייב את קיצוץ כף ידה של אישה. תהיינה הנסיבות אשר תהיינה. בצער אני כותב, שהשפה העברית היפה שלנו מובסת לחלוטין, כשבאותיותיה נכתבו שלוש מלים אכזריות בתוכנן - "וְקַצֹּתָה אֶת כַּפָּהּ".
בשתי הפרשות יש סקירת חוקים, שנועדה להדריך אותנו איך להתנהג בבואנו אל הארץ. שכר ועונש ייקבעו רק בהתאם ליישום החוקים. כואב לי לשמוע מפיה של אריתראית במדינתי מה עובר עליה בחיי היום-יום, וזאת כאשר חובה עלינו לזכור, כי עבדים היינו בארץ מצרים, אליה הגענו בלית ברירה כפליטי רעב, כי רעב היה בארץ כנען. אני מצטער להביע בשיחתי עם פרשות השבוע על המעידה שלנו כחברה, שאינה מקיימת את הצו המוסרי המנוסח בחוק המקראי, המחייב אותנו להאיר פנים לגֵּר המתדפק על דלתות ארצנו. יּתרה מזאת הוא מחייב אותנו - "לֹא תַּסְגִּיר עֶבֶד אֶל אֲדוֹנָיו... עִמְּךָ יֵשֵׁב, בְּקִרְבְּךָ בַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר בְּאַחַד שַׁעֲרֶיךָ כַּטּוֹב לוֹ לֹא תּוֹנֶנּוּ" (דברים, פרק כ"ג, פסוקים ט"ו -ט"ז). אני מביע את צערי, שאלפי פליטי רעב שבאו לישראל, פוגשים חברה ישראלית ששכחה מה היה מנת חלקה כפליטי רעב.
איתן קלינסקי

תאריך:  14/09/2022   |   עודכן:  14/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיחה עם הפרשות "כי תצא" ו"כי תבוא" (ב')
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מאחלים לך איתן הרבה בריאות
מלבסית ומלבסי  |  14/09/22 09:08
2
ביקורתיות מתוך אהבה לתנ"ך
מצאה חן בעיני  |  14/09/22 10:15
3
אנא, כתוב על ספר הספרים ולא...
שמוצניקית מבקשת  |  14/09/22 10:23
4
תוציאו את כל ספרי התורה
ב.ל  |  14/09/22 11:01
 
- ב.ל כדרכו מסלף
ב.ל כדרכו   |  15/09/22 07:07
5
תודה לברוש שמגיב בצורה מכובדת
תודה לדוד ברוש  |  14/09/22 11:02
 
- איתן וכתיבתו העקומה
ה.א  |  15/09/22 09:33
6
גם אם נעשה באיחור של מאות שנים
מברכת תיקון תלמוד  |  14/09/22 12:09
7
הערה למגיב בפייסבוק
למגיב בפייסבוק  |  14/09/22 15:33
8
הרבה בריאות לך ולרעייתו היקרה ל"ת
לאיתן היקר  |  15/09/22 09:09
9
שמואל בוקי מאוהב בקללות
שמואל בוקי מאוהב   |  15/09/22 17:56
10
לילה טוב ומחר מאיר פנים
לילה טוב לכולם.  |  15/09/22 21:26
11
אם לרמב"ם מותר
מותר גם לאיתן  |  16/09/22 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
איתן קלינסקי
אני כואב את המציאות, בה חיים בתוכנו קהלים רבים השבויים בשנאה לזרים    את הקהלים האלו מבקשת אילת שקד לכבוש, ולכן היא עלתה על שרטון של מדיניות ערלת לב, מדיניות פסולה מוסרית, מדיניות הבועטת בערכי ארון הספרים היהודי
איתן קלינסקי
אני מבקש מאיילת שקד, שרת הפנים של מדינת היהודים, לא לבייש את ארון הספרים היהודי, לא להתנכר להוראות המוסריות והאנושיות בספר דברים
איתן קלינסקי
בלסינג אפריפה, הספורטאי הלא מוכר לקהל בישראל, היה הנציג הרשמי של מדינת ישראל באליפות העולם    בעולם הוא מוכר אחרי זכייתו כישראלי, רק בישראל הוא אינו מוכר כישראלי
איתן קלינסקי
שרת הפנים, מנהיגה של מפלגה, שמציגה עצמה כמפלגה המעגנת את דפוסי מסורת ישראל במצעה, מביישת את עולם הערכים היהודי, כשהיא הופכת לעבריין את מבקש המקלט, שמצא מקום עבודה, בו הוא נותן ביטוי לכישוריו האינטלקטואליים
איתמר לוין
הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, פיליפו גראנדי: אין סיבה לאפליה הזאת; כולם צריכים לקבל את אותם חמלה, תשומת לב ומשאבים    צופה שמספר הפליטים העולמי ימשיך לעלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il