|
1 |
|
|
מלבסית ומלבסי , שחוו איתך חוויות רבות בקן ברחוב שפירא, מאחלים לך, איתן יקר, הרבה בריאות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מלבסית ומלבסי |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
אני מבקשת, שתתמסר לעבודה מקראית ולשירה. אני מתלהבת מהגישה שלך. שרק מתוך להט וחום של אהבה לספרות המקראית ולספרות ההלכה אתה מעלה את הביקורת. נותר לי רק להביע את סלדתי מהמילים "מנוול" וכו.. שמעלים פה כמה מגיבים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמוצניקית מבקשת |
|
|
4 |
|
|
היום כמו מדי יום קלינסקי שורף ומעלה על המוקד את כל ספרי התורה כמו שעשו אבותיו בפוגרומים בערבות רוסיה וביצות אוקרינה, צאצאי הקוזקים שנולדו כתוצאה מאונס ופוגרומים שנעשו ביהודיות שחיו שם הם הם השורפים היום את ספרי הקודש בחדווה בלתי מרוסנת לא חשוב מה כתוב בהם באיזה תקופה נכתבו תמיד ימצא האיש המתועב והטמא את הסיבה לסלף ולעוות ובעיקר להבאיש את ספרי הקודש היהודים . מעולם ואף פעם לא כתב מילה חיובית על תורת ישראל או על התנ"ך לא על המוסר לא על השבת ולא על שום נושא בתנך ובספרי הקודש תמיד ימצא עלוב הנפש את הפסול ואת השלילי כאילו הוא נולד וכל יעודו להבאיש את תורת ישראל בדיוק כמו שעשו אבותיו הקוזקים שבאו להחריב ולאנוס את הקהילות היהודיות |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב.ל |
|
|
|
|
|
ב.ל כדרכו מסלף. איתן מביע את אהבתו לנכס היקר ביותר שיש לעם היהודי וזה התנ"ך. מתוך אהבה לספר שנתן את קדושת החיים -"לא תרצח". איתן מביע את יחסו החיובי לתורת ישראל, שגילתה רגישות למצוקת ההון האנושי בחברה בחוק בשמיטת חובות ובמעשר עני, העניקה את יום המנוחה שהוא גם יום המשפחה ועוד שלל ערכים, עליהם מרבה איתן לכתוב מתוך הערכה. אך הערכה זו אינה מונעת ביקורת מתוך אהבה. ביקורת על הצו של כריתת כף יד של אישה והבעת סיפוק שאחרי מאות שנים ב-500 לספירה תומרה הוראת קיצוץ כף היד בקנס כספי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב.ל כדרכו |
|
|
5 |
|
|
לדוד ברוש שלום. יש לנו ספר יקר , ובו כתובות המלים המצמררות בדבר קצוץ כף ידה של אישה . הניסוח האלים והבלתי אנושי המחייב קיצוץ יד של אישה מעורר תרעומת, כי זו מכה קשה לערכים המוסריים שספר הספרים מחבק. בספרות התנאית, שנחתמה בשנת מאתיים לספירה על ידי רבן יהודה הנשיא באושא, עברו לסדר היום על הפסיקה הכאובה. רק בספרות האמוראית בתלמוד הירושלמי ובתלמוד הבבלי בשנים 450-500 לספירה חשו האמוראים מצוקה והמירו את צרוף המלים המצמררות של קיצוץ כף יד בקנס כספי. דוד ברוש היקר, אני כואבת שהתיקון נעשה אחרי כמה מאות שנים. אבל מתוך אהבה לספר התנ״ך מותר להעלות ביקורת על צרוף המילים של קיצוץ כף יד. תודתי נתונה למגיב דוד ברוש המגיב בצורה מכובדת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תודה לדוד ברוש |
|
|
|
|
|
התיקון התלמודי הוא בעל משמעות מכרעת לפרסום הנ"ל, אך איתן, כהרגלו, מעלים פרטים מרכזיים מהקוראים, כי הם לא מתאימים לתזה שלו. איתן מאוהב בעצמו ובאידיאולוגיה הלאומית האובדנית שלו ותו לא, וכל מה שלא מתאים לו, הוא מחביא מתחת לשטיח. וכפי שכבר נאמר פעמים רבות, חצי אמת גרועה משקר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
6 |
|
|
למגיב דוד ברוש אני מבקשת להודות לך הסגנון התרבותי בתגובתך. אני מצטערת שאתה מתעלם על המרחק של מאות שנים בין ניסוח החוק המקראי ובין הלכה המשנאית שנחתמה על ידי התנאים.אתה מתעלם שהניסוח התלמודי היה עוד יותר מאוחר. הניסוח של ההלכה התלמודית נחתם 250-300שנה אחרי ההלכה התנאים. אני מברכת על התיקון שנעשה , אך נותרתי עם הכאב, כי הכתוב כלשונו מדבר על כריתת יד . אני מברכת את התיקון התלמודי שנעשה מאות שנים לאחר מכן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מברכת תיקון תלמוד |
|
|
7 |
|
|
אני יוצאת מנקודת הנחה, שהמגיב בפייסבוק מר דדוש הוא אדם דתי. אם כך הוא מקבל שהחוקים ניתנו לעם ישראל במעמד הר סיני. בין המעמד של הר סיני, בו נוסח החוק בסביבות 1500 שנה לפני הספירה ובין התיקון התלמודי בבבל בשנת 500 לספירה פרוסים לפנינו יותר מ-2000 שנה עם חוק אומלל. גם התיקון יש בו עלבון לאישה, שרק נחלצה לסייע לבעלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב בפייסבוק |
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
אם הרמב"ם בשנת 1204 טרם מותו מביע כאב בספרו "מורה נבוכים" על השמדת תינוקות. מותר גם לאיתן בשנת 2022 להביע את כאבו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מותר גם לאיתן |
|