X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אשכנזי בקריוקי [צילום: יוטיוב]
הפנטזיות הנסתרות של כולנו
על הסרט הישראלי: 'קריוקי' הנטייה האנושית להשוות את חיינו לחיי אחרים באה כאן לידי ביטוי באופן המוחשי ביותר. דומה שהצורך האנושי העמוק, הנסתר, לחיות חיים 'אחרים', זוהרים יותר, בשפע כלכלי וללא מחויבות כלשהי, טמון בקופסת סתרים בנפשו של כל אחד מאיתנו

אתמול צפינו בסרט הישראלי 'קריוקי' שכתב וביים משה רוזנטל, בכיכובם של ששון גבאי וליאור אשכנזי. הסרט עוסק במפגש שבין זוג לא צעיר מחולון, לבין שכן חדש, איש עסקים עשיר.
החיבור בין הזוג הנורמטיבי אשר חי במשך עשרות שנים את שגרת חייו האפרורית, העמלנית, המאפיינת את חייהם של רוב בני האדם, לבין השכן הבוהמיין אשר חי את 'החיים האולטימטיביים' - הוא לב לבו של הסרט. השכן נשוא הקנאה מתגורר בדירה מפוארת, נוסע במזראטי יקרה, מוקף בחברים עשירים המחוברים לעולם הדוגמנות והזוהר, עורך מסיבות אל תוך הלילה ועסקיו חובקי עולם. המפגש הזה הוא, לכאורה, בלתי אפשרי, והוא 'מוציא' מבני הזוג מאוויים חבויים, תסכולים על חייהם האפרוריים, כמו גם צער על חלומות שלא מומשו ותשוקות נסתרות. השכן הכריזמטי שתמונת חייו נוצצת וזוהרת, מציב בפני הזוג מראה לאורה הם בוחנים את חייהם המשותפים ואת הדרך האישית והמקצועית שעשו כל אחד בנפרד.
הנטייה האנושית להשוות את חיינו לחיי אחרים באה כאן לידי ביטוי באופן המוחשי ביותר. דומה שהצורך האנושי העמוק, הנסתר, לחיות חיים 'אחרים', זוהרים יותר, בשפע כלכלי וללא מחויבות כלשהי, טמון בקופסת סתרים בנפשו של כל אחד מאיתנו. 'אך... לו יכולנו לחיות את החיים שהיו יכולים להיות לנו...' אבל זו כמובן פנטזיה בלתי ממומשת.
יותר מזה. הבמאי מצליח לחשוף את התעתוע ואת השקר, אם תרצו, מאחורי ההבטחה הכוזבת הנחבאת מאחורי החזות הזוהרת של החיים 'הנוצצים'. חיים שאין להם אחיזה אמיתית במציאות. רוצה לומר - אחזו בשתי הידיים את חייכם 'האפרוריים', השגרתיים. ברכו עליהם, והתענגו מדי יום על 'המתנות' והיופי שבחייכם.

הכותבת כותבת ומרצה בנושאי מנהיגות אישית והגשמה עצמית. היא פרסמה לאחרונה את הספרים: 'להגביה עוף במסלול החיים- האתגר', וכן את הספרים באנגלית - 'Flying High Through the Course of Life', ואת הספר: 'The ersonal Leader'. בקרוב עומד לצאת לאור ספר נוסף מפרי עטה בעברית - 'מנהיגות מבפנים- לחיות בשמחה ובהגשמה עצמית'.
תאריך:  15/09/2022   |   עודכן:  15/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
חסיד גור, שדעתו מן הסתם התבלבלה, מכתיר בתואר 'גיבור' מחבל נאלח שזמם לרצוח כמה שיותר חיילים בתל אביב, וסבור שרצח חיילינו הוא מטרה לגיטימית    איך השתבש החינוך לאהבת העם והארץ שמוענק במוסדות גור?
מיכאל מירו
ישראל מוותרת על נכסיה בלי בעיה    מילת הקסם היא הפרטה, מילת הקסם השנייה תחרות וביחד יוצא צמד שמסביר הכל, הפרטת התחרות
דריה נצ'ייב
זה בדיוק הסגנון שתעשיית ההייטק צריכה ויפה שעה אחת קודם    סגנון ניהול "נשי" בהגדרתו הוא סגנון ניהול אינטואיטיבי ורגיש יותר, בו קיים יותר שיתוף פעולה בין הדרג הניהולי ובין עובדי החברה
יוסף אליעז
אחת הבעיות הקשות בקפיטליזם היא האפשרות לריכוז הון אדיר בידי יחידים, המצליחים להשתלט על שווקים מסוימים וליצור מונופולים אשר יכולים להעלות מחירים לצורכי רווח מוגזם הרבה מעבר לעלויות היצור ובכך להאמיר את עלויות התוצרת כראות עיניהם
יאיר נבות
בהיבט האזורי, מעמדה של רוסיה נשחק מאוד בשל המלחמה באוקראינה, ויחסיה עם אסטנה הדרדרו לכדי משבר רציני, שכן האחרונה מתנגדת למלחמה והביעה באופן ברור את עמדתה, בשלל צורות. סין, לעומת זאת, הגבירה בשנים האחרונות באופן דרמטי את מעורבותה במתרחש במרכז אסיה, כולל בקזחסטן, והשפעתה גוברת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il