X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בין מים למים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
צמא גדול
בתחילה עוד ניסה להסתתר תחת בניינים או סתם עצים אך הגשם לא הפגין רצון להפסיק ניסה למשוך את מעילו מעל לראש אבל הגשם לא ויתר והרטיב אותו עד העצם

גם השנה כבר שנה שנייה התקיימה תחרות כתיבה במסגרת מילה במקום לשיר או סיפור קצר עד 500 מילה. הנושא הוא - מים, תחת הכותרת בין מים למים. גם הפעם נשארתי על ספסל המתמודדים. הסיפור מוגש לפניכם תוך שינויים קלים. תודה לצוות השיפוט המקסים בניהולו של מאיר חזן שנתן לדימונה את האפשרות להתמודד בליגה של הכותבים הגדולים.
משיב הרוח ומוריד הגשם
הברז לא היה נראה רחוק ממנו. מעבר לגדר האבן הגבוהה של בית הכנסת הסמוך למגרש המשחקים ניצב לו ברז מים מטפטף. אותו ברז שהיה משמש את מתפללי בית הכנסת לרחיצת ידיהם. היה החזן נכנס ומרעים בקולו "ארחץ בניקיון כפי". לידו ניצבה לה הנטלה קשורה בשרשרת ברזל כך שאיש לא ייקח. מדי יום היה מגיע למגרש המשחקים בתקווה שאולי הפעם יקראו לו. הוא לא ניחן ביכולות מרשימות, ועדיין האמין שאולי משהו מהכוכב המפורסם מראדונה ידבק בו והוא יצליח לעבור את כולם ולהבקיע. רק שיבחרו בו. נכון שהוא עוד ילד, אבל אולי יום אחד גם הוא יצליח.
לאחר המתנה ארוכה גבר עליו הצמא והוא חיפש מקור מים חיים להחיות נפשו. הביט בברז המטפטף מעבר לגדר הגבוהה מתלבט האם לטפס או לא. החליט לבסוף לגשת לממטרה סמוכה ולהרטיב את שפתיו במים שקלחו ממנה בזרם עדין. חזר למגרש הכדורגל והמתין. גם הפעם לא קראו לו והוא חזר אל ביתו והלב נסגר.
ימי יולי החמים קרוב למילניום והוא כבר חייל. חייל פשוט של מפקדה. בלי חלומות גדולים על מלחמות ובלי סיכה נוצצת על החזה. מקבל את הבשורה המרה שחבר שלו לשירות החליט שהוא לא ממשיך במסע החיים ובשירות הצבאי. על חוף הים מצאו אותו עם שירי שלמה ארצי ברקע. תחת שמי ים התיכון. ביום ראשון בעיצומו של צום שבעה עשר בתמוז נסע ללוות אותו בדרכו האחרונה בעיר הולדתו אילת, יחד עם עוד חיילים וחיילות. מפקדים ונציגים שונים. דבר אחד היה משותף לכולם. הם לא הכירו אותו ולא ידעו למה. אבל הוא ידע. במקום דמעות רק צמא אדיר גבר עליו. האם יסיים את הצום או שאולי ימשיך. והם דיברו ודיברו והפה יבש והוא הרגיש איך הלב נסגר ונסגר.
הוא התלבט האם יספיק להגיע ואם לא. מידי חמישי נסע עם אמו לבית החולים שתקבל את
הטיפול השבועי שלה מול המחלה ההולכת ומכרסמת. משם הפקיד אותה בידיו הנאמנות של נהג מונית מסור שעבד איתם ורץ לאוניברסיטה הסמוכה כדי לא להפסיד שיעור. באחד מימי חמישי האלו סיים את עניינו בבית החולים והחל צועד לכיוון השיעור שלו.
גשם שרק החל לטפטף היכה על ראשו והצטבר לו אט אט בצווארו. הוא לא שם לב לזה. עיניו היו שקועות באדמה ההולכת ומתמלאת שלוליות. מקפץ ומקפץ לו בין שלולית לשלולית. מנסה להתחמק ממתזי המכוניות העוברות. כך במשך דקות ארוכות ריקד לו ריקוד לא מוצלח בין מים למים. הגשם מצידו לא התכוון להיעלם רק גבר יותר ויותר. אל הכיתה הגיע עם מכנס ונעליים רטובות. מחפש משהו חם לשתות. והלב נסגר.
יום שישי. מלווה את אהובתו אל הבית וחזר אל ביתו הנמצא בקצה השני של העיר. הרוח החלה לנשוב בחוזקה והטיפות החלו מכות על אפו. בתחילה עוד ניסה להסתתר תחת בניינים או סתם עצים אך הגשם לא הפגין רצון להפסיק. ניסה למשוך את מעילו מעל לראש אבל הגשם לא ויתר והרטיב אותו עד העצם. בשלב מסוים הפסיק לרוץ והפסיק להסתתר, נותן לגשם לשטוף את כולו. את שערו, את נעליו את ליבו. נתן לאוויר הקר למלא את ריאותיו ואט אט החל הילוכו להיות יותר קל. הלב נפתח ונתן לאהבת חייו להיכנס פנימה. מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה.
בברכת שבת שלום, שנה טובה ומתוקה. תודה לכל קוראיי במהלך החי' שנים האחרונות. לאלו שנתנו מילה טובה, עידוד וביקורת כשצריך. לעוד שנים רבות של כתיבה ויצירה פורייה ומוצלחת.

תאריך:  23/09/2022   |   עודכן:  23/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צמא גדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
Yasmina021  |  30/10/22 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הרש"פ בלחץ והיא מאמצת את תיאוריית הקונספירציה כי ישראל מתכננת לסלק את יו"ר הרש"פ אבו מאזן מהשלטון כפי שעשתה ליאסר ערפאת. גורמים בכירים ברשות טוענים כי ממשלת ישראל מנהלת מסע הסתה ארסי נגד אבו מאזן וכי אין לפסול את האפשרות שתנסה להתנקש בחייו
יאיר נבות
פוטין מנסה למנף את סוגיית "משאלי העם" כדי להפעיל לחץ ואיומים כלפי המערב ואוקראינה, ומגדיל את סכום ההימור בתקווה לחתוך הפסדים וככל שזה תלוי בו - לסיים את המלחמה לאחר הסיפוח, לפחות זמנית
אורית סטרוק
השבוע חנכה בטקס ברוב פאר והדר את קו המטרונית מחיפה לנשר, וכל מי שנכח בטקס יכול היה לחוש באוויר שהשמחה העיקרית היא לא על השקת הקו עצמו, אלא על חילול השבת הציבורי הצפוי לבוא יחד עמו. מדוע נאלמה ימינה?
ציפי לידר
פתח את פיך ואומר לך מי אתה    תשאלו את רם בן ברק    בין ביבי לטיבי וממשלת בנט- לפיד: הביטחון לפני הכל    ולקינוח - מִמבחן הלשון לשיעור בלשון: אישי ציבור ושדרנים, דברו עברית נכונה
לילך רז
הג'נטריפיקציה מביאה אייתה באופן טבעי גם את יזמי הנדל"ן, שמכירים בערך ההולך ועולה של אותן שכונות, כשבד בבד עיריות, דוגמת עיריית תל אביב, מגדילות באופן משמעותי את אחוזי הבנייה, גם תוצאה של הביקושים הגוברים, וגם בהעדר עתודות קרקע אלטרנטיביות משמעותיות בעיר העברית הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il