X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המתווך עמוס הוכשטיין. מאמץ להציל את ההסכם הימי [צילום: חוסיין מאלה/AP]
משחק הפוקר של חסן נסראללה
חיזבאללה מעריך כי ישראל מעוניינת בהסכם והיא תתקפל בסופו של דבר מכיוון שהיא בלחץ להפיק את הגז הטבעי לכן יש לתת לה זמן לרדת מהעץ ולא למהר לפעולה צבאית. חסן נסראללה מעריך כי הלחץ האמריקני להשלים את ההסכם יעשה את שלו כמו גם הרצון של הצמרת הצבאית בישראל להימנע ממלחמה

ההסכם על הגבול הימי בין ישראל ללבנון נכנס להקפאה עמוקה בעקבות סירובה של ישראל לקבל את התיקונים שדורשת לבנון להכניס להסכם. כנראה שהוא כבר לא יושלם לפני הבחירות לכנסת וישראל נערכת להסלמה בצפון מחשש שחיזבאללה יעשה פרובוקציות צבאיות לעבר אסדות הגז של ישראל בים התיכון או בגבול היבשתי של לבנון עם ישראל כדי לכופף עוד יותר את ישראל.
הקבינט הביטחוני שדן אתמול בעניין הסמיך את ראש הממשלה לפיד, שר הביטחון גנץ וראש הממשלה החליפי בנט לקבל החלטות, ללא צורך בכינוס הקבינט במקרה של הסלמה בצפון, כולל הנחתת מכת מנע מקדימה על חיזבאללה כדי לסכל התקפות מצידו. הדלת למשא-ומתן עדיין פתוחה והמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין עובד במרץ כדי להציל את ההסכם.
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שומר על שתיקה ומפעיל מאחורי הקלעים את ממשלת לבנון, כדי לנסות ולסחוט את ישראל לוויתורים נוספים. המודיעין הישראלי כנראה מתקשה לפענח מה מתרחש בראשו של נסראללה, אבל הכניעה של ממשלת ישראל לאיומיו מתפרשת אצלו כחולשה גדולה וכי אפשר להוציא עוד מיץ מהלימון הישראלי.
ההערכה באמ"ן ובמוסד היא כי חיזבאללה איננו מעוניין במלחמה כוללת נגד לבנון נוכח מצבה הכלכלי הקשה של המדינה וכדי לשמור על מעמדו, וגם בגלל שהוא זוכר את הטעות שעשה ב-2006 והביאה למלחמת לבנון השנייה, אבל הוא בהחלט עלול ליזום הסלמה מקומית של כמה ימי לחימה כדי להשיג את מטרותיו ולהציג את עצמו כמי ש"הלך עד הסוף" מול ישראל כדי להשיג הסכם משופר מולה ולקבל על כך את הקרדיט.

המשוואה החדשה של נסראללה עדיין בתוקף
עאון והוכשטיין [דלאטי נוהרה, לשכת העיתונות הלבנונית/AP]

מנהיג חיזבאללה נסראללה קבע ב-13 ביולי שעבר משוואה חדשה להתמודדות עם המשא-ומתן על תיחום הגבול הימי בין ישראל ללבנון, והמשוואה הזו שהוצגה בנאום פומבי עדיין בתוקף מבחינתו ומתואמת עם אירן.
נסראללה יצר איום אזורי ומאיים בפגיעה בכל אסדות הגז והנפט של ישראל ברחבי הים התיכון אם לא יכובדו זכויותיה של לבנון בשבועות הקרובים. הוא הבין כי נקודת החולשה של ארה"ב וישראל היא הצורך הדחוף שלהן בגז ובנפט, דבר שמעניק ללבנון ולחיזבאללה את היכולת לטרפד זאת.
מבחינתו, זכותה של לבנון לעשות כל צעד ללחוץ על ישראל לטובת המשא-ומתן ואם ינתן האישור לחברות מסחריות להוציא מהים התיכון את הנפט והגז, חיזבאללה יהפוך את השולחן על העולם כולו.
המשוואה החדשה של חסן נסראללה היא:
"כריש", מה שאחרי "כריש" ומה שאחרי-אחרי "כריש".
הוא מאיים לשגר כטב"מים חמושים ורקטות לעבר אסדת הגז "כריש" וגם לעבר יעדים הרבה יותר רחוקים ממנה כשהוא רומז לכל מאגרי הגז הטבעי של ישראל בים התיכון.

מאמץ אמריקני אינטנסיבי
מיקאתי והוכשטיין [דלאטי נוהרה, לשכת העיתונות הלבנונית/AP]

גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי ממשל ביידן יעשה בימים הקרובים מאמץ מדיני אינטנסיבי לנסות ולהציל את ההסכם עם לבנון נוכח הבחירות המתקרבות לכנסת והעובדה שנשיא לבנון מישל עאון מסיים את תפקידו בסוף החודש, ובהיעדר מחליף, הדבר עלול להביא להסלמה.
חיזבאללה מהמר על הלחץ הישראלי להתחיל בהפקת הגז משדה "כריש" מהר ככל האפשר וכי הלחץ הזה של הדרג המדיני פלוס הלחץ האמריקני יכניע את ישראל פעם נוספת לקבל את התיקונים שדורשת לבנון.
חיזבאללה דוחה את האיומים הצבאיים הישראלים ומדגיש כי נסראללה יעמוד במילתו וכי ישראל רק תפסיד אם תדחה את ההסכם עד לאחר שייבחר נשיא חדש בלבנון ותקום בה ממשלה חדשה, חיזבאללה לא ישנה את האסטרטגיה שלו. הארגון מזהיר כי ישראל משחקת באש. מבחינתו, הדחייה של ישראל לתיקונים שדרשה לבנון איננה סוף המשחק הדיפלומטי מכיוון שישראל מעוניינת מאוד בהסכם שהושג. לכן, חיזבאללה יאפשר מספיק זמן לישראל, כדי שתתקפל לפני שינקוט מהלך צבאי.
מבחינת חיזבאללה, מדובר בהפגנת שרירים של יאיר לפיד בגלל הבחירות וההאשמות של נתניהו כי הוא נכנע לאיומים של חסן נסראללה, אך בסופו של דבר לפיד יתקפל פעם נוספת כדי לחתום על ההסכם.

תאריך:  07/10/2022   |   עודכן:  07/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק הפוקר של חסן נסראללה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך זה נקרא הסכם כאשר אירגון
טרור דורש תסכימו   |  8/10/22 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
בהערכת מצב שקיים שר הביטחון, הנחה להערך במאמצי התקפה והגנה, נוכח ההתפתחויות במשא-ומתן על הגבול הימי    גנץ: חיזבאללה יבקש לפגוע בריבונותנו ובתשתיות. המחיר הצבאי שמדינת לבנון וחיזבאללה ישלמו יהיה מחיר כבד מאוד. איננו ששים אלי קרב, אך מוכנים אליו"
רפי לאופרט
לפיד בשיתוף עם גנץ עושים כמיטב יכולתם להותיר אחרי הקדנציה הנוכחית שלהם אדמה חרוכה לפחות במונחי "הימין"    ההסכם עם בנט על שמירת הסטטוס-קוו בממשלה הנוכחית נראה כעורבא פרח והאפשרות להקים ממשלת שיתוף בראשות נתניהו - מה שנראה כדבר הסביר היחיד כמעט - אינה מסוגלת להתגבר על השנאה העיוורת של גוש השמאל הפוסט-יהודי, פוסט ציוני ופוסט לאומי
איציק וולף
גורם מדיני בכיר מציין כי ישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב    "אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר"
איציק וולף
שר הביטחון טוען כי להסכם לחלוקת המים הכלכליים יש השפעות כלכליות וביטחוניות ובהן פגיעה באינטרסים של אירן בלבנון ובאזור    "בין אם יחתם ההסכם או לאו, ישראל ערוכה להגן על התשתיות שלה ועל ריבונותה"
איציק וולף
ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים    "אסור לנו לשכוח שאויבי ישראל לא ויתרו מעולם על השאיפה להשמיד אותנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il