X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוסיין א-שייח'. היורש המיועד [צילום: נאסר נאסר/AP]
ממשל ביידן נתן לגיטימציה ליורש המיועד של אבו מאזן
חוסיין א-שיח', יורשו המיועד של אבו מאזן, נועד בוושינגטון עם בכירים בממשל האמריקני לפגישות שעסקו במצב הביטחוני בגדה ובהחייאת רעיון שתי המדינות חידוש הדיאלוג המדיני בין ארה"ב לרש"פ אחרי הפסקה של חמש שנים מסמל גם מתן לגיטימציה של הממשל למי שסומן כממשיך דרכו של אבו מאזן
אבו מאזן. שלטונו מתרופף [צילום: כריסטוף אנה/AP]

ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן מודאג מאוד מהאנרכיה הביטחונית בתחומי הרשות הפלשתינית בגדה ומהתגברות הטרור, דבר שנובע מהיחלשות הרש"פ. מדובר בתהליך שהחל לאחר המבצע הצבאי של ישראל ברצועת עזה במאי 2021 ("שומר החומות") ונמשך עד היום כשתנועות חמאס והג'יהאד האיסלאמי מעודדות אותו כדי לזעזע את יציבות שלטונו של יו"ר הרש"פ אבו מאזן.
הנשיא ביידן שיגר לפני כחודש לישראל ולרש"פ את ברברה ליף, עוזרת שר החוץ האמריקני, אשר נפגשה עם בכירים בישראל וברש"פ, לבחון דרכים כיצד ניתן לחזק את מעמדה של הרש"פ ואת שליטתה הביטחונית בגדה. בין היתר היא נפגשה עם חוסיין א-שיח' מקורבו של יו"ר הרש"פ אבו מאזן ויורשו המיועד. חוסיין א-שיח' הינו מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף וגם השר לעניינים אזרחיים ברש"פ והאחראי על הקשר עם ישראל.
א-שיח' מחזיק בדעה כמו אבו מאזן, לפיה יש לשמור על הרש"פ בכל מחיר ולמנוע את קריסתה מכיוון שהיא נחשבת ל"הישג הלאומי החשוב ביותר של הפלשתינים בשלושת העשורים האחרונים". מדובר, מבחינת אש"פ, בישות מדינית זמנית בדרך להקמת מדינה פלשתינית עצמאית.
חוסיין א-שיח' נחשב ל"איש החזק" ברש"פ אחרי אבו מאזן. למשרד לעניינים האזרחיים שהוא עומד בראשו יש נגיעה בכל תחומי החיים בגדה. למעשה הוא מפעיל מנגנון של "דיפ סטייט" וכל נושא עובר דרכו. יש לו קשרים הדוקים עם מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן לצורך העבודה השוטפת, עם ראש השב"כ רונן בר, עם נציגות ה-CIA בישראל ועם לשכת ראש הממשלה ולשכת שר הביטחון. לפני כמה חודשים הוא נפגש עם יאיר לפיד - בטרם זה נכנס לתפקיד ראש ממשלת המעבר.

ביידן: לבחון דרכים לחיזוק הרש"פ
ביידן. ליגיטימציה לחוסיין א-שיח' [צילום: סוזן וולש, AP]

הנשיא ביידן שביקר באחרונה בישראל פגש את חוסיין א-שיח' בבית לחם. על-פי גורמים בכירים ברש"פ, הוא נתן "אור ירוק" ליו"ר הרש"פ אבו מאזן להכשיר את חוסיין א-שיח' ליורשו הפוטנציאלי. עכשיו הגיע ממשל ביידן להבנה כי התדרדרות המצב הביטחוני בצפון הגדה מאיימת על השלטון המרכזי של הרש"פ ברמאללה והוא רוצה לחזקה. לכן החליט הממשל להזמין את חוסיין א-שיח' לוושינגטון לפגישות עם בכירי הממשל כדי לבחון דרכים לחיזוק הרש"פ והשליטה הביטחונית שלה, לדון בגורלה של הרש"פ ובעתיד חזון פתרון שתי המדינות.
חוסיין א-שיח' נפגש לפני כמה ימים בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבאן, עם סגנית שר החוץ וונדי שרמן ועם פקידים בכירים בסטייט דיפרטמנט. במקביל ליציאתו של חוסיין א-שיח' לוושינגטון, הורה יו"ר הרש"פ אבו מאזן למנגנוני הביטחון שלו "לאכוף את החוק והסדר בכל שטחי הרש"פ בגדה". גורמים אמריקנים אומרים כי הממשל פועל במהירות כדי לנסות ולהשיג רגיעה במצב הביטחוני בגדה.
על-פי גורמים ברש"פ, חוסיין א-שיח' דרש מבכירי הממשל לרסן את ישראל ולמנוע מכוחות צה"ל להיכנס למרכזי הערים ומחנות הפליטים בגדה שהינם בהגדרה על-פי הסכם אוסלו שטחים בריבונות מלאה של הרש"פ (שטחי A), לשפר את מצבה הכספי של הרש"פ וליצור "אופק מדיני" לפלשתינים בשורה של צעדים הדרגתיים שחלק מהם הבטיח הנשיא טראמפ לאבו מאזן לאחר כניסתו לבית הלבן.
האמריקנים נותנים לחוסיין א-שיח' לגיטימציה בעצם הזמנתו לוושינגטון כנציג רשמי של הרש"פ לשיחות מדיניות וביטחוניות שלא התקיימו עם הרש"פ בחמש השנים האחרונות. בכירי הממשל ניסו לתהות על קנקנו מקרוב ולראות האם אכן יש לו את הכישורים להיות יורשו האפשרי של אבו מאזן.

ההצעה של חוסיין א-שיח'
כוחות צה"ל בכפר סאלם ליד שכם [נאסר אשתייה/פלאש 90]

על-פי גורמים ברש"פ, חוסיין א-שיח' חזר בפני בכירי הממשל בשיחותיו בוושינגטון על ההצעה שהעביר לישראל לפני כמה שבועות שכוחות צה"ל ימנעו לתקופה של 4 חודשים מכניסה למרכזי הערים הפלשתיניות ומחנות הפליטים בגדה כדי למנוע חיכוך עם החמושים הפלשתינים וליצור רגיעה.
ההצעה של חוסיין א-שיח' מזכירה את ההצעה של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק שהעביר בתחילת האינתיפאדה הראשונה ב-1988 - הצעה לישראל להפסיק ל-6 חודשים את המלחמה באינתיפאדה כדי ליצור רגיעה בינה לבין הפלשתינים. נראה שההיסטוריה חוזרת על עצמה: ישראל דחתה בזמנו את ההצעה של נשיא מצרים וגם כעת היא דוחה את הצעתו של חוסיין א-שיח'.
גורמים ביטחוניים בכירים הסבירו כי ארגוני הטרור עלולים לנצל את ארבעת חודשי ההפוגה הביטחונית להתחזק ולהתחמש ביותר נשק, דבר שיקשה על פעולת צה"ל. בכל מקרה, ישראל עסוקה כעת במערכת הבחירות ואיננה סבורה שזה הזמן המתאים לנהל משא-ומתן על הרש"פ כשאין מצב של יציבות פוליטית בישראל.
לדברי מקורביו של חוסיין א-שיח', ביקורו בוושינגטון ופגישותיו עם בכירים הממשל יחזקו את מעמדו בשטחים ובצמרת פתח. עד סוף השנה תכונס הוועידה ה-8 של תנועת פתח שבוחרת את הנהגת התנועה ומוסדותיה וחוסיין א-שיח' מתכנן לנצל אותה, בסיועו של אבו מאזן, כדי להרחיק את יריביו הפוליטיים מן ההנהגה ובראשם תוופיק אלטיראווי ומרוואן ברגותי.

תאריך:  08/10/2022   |   עודכן:  08/10/2022
+המתאם מטעם האו"ם: מזועזע מההידרדרות הביטחונית
22:06 08/10/22  |  איציק וולף

המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, טור וונסלנד, הגיב על הפיגוע שהתרחש במזרח ירושלים ואמר כי הוא מזועזע מהמצב הביטחוני המידרדר, כולל העלייה בעימותים המזוינים בין פלשתינים לכוחות הביטחון הישראלים בגדה המערבית הכבושה, כולל מזרח ירושלים.
"מתחילת השנה נהרגו לפחות כמאה פלשתינים, בהם ילדים, על-רקע עלייה משמעותית בפעולות הצבאיות הישראליות בגדה המערבית הכבושה, לרבות בשטח א'. באותה תקופה נהרגו 16 ישראלים בתוך ישראל בגל של פיגועים בידי פלשתינים וערבים ישראלים. האלימות הגוברת בגדה המערבית הכבושה מתדלקת אווירה של פחד, שנאה וכעס. חיוני להפחית את המתחים מיד כדי לפתוח את המרחב ליוזמות חיוניות שמטרתן לבסס אופק פוליטי בר קיימא", טען.
עוד אמר כי שבריריות המצב מדגישה את הדחיפות של שינוי הדינמיקה בשטח, תוך התייחסות לסוגיות הביטחוניות והפוליטיות העומדות בבסיסן, המתדלקות את חוסר היציבות הנוכחי.

+ח"כ בן גביר: אינתיפדת גנץ כאן, פיגוע רודף פיגוע ואין מושיע
21:55 08/10/22  |  איציק וולף

ח"כ איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון ואת הממשלה בעקבות פיגוע הירי שאירע הערב במחסום שועפט.
"אין משילות, יש רפיסות. אינתיפאדת גנץ כבר כאן, פיגוע רודף פיגוע ואין מושיע. גנץ הוא איש שמאל קיצוני שלא לומד לקח וממשיך במדיניות החולשה כלפי האויב שמחכך ידיו בהנאה ורואה כיצד גנץ מפנה יישובים של יהודים ונפגש עם הטרוריסט אבו מאזן. נמאס מאוזלת היד של מקבלי ההחלטות שפוגעות בבטחון האישי של חיילי צה"ל והתושבים שהפכו להיות כברווזים במטווח ואין דין ואין דיין. צריכים לחזור לסיכולים הממוקדים ולכתוש את המחבלים בכל מקום שהם. מי שנותן פרס לטרור, אסור לו להמשיך בתפקידו. גנץ, לך הביתה", אמר.

+השרה מיכאלי: סומכת על כוחות הביטחון שיגיעו למחבלים המתועבים
21:53 08/10/22  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, הגיבה על פיגוע הירי שהתרחש הערב במחסום סמוך למחנה הפליטים שועפט ואמרה כי היא סומכת על כוחות הביטחון שלנו שיגיעו במהרה למחבלים המתועבים האלה. "כולנו יחד מאוחדים במלחמה נגד הטרור שמאיים עלינו כאן", אמרה.

+לוחמת צה"ל שנורתה בפיגוע בשועפט מתה מפצעיה
21:40 08/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מחבל ירה לעבר לוחמת צה"ל בת 18 ומאבטח בן 30 שהיו במחסום סמוך למחנה הפליטים שועפט ונמלט לתוך מחנה הפליטים  ▪ 

המחסום שבו בוצע פיגוע הירי הערב [צילום: ארגון הצלה]
+אבו מאזן: להשעות הסכמי אוסלו, להפסיק התיאום הביטחוני עם ישראל
10:38 08/10/22  |  יוני בן-מנחם

יו"ר הרש"פ אבו מאזן שוב מנסה להלך אימים על ישראל. אבו מאזן כינס אמש (יום שישי) ברמאללה את ועדת המעקב ליישום החלטת המועצה המרכזית של אש"ף להשעות את הסכמי אוסלו ולהפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, וגם את החלטת "פלשתין" להצטרף לאמנות בינלאומיות כמדינה. הכינו את המקלטים!

אבו מאזן. כינס את ועדת המעקב [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+הבוקר: קרבות בג'נין בין חיילי צה"ל למחבלים
09:51 08/10/22  |  יוני בן-מנחם

כוחות צה"ל נכנסו הבוקר (יום שבת) למחנה פליטים ג'נין. ברשתות החברתיות של הפלשתינים נמסר על קרבות באש חיה בין חיילי צה"ל למחבלים חמושים. שבעה פלשתינים נפצעו במחנה הפליטים ג'נין, אחד מהם פצוע קשה.

כוחות צה''ל נכנסו לג'נין

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשל ביידן נתן לגיטימציה ליורש המיועד של אבו מאזן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי הממשל האמריקני מנהל מגעים עם ממשלת לבנון בניסיון שתחזור בה מחלק מן ההערות שהציגה בטיוטת הסכם הגבול הימי עם ישראל    "להימנע מתרועות מלחמה"
רבקה שפק ליסק
הבעיה היא המנהיגות שלכם    מערכת החינוך של הרשות הפלשתינית עושה לכם שטיפת מוח    המפות בחדרי הלימוד אינן כוללות את ישראל שזה סילוף של המציאות    מחנכים אתכם לשאוף למציאות דמיונית
איציק וולף
המחבל חשוד בביצוע פיגוע הירי לעבר האוטובוס והמונית בכביש המוביל לאלון מורה    צה"ל ושב"כ: מכירים טענה על שני אנשי תקשורת שנכחו במרחב הלחימה ונפצעו
איתן קלינסקי
האירועים ההיסטוריים בחיי העם היהודי בשנים 136-132 לספירה מקבלים את מלוא ההערכה מהמשיחיות, שהשתלטה על ספרי הלימוד שלנו
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בטקס אזכרה לחללי חיל השיריון כי החברה הישראלית חזקה מכל ויכוח פוליטי    "אויבינו צריכים לדעת עוד דבר: שאנחנו מתייצבים מולם יחד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il