X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנהגה צבאית מקצועית [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
תנו לצה"ל לממש את ייעודו ולנצח
צה"ל, אשר זוהרו עומעם בשנים האחרונות באופן שיטתי ומדאיג, גם בשל הצטרפות רמטכ"לים, לשעבר לפוליטיקה בה הוכיחו חלקם יכולות נמוכות ובינוניות, מוכיח בחודשים האחרונים כי אם רק יגדירו לו את המטרות והיעדים באופן ברור ומובהק הרי שצה"ל, לוחמיו, מפקדיו וחייליו יעשה את המוטל עליו באופן המיטבי

כל הכבוד לצה"ל. תנו לו לפעול, שחררו אותו מכבלי הפוליטיקאים ותגלו שצה"ל הנלחם מכוח הזכות ולא מזכות הכוח, חוזר למלא את ייעודו, לנצח את האויב. בחודשים האחרונים מבצע צה"ל מבצע ארוך, מתוכנן, המניב תוצאות ממשיות, מבצע שהפוליטיקה לא חסמה ולא מנעה אלא אדרבה, עודדה ואפשרה את המרחב לעשייה הצבאית. בחודשים האחרונים מוכיח צה"ל כשנותנים לו לפעול הוא קוצר הצלחות, מבצע את המוטל עליו, ממש את ייעודו - הגנה על אזרחי מדינת ישראל.
בגזרת ג'נין ובגזרת שכם, היו על-פי הסכם אוסלו הזכור לרע, אמורים כוחות השיטור הפלשתינים לתת מענה ביטחוני כנגד מחבלים מהפלגים השונים. אלא ההנהגה הפלשתינית לא רק שאינה מונעת אירועים ביטחוניים כנגד מדינת ישראל אלא אף מעודדת אותם, מעניקה זרי פרחים למשפחות המחבלים, כותבת שירי הלל לזכר הרוצחים, רושמת אותם באותיות של זהב כגיבורי האומה בספרי הלימוד של ילדי בתי הספר.
מדינת ישראל, מביטה בהידרדרות הביטחונית בשטחי יהודה ושומרון ומבינה כי החלל שמותירים מכחיש השואה וסייעניו שואב לתוכו יותר ויותר מחבלים המבקשים לפגוע באזרחי מדינת ישראל. הסכם אוסלו מבחינתם שבק חיים ועכשיו הזמן לאינתיפאדה שלישית. ההנהגה הישראלית, על-אף ממשלת המעבר, זיהתה תהליכים אלה במועדן והחליטה לפעול בעצם הענקת אור ירוק לצה"ל לבצע את המוטל עליו, שמירה על חיי אזרחי מדינת ישראל ומאבק בלתי מתפשר במחבלים ובשולחיהם. כעת נותר לקוות שאל מול האיום הראשון, אירן, צה"ל על זרועותיו מכין ומתכונן לפעולה הגדולה, כך גם בגזרות האיום השונות.
צה"ל, אשר זוהרו עומעם בשנים האחרונות באופן שיטתי ומדאיג, גם בשל הצטרפות רמטכ"לים, לשעבר לפוליטיקה בה הוכיחו חלקם יכולות נמוכות ובינוניות, מוכיח בחודשים האחרונים כי אם רק יגדירו לו את המטרות והיעדים באופן ברור ומובהק הרי שצה"ל, לוחמיו, מפקדיו וחייליו יעשה את המוטל עליו באופן המיטבי.
במדינה בה הנהגה מתחלפת כמעט כמו גיבורי עשר דקות וחצי של תוכנית ריאליטי משמימה ומאוסה, חשובה ביותר היציבות בצבא, הרחקתה מהפוליטיקאים ומהפוליטיקה, אי-של יציבות בלתי תלויה. כשהצבא אינו עסוק ברעשי רגע אשר חדרו אליו בשנים האחרונות, אלא במטרה האחת והיחידה שלשמה הוא נועד, לנצח במלחמה, הוא יכול ומסוגל לממש את ייעודו באופן המיטבי ביותר. שר הביטחון, בני גנץ, ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, מאפשרים לצה"ל לפעול בגזרות מסוימות ואת התוצאות חש הציבור הישראלי אשר אמונו במערכת הצבאית התערער בשנים האחרונות.
פעמים רבות הרהרתי ונחרדתי האם חלילה צה"ל שלנו הוא כמו הצבא הרוסי. חששתי שמא כמו התרסקות וכישלון הצבא הרוסי, אשר עד לפני חודשים אחדים היה אימת העולם ותואר כצבא חזק, עוצמתי, בעל יכולות טכנולוגיות ומערכות נשק מהמתקדמות בעולם עד אשר התחוור כי הינו נמר של נייר, צבא חלש, חסר יכולות ורחוק מאוד מהדימוי העולמי. חלפה במוחי מעת לעת המחשבה אולי גם הפער בין הדימוי ליכולת המבצעית בצה"ל דומה לזה של הצבא הרוסי.
ולא היא. ישנם קלקולים בצבא, ישנן אידאולוגיות הרסניות אשר חדרו לתוככי הפיקוד העליון, ברם, אל מול הקלקולים ישנה הנהגה צבאית מקצועית, הישנה עם עיניים פקוחות, המזה תהליכי עומק אסטרטגיים בכל הגזרות, הפועלת בתחבולות ובחכמה.
בשולי הדברים איני יכול שלא להצטער על החלטתו של אל"ם אבינועם אמונה, מפקד עשוי ללא חת, לוחם עז נפש, מפקד מגלן לשעבר, בעל צל"ש, מפקד שפיו וליבו שווים, יהודי דתי ומאמין אשר רוח בו, בחר לפרוש מצה"ל לאחר שלא שובץ בתפקיד לו היה ראוי. בשולי הדברים איני יכול שלא להזכיר כי תת-אלוף עופר וינטר מהמצביאים הגדולים שקמו לצה"ל, יהודי מאמין אשר רוח בו, טרם הועלה לדרגת אלוף.
בשולי הדברים אעיר, כי צה"ל חזק ככל שיהיה, עם הטכנולוגיות העוצמתיות והמתקדמות ביותר בתחומם, לא יוכל לנצח במלחמה אם לא יהיו בו מפקדים המבינים על מה הם נלחמים ובעבור מה הם נלחמים, מפקדים אשר רוח בהם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/10/2022   |   עודכן:  09/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו לצה"ל לממש את ייעודו ולנצח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בן סבו ,ממליץ את מי לקדם בצה"ל
שלמה המגיב  |  10/10/22 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
"הלזה תקרא יום צום"?    ואם לפני יום הצום עליתם על שרטון של העמקת קוטביות חברתית, הצום אינו מכפר על העוול הסוציאלי
אביתר בן-צדף
לרגל יום הכיפורים - סיפורים מהכתק"ל, שנע ב"מובלעת" הסורית לפני מלחמת ההתשה שאחרי מלחמת יום הכיפורים ובמהלכה בחורף ה׳תשל"ד    המתקן המדהים של ה"דודות" מהוועד למען החייל    חמקתי מפצצת מרגמה סורית, ונענשתי    חלק ראשון מזיכרונות של קשר פרוע
רון בריימן
בימים אלה של חשבון נפש כדאי לזכור ולהפנים: מה שהיה נכון לפני יום הכיפורים נכון גם אחריו: הציבור מאס בהחרמות מכל צד שהוא, ועתיד להעניש את המחרימים מכל צד
אביעד ויסולי
כל הסכם עם לבנון חייב לכלול התחייבות של ממשלת לבנון למנוע כל ירי טילים על ישראל, הוכחת שליטה על הטילים והתניית ההסכם במניעת כל התקפה על ישראל משטח לבנון    לא ייתכן הסכם חלקי עם לבנון, המעניק לה חסינות מתגובה נחרצת של ישראל כנגד מאגר הטילים ההזוי שבתחומה
יואב יצחק
עו"ד שלומית ברנע-פרגו מכהנת בתפקיד היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה במשך 21 שנים תחת שורה של ראשי ממשלה: נתניהו, ברק, שרון, אולמרט, שוב נתניהו, בנט ולפיד    ברנע-פרגו ניסתה לפני שנים לעזוב ולהתמנות לתפקיד שופטת בית משפט מחוזי, אך מועמדותה נפסלה בשל אי-התאמה למשרת שיפוט    לכן היא בחרה להמשיך בתפקיד שבו היא מחזיקה, כן-כן - עד יציאתה לגמלאות הצפויה במרס 2023
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il