X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגבול הימי ישראל-לבנון [צילום: משרד התשתיות הלאומיות]
חיזבאללה חושש: ממשלת ימין בישראל תיסוג מההסכם
חיזבאללה מאותת כי לא נטש את דרך הפעלת הכוח הצבאי וכי הוא ישתמש בו כדי לוודא את ביצוע ההסכם עם לבנון על הגבול הימי. חסן נסראללה חושש שממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו תפתח את ההסכם מחדש

בנאומו האחרון לרגל חג הולדת הנביא מוחמד בשבוע שעבר, הפגין מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נינוחות ורצון טוב, נאומו היה מתון ללא שימוש בשפת ההבטחות והאיומים והא הביע שביעות רצון מהשגת ההסכם עם ישראל על הגבול הימי. חסן נסראללה מציג כעת את עצמו כמי שמסתפק בהישג הדיפלומטי שהשיג עבור לבנון באמצעות השימוש בשפת הכוח ושיגור 4 כטב"מים לעבר אסדת הגז ב"כריש".
פרשנים בלבנון מדברים כבר על "התמתנות" חיזבאללה ועל כוונתו לחזק את התבססותו בתוך המערכת הפוליטית הלבנונית תוך התחשבות גדולה יותר במוסדות המדינה, בנשיא, בפרלמנט ובממשלה. חסן נסראללה משדר שהוא רוצה להשתלב יותר במשחק הפוליטי הפנימי, בחודש האחרון מכין חיזבאללה מסמך מדיני חדש שמפרט את השקפתו הפוליטית והכלכלית לגבי לבנון.
חיזבאללה מאותת כי פניו להגיע להסכמה בנושא בחירת הנשיא החדש והרכב הממשלה החדשה ולשמור על רגיעה ויציבות בלבנון. אבל אסור לטעות, הכבש החדש הוא בעצם זאב אכזר שמסתתר בעור של הכבש. מוחמד רעד, יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני הודיע ב-16 באוקטובר כי חיזבאללה ממתין לחתימת "האויב הישראלי" על הסכם הגבול הימי ואמר:
"כשהוא יחתום על ההסכם נלך לאופצייה השנייה שהיא יישום ההסכם, האופציה השנייה מבוססת על המוכנות של ההתנגדות, אין לנו אמון באויב ובאדוניו". הוא התייחס להסכם הגבול הימי ואמר כי "כי אין מדובר בהסכם אלא בהבנות כד לנטרל את אזורי הפקת הגז הטבעי מפגיעה". "ההבנות אין פירושן הכרה הדדית" הוא הדגיש ודחה את ההאשמות כי מדובר בתחילת נורמליזציה והכרה באויב הישראלי. "חיזבאללה עמד לצד ממשלת לבנון במשא-ומתן כדי לחזק אותה."
נראה כי חיזבאללה חושש מתוצאות הבחירות בישראל ומהאפשרות שאם תקום ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו היא לא תכבד את ההסכם עם לבנון ותדרוש לפתוח אותו מחדש, לכן הוא רומז שחיזבאללה עומד על המשמר ומוכן שוב להשתמש בכוח כדי לשמור על ההבנות שסוכמו בין לבנון לממשלת לפיד בתיווך אמריקני.
חיזבאללה אינו מוכן לוותר על הישגיו אחרי שהצליח להכניע את ממשלת לפיד באמצעות הטרור והאיומים. חסן נסראללה אומר זאת בגלוי כי ההישג הלבנוני לא היה מושג ללא הכוח של ההתנגדות והכטב"מים ששוגרו לעבר אסדת "כריש". חיזבאללה ובן בריתו ג'ובראן באסיל שר החוץ של לבנון לשעבר וחתנו של נשיא לבנון מישל עון, מנסים למנף את הישג ההסכם ומאותתים לארה"ב כי הם "שותפים פרגמטיים" כדי שארה"ב תסיר את הסנקציות מעל חיזבאללה ותיתן לגיטמציה למועמד שלהם לנשיא החדש של לבנון.
אולם, ממשל ביידן מבין היטב את התרגיל של חיזבאללה, הוא איננו רואה בהסכם הגבול הימי פתח שיאפשר לחיזבאללה להשפיע על הסנקציות שהטיל הממשל על הארגון. הממשל לא שכח את הפיצוץ הגדול בנמל ביירות שאותו הוא מייחס לחיזבאללה ואת השואה הכלכלית בלבנון והשחיתות בגלל הכוח הצבאי של חיזבאללה ואיומיו על האזור.
חיזבאללה ממשיך להזהיר ולאיים בשימוש בכוח מכיוון שהוא מחפש תירוצים להמשיך לשמור על נשקו ולשרת את האג'נדה האירנית, עכשיו הוא טוען כי השמירה על כוחו הצבאי היא הכרחית לוודא שישראל מיישמת את ההסכם החדש ככתבו וכלשונו וגם מכיוון שלא נפתרה המחלוקת בין לבנון לישראל על הגבול היבשתי. חיזבאללה ממשיך לחטוף את השלטון הלבנוני ואזרחי לבנון ומחזיק אותם כבני ערובה כדי לשמור על כוחו הפוליטי והצבאי כגורם אזורי חשוב שיש להתחשב בעמדותיו.

תאריך:  19/10/2022   |   עודכן:  19/10/2022
+הממשלה לבג"ץ: אין עילה להתערב באישור ההסכם עם לבנון
19:34 19/10/22  |  איתמר לוין

אין הצדקה עובדתית ומשפטית לביטול החלטת הממשלה, לפיה די בהנחת ההסכם הימי עם לבנון על שולחן הכנסת בלא להביאו לאישורה. זאת, למרות עמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, לפיה מוטב שההסכם יובא לאישור הכנסת. כך טוענת הממשלה (19.10.22) בתגובתה לעתירות בנושא, בהן ידון מחר בג"ץ. לדבריה, היא אינה חייבת להביא את ההסכם לאישור הכנסת, אלא הייתה חייבת רק לדון בשאלה כיצד לאשרו ועמדה בחובה זו וקיבלה החלטה לאחר דיון מעמיק.
הממשלה אומרת כי גורמי הביטחון קבעו שיש דחיפות מיוחדת באישורו המיידי של ההסכם (עוד לפני הבחירות), בשל קיומו של חלון הזדמנויות צר בצד הלבנוני ובשל "משמעויות ביטחוניות כבדות המשקל הטמונות באי-הגעה להסכם בעת הזו, הן בראי הזירה הלבנונית והן בראייה אסטרטגית רחבה יותר". עוד נטען, כי אין להביא את ההסכם לאישור במשאל עם, שכן השטח בו מדובר אינו נכלל בהגדרות המחייבות משאל שכזה.

+צה"ל סיכל הברחת סמים בשווי של כתשע מאות אלף שקלים
17:14 19/10/22  |  עידן יוסף

תצפיות צה"ל זיהו חשוד שניסה להבריח סמים משטח מצרים לשטח ישראל, במרחב החטיבה המרחבית פארן. לוחמי צה"ל שהוזנקו למקום סיכלו את ההברחה ותפסו כ-22 ק"ג סמים, בשווי כולל של כתשע מאות אלף שקלים. הסמים הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה חושש: ממשלת ימין בישראל תיסוג מההסכם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
המודיעין הלבנוני עצר תושב דרום לבנון שהודה כי ריגל בשליחות המוסד הישראלי אחרי פעילות חיזבאללה בלבנון    ייתכן שמדובר בהמשך לוחמה פסיכולוגית של חיזבאללה נגד ישראל ערב החתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון והבחירות לכנסת
יוני בן-מנחם
משלחת בכירה של חמאס תצא בקרוב לדמשק כדי להיפגש עם הצמרת הסורית ולדון עמה בחידוש היחסים לאחר נתק של עשר שנים    חמאס מעוניינת בהידוק הקשר עם "ציר ההתנגדות", בפתיחה מחדש של משרדה בדמשק ובאפשרות לפעילות צבאית משטח סוריה נגד ישראל
רון בריימן
אין מדובר בהסכם היסטורי אלא בהסכם בין-אישי    בסוף החודש תפקענה כהונותיהם של שני אישים שזמנם עבר, משני עברי ראש הנקרה    לפיד מזהיר מהסתמכות נתניהו על גורם קיצוני להקמת ממשלה, אך אין לו בעיה לשבת בממשלה אחת עם גלאון ומיכאלי - הבבואה משמאל של בן-גביר
יואב קיש
יאיר לפיד משווק את ההסכם עם לבנון כ"הישג כביר למדינת ישראל..."    בחינת פרטי ההסכם מלמדת כי ישראל ויתרה על כל דרישותיה, כולל על מים טריטוריאליים    ישראל לא מקבלת ביטחון לשקט בגבול הצפון; טועים אנשי הביטחון שמוכנים לוותר על כל דרישות ישראל מקו הגבול הימי בעשור האחרון - עבור שקט זמני ודחיית עימותים    האם כל המהלך נעשה כדי לייצר ללפיד Photo-Op לפני הבחירות
יועז הנדל
זה הסכם שבחישובי עלות מול תועלת כל ממשלה הייתה מאשרת. התהליך הנכון לאישור הסכם כזה הוא הצבעה בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il