למגיבים הטוענים, שאני מצדיק אלימות פיזית של פלשתינים ביהודים, אני מציע לרכוש את ספרי - "אספן של שלום", "והיו אחד בידי" ו"אברהם ואברהים", בהם יש שירים רבים המבטאים את דרכי במשך שנים רבות ובמיוחד באלו הימים. בספרים אלו ישנם שירים, המוקיעים מעשי רצח נפשעים, שביצעו פלשתינים ביהודים. יש בספרים שירים, שהם תגובה למעשה רצח של תלמידי ישיבה. שירתי מבטאת הסתייגות מכל פעולה הקוטפת חיי אדם, יהיה זה יהודי ויהיה זה ערבי.
אני סבור, שפלשתיני הרואה את הדרך לחרות דרך קטילת חייה של יהודייה קשישה, הוא פוגע לא רק בעיקרון של קדושת החיים, הוא פוגע קשות מבחינה פוליטית בעם הפלשתיני עצמו, כי הוא מעלה את חייו על שרטון תמידי. גם יריות לעברם של חיילים וקטיפת חייה של חיילת הנמצאת במחסום הוא מעשה בזוי, שרק מנציח מציאות חיים מדממת בחיי שני העמים החיים בארץ ישראל. אני מקדיש את חיי למאבק נגד האלימות וקטיפת חיי אדם, כי אינני רואה בהם תחליף למשא-ומתן, שיביא לפתרון המיוחל.
אלימות של קבוצת מתנחלים כלפי חיילים ופגיעה פיזית במפקד גדוד בצבא הגנה לישראל זה מעשה טרור נפשע, שיש לגנותו בנחרצות רבה. אלימות פיזית קשה - המופעלת נגד מפגינה קשישה בת שבעים הנושאת שלט, שהכתוב בו אינו נראה למתנחלים - זה מעשה טרור לכל דבר. חייל שיוצא מרכבו ויורה לעברם של בתים, כי לטענתו זרקו עליו אבן, זה מעשה טרור לכל דבר. אין להצדיק ידיית אבן על רכבו של חייל, אך אין הצדקה לתגובה של טרור ביריות לעבר בתים של אזרחים ערבים, כי שימוש בירי עלול לקטוף חיי אנשים, שאין הצדקה לפגוע בהם.
אני סבור, שמעשה ההתנחלות היהודית ביהודה ובשומרון הוא נזק פוליטי למדינת ישראל היקרה לנו, אך אני מגנה כל גילויי אלימות פיזית של פלשתינים כלפי המתנחלים. האלימות, שקוטפת חיי יהודים החיים ביהודה ובשומרון, היא גם בעוכרי החברה הערבית, שרק תשקע לתוך מציאות מדממת, המרחיקה את שני העמים החיים בארץ ישראל ממציאת פתרון למציאות רוויית האלימות.