X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שלוש אלמנות יהודיות [צילום: שמחה ברבירו]
דייט בבית הקברות
מועדון בית הקברות - האלמנות העליזות בקומדיה מרגשת - תיאטרון הספרייה הבמאית מאיה שעיה להטטה עם להקת השחקנים המוכשרת והתוצאה היא קומדיה נוטפת פרצי צחוק וגם משחק מרגש על חייהן של קשישים בגיל השלישי

מועדון בית הקברות, העולה בתיאטרון הספרייה, מיסודו של בית צבי, היא קומדיה מרגשת, מלוהקת בידי שחקניות ותיקות, המשתוללות על הבמה, גורמות לצופים לזרוח מרוב צחוק וגם מצליחה להשחיל רגעי תוגה מהולים בקורטוב של לחות בעיניים.
המחזאי האמריקני איוון מנצ'ל כתב את המחזה בשם "מועדון האלמנות העליזות" בשנת 1993 וזכה להצלחה בברודווי. בעקבות ההצגה, הוא גם כתב את התסריט לסרט הקולנוע המצליח שבו כיכבו אלן בורסטיין ואולימפייה דוקקיס. ההצגה עלתה בשעתו בישראל בהבימה עם דבורה קידר, ליא קניג ורבקה גור. היא גם עלתה בתיאטרון ביידיש עם מרים זוהר.
העלילה מספרת על שלוש אלמנות יהודיות - כבנות 60 - בארצות הברית, חברות טובות, אידה, לוסיל ודוריס. הן נפגשות כל חודש למנחת תה עם עוגיות ועולות לפקוד את קברי בעליהן בבית העלמין. דוריס נשארת נאמנה לבעלה ומשתפת אותו בחיי המשפחה. לוסיל זועמת על בעלה המנוח שבגד בה והיא מנסה כל העת למצוא אהבה חדשה. אידה מסתגרת בביתה וחייה הסולידיים. באחת הפגישות שלהן בבית העלמין הן נתקלות בקצב העיירה שזה עתה התאלמן ואידה מנסה להתחיל איתו. אבל גם לסם וגם לשאר החברות יש תוכניות אחרות והעלילה מתפצלת ומסתבכת עד לסיום הבלתי צפוי. חתונתה השלישית של חברה נוספת שלהן משלהבת את האלמנות ואת רוחן והן חוזרות שתויות ועליצות.

שאגות צחוק [צילום: שמחה ברבירו]

ליאת גורן גונבת את ההצגה בגילום דמותה של לוסיל ובמשחק מוחצן, היא מתפרעת על הבמה וגורמת לשאגות צחוק בקהל. ליאת היא שחקנית מעולה המצליחה להפגין נוכחות בימתית עליזה ומוצלחת מצד אחד וגם משחק מרגש מצד שני. דינה בליי מגלמת בהצלחה את דמותה של דוריס הנשארת נאמנה לבעלה והקטע שבו היא פורצת במחול סוער הוא בלתי נשכח. דינה היא שחקנית מצוינת.
סנדרה שונוולד כאידה מפגינה משחק מוקפד ומעצבת דמות של ליידי נינוחה הנקלעת לפרשיית אהבים. סנדרה היא שחקנית נהדרת. עופר זוהר כקצב הנקלע לעימות רומנטי עם 3 אלמנות, מוסיף לתסבוכת עוד גברת מהעיירה ומשחקו הוא נעים ומוצלח.
הבמאית מאיה שעיה להטטה עם להקת השחקנים המוכשרת והתוצאה היא קומדיה נוטפת פרצי צחוק וגם משחק מרגש על חייהן של קשישים בגיל השלישי. מאיה גם אחראית לעריכה המוזיקלית הנאותה. זוהר אלמליח עצבה תפאורה יפה ותלבושות מקסימות. אורי מורג עצב את התאורה הראוייה. איתי שלו לוגסי אחראי לעיצוב התנועה המקסימה. גמא פריד אחראי לתרגום הקולח והעכשווי.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  13/11/2022   |   עודכן:  13/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
בת הברית הגדולה מכולם זו המובילה בעת הזאת את המשוואה הישנה, שטחים תמורת שלום, שתי מדינות לשני עמים, ארה"ב הגדולה, המכריזה על מחויבותה לביטחון העם בישראל, שוב איששה את ההנחה הידועה שברגע האמת אין על מי לסמוך
יוסף אליעז
דרעי מאמין שיכפה על רשויות החוק, על ביבי נתניהו ועל הציבור לאפשר לו לשוב אל כסאו, שלא לומר: אל קיאו
איתן קלינסקי
אני מעלה מתוך הפירוט וההרחבה האפית את דמות אברהם שלי    אברהם אבינו מתנהל בכבוד רב עם תושבי המקום בני עם אחר החיים בעיר חברון    תבונתו מבססת השקפת עולם מוסרית, לפיה הוא בא למקום בו חיים בני עמים אחרים, חיים בני אדם
יהודה קונפורטס
דוח של מכון מחקר של סטארט-אפ ניישן סנטרל מזהיר מפני ירידה מתמשכת בהיקף חברות ההזנק שנפתחות בישראל מדי שנה    כמה עובדים פוטרו מתחילת השנה?    האם המשבר ישפיע על שוק ה-IT בישראל?
עדי דקל
קסלר יוצרת כאן רומן לא רומנטי, מושחז, משעשע, על גבול הארוטי וכתוב בדייקנות ובשימת לב לפרטים הקטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il