X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לימודים לא פשוטים [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
הפרעות קשב בחיים הבוגרים
אנשים הסובלים מהפרעות קשב ולקויות למידה אשר רוצים ללמוד תואר במוסד אקדמאי צריכים לרוב להשיג אישורים והתאמות אשר מקלים במידת מה על הקשיים בהתמודדות זו אך כדי להשיג התאמות אלו, ישנה דרך ארוכה וסבוכה לעבור, שכרוכה בלא מעט משוכות ומכשולים
נתונים
למעלה מ-60% מהילדים הסובלים מהפרעת קשב, וממשיכים לסבול מתסמינים גם בבגרותם, וכמעט כ-5% מהבוגרים בבני 44-18, ו-2%-3% בבני 45 ומעלה סובלים מתסמיני ההפרעה.

מאז שאני זוכרת את עצמי, הרגשתי שאני שונה בהשוואה לאחרים בכל הקשור ללמידה. זה התבטא בכך שלא הייתי מסוגלת לשבת לאורך זמן ולהתרכז בדבר אחד, בנוסף חוויתי קשיים נוספים שבאו לידי ביטוי בקריאה, בכתיבה ובהבנה שהיו ניכרים לעין ומורגשים היטב. כאשר הבנתי שאני רוצה ללמוד לתואר ולהתקדם ב"מסלול החיים הנורמטיבי" תהיתי לעצמי - איך אצליח לעמוד באתגר הזה?
כאשר מתייחסים לנושא של הפרעות וקשב ולקויות למידה, עולים ממחקרים נתונים סטטיסטיים שמראים כי למעלה מ-60% מהילדים הסובלים מהפרעת קשב, וממשיכים לסבול מתסמינים גם בבגרותם, ושכמעט כ-5% מהבוגרים בבני 44-18, ו-2%-3% בבני 45 ומעלה סובלים מתסמיני ההפרעה. בנוסף לעובדה כי ליקויי הלמידה משפיעים על יכולות קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה, קשב, זכרון ועוד, עובדה חשובה לא פחות היא שלקויות למידה הן אתגר שילווה את המתמודדים מולו לכל החיים.
אומנם יכול לחול שיפור מסוים, ואפילו משמעותי, במיומנויות הקריאה והכתיבה, אך בפועל מדובר עדיין בליקויים קוגניטיביים קבועים ממקור תורשתי, אשר מלווים את האדם למשך כל חייו. לא מעט אנשים בעלי לקויי למידה והפרעות קשב נאלצים לבחור לעבוד בעבודות בהן הם יוכלו להשתלב בצורה יותר טובה, כאשר העבודה לא מצריכה מהם הרבה מאמץ בקריאה, כתיבה ובחשבון, אם בכלל, אך לעיתים קרובות הם עושים זאת מתוך ברירת מחדל ומצב של פשרה. כאשר אנשים המתמודדים עם הפרעות אלו מעוניינים לקדם את רמת השכלתם וללמוד לתואר, הם ניצבים מול בעיות ואתגרים מאוד לא פשוטים.
אנשים הסובלים מהפרעות קשב ולקויות למידה אשר רוצים ללמוד תואר במוסד אקדמאי צריכים לרוב להשיג אישורים והתאמות אשר מקלים במידת מה על הקשיים בהתמודדות זו. אך כדי להשיג התאמות אלו, ישנה דרך ארוכה וסבוכה לעבור, שכרוכה בלא מעט משוכות ומכשולים. לפני הכל, עליהם להתעסק בביורוקרטיה מרובה, לשלוח בקשות מתאימות לרשויות, לעבור אבחונים רבים כדי להוכיח את הקשיים וכל זאת תוך השקעת כסף רב. כל הדוגמאות האלו הן רק תמצית קטנה מתוך ההתמודדות הכללית של אנשים בעלי לקויי למידה, ועם מוגבלויות בכלל.
למרות שהמדינה נותנת מספר זכויות לבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, יש כאלו שאינם מודעים לקיומם ויש אלו שלא מעוניינים להתעסק איתם בגלל הביורוקרטיה שהם יצטרכו לעבור על-מנת לקבל סיוע בסיסי. גם אלו שעברו את הנדרש כדי לקבל את הזכויות המגיעות להם, לא בהכרח יקבלו את הזכויות המתאימות מהמוסד האקדמאי.
כולי תקווה שבעתיד הקרוב המצב ישתנה, ושיוצע פתרון הולם שמצריך פחות התמודדות מול המערכות ומול הביורוקרטיה הבלתי נגמרת, ושנראה תמונת מצב אחרת המיטיבה עם אוכלוסיות אלו. ובסיכומו של דבר, בהקשר לתהייה ולספקות שלי בנוגע לקשיים הלימודיים שלי, הצלחתי להתקבל ללימודים. לא בעזרת המערכת, כי אם בעזרת אנשים טובים וסבלניים שנרתמו לעזור לי, כאשר לא הרגשתי שיש בי היכולת להתמודד לבד מול הקשיים המוצגים במאמר זה.

הכותבת היא סטודנטית לעבודה סוציאלית.
תאריך:  27/11/2022   |   עודכן:  27/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
הפוליטיקאים לא ביקשו את משרדי החינוך והרווחה, וכשיקבלו אותם, כי מישהו בכל זאת צריך לקבל אותם, יקבלו אותם בעל כורחם, בפנים מכורכמות, בתחושת אכזבה, נטולי התלהבות, נטולי תשוקה, נטולי כמיהה להניע תהליכים למען הציבור
רפי לאופרט
לא משנה מה אומרים ביידן ומשרד החוץ האמריקני, אירופה או אבירי הפוסט-מודרנה שלנו כשם שלא שינה מה אמרה בשעתו ממלכת "הוד מלכותו". הכריעו המעשים: הקמת ממלכת ירדן מצד אחד והניצחונות הצבאיים של ישראל מהצד האחר. בין שתי עובדות אלה נמצא הפתרון לבעיה כולה: ישראל ממערב לירדן וממלכת ירדן והפלשתינים - ממזרח לו. הגיע הזמן להכריע, והשאלה היא אם תהיה זו הכרעה מדינית, צבאית או משולבת
יהודה קונפורטס
בניגוד למה שאמרו לנו, הבנקאות הדיגיטלית היטיבה עם השורה התחתונה של הבנקים, אבל לא עם הכיס שלנו - זאת המסקנה שעולה מדוח מבקר המדינה    מדוע זה המצב?
יוני בן-מנחם
"מחאת החיג'אב" באירן מדשדשת במקום ולמרות עוצמתה היא לא תביא כנראה להפלת שלטון ההיאתולות באירן. גל המחאה הנוכחי הינו הזדמנות טובה למדינות המערב לנסות ולערער את המשטר האירני הקיצוני אך נראה כי ממשל ביידן אינו מעוניין בכך
ארי בוסל
מה אני רוצה בסך-הכל מהשמאל? הם נלחמים עבור מה שהם מאמינים בו    התשובה פשוטה: הם אחזו את עינינו בטענת שווא שהם שוחרים לשלום, בעוד שמה שהם באמת רוצים הוא השמדתה המוחלטת של מדינת ישראל והעם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il