X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: חסן עמר, AP]
להרגיש צרעת
רחובות דוחא החוגגים, הרוצים עולם שמח בלי צרעת, הם תזכורת ססגונית, צבעונית, כעורה למאבק השורשי העקרוני, המאבק ההיסטורי בין הלאומים, הם התזכורת כי הדרך ארוכה יותר מהגלות להפוך מצרעת לבני אדם

חשבתם פעם איך זה להרגיש נגוע בנגע הצרעת, איך זה להרגיש דחוי, איך זה להרגיש מחלה מתפתחת ומדבקת, איך זה להרגיש מחלה אנושית מהלכת ומפזרת רסיסי חיידקים מדבקים? חשבתם פעם איך זה להיות צרעת?
הסתובבו ברחובות דוחא, מהמדינות הדיקטטוריות והעשירות, מהמדינות המתדלקות את הטרור בעולם, מהמדינות החשוכות המומחיות ברכישת כל דבר, מקיום מונדיאל במדינה אפלה זו ועד לרכישת ניצחונות.
הסתובבו ברחובות דוחא ותראו בכל פינה, בכל אצטדיון מרהיב, בכל קניון הזוי מפאר מטורף ועושר מנקר עיניים, את דמם של אלפי העבדים שנפלו על קידוש המונדיאל. הקשיבו לפכפוכי המזרקות, הנחלים, האגמים המלאכותיים ותשמעו את לחישות הדיכוי, העוול הנורא, המוסר המעוות, חוקי סדום והתנהגות עמורה.
חשבתם פעם איך זה להיות צרעת? הסתובבו בדוחא כיהודים, בלי דגל ישראל חלילה, בלי מגן דוד, בלי סממנים יהודים, ותגלו מהר מאוד איך מרגישה צרעת. הסתובבו בדוחא כיהודים גם אם אתם מארה"ב, מדנמרק, מבלגיה ומסין. אכלו בייקון, דברו בפלמית, תעברו ניתוח לקיצור האף, שירו "פרי פלשתין" במנגינת "לכה דודי". גם אם לא ביקרתם מעולם בישראל, אתם צרעת, אתם יהודים.
הצרעת גילתה את עוצמת השנאה ברחובות דוחא. הם גילו לתדהמתם כי שונאים אותם לא בגלל מלחמת ששת הימים ו"הכיבוש", לא בגלל מלחמת העצמאות וחזרת עם ישראל למולדתו. הם גילו לתדהמתם כי שונאים אותם בגלל יהדותם. שנאה תהומית, שנאה יסודית, שנאה כוללת של ערביי העולם. הצרעת גילתה את השנאה הבסיסית ליהודי באשר הוא, יהודי חרדי, יהודי מסורתי, יהודי חילוני, יהודי אתאיסט, יהודי מתבולל, יהודי משומד. כולם בסוף הם צרעת יהודית המאיימת על שלום העולם ושלום האנושות.
חשבתם איך זה להיות צרעת? שאלו את האוהדים הישראלים אשר בצר להם ובפחדם מחקו בדוחא את זהותם היהודית הישראלית, קיפלו בבהלה את דגל המדינה, הסתירו בפחד את תליון מגן דוד, ניסו ליישר את האף, לשווא, כדי לא להיחשף כצרעת וליהנות מכדורגל בינלאומי.
שאלו את העיתונאים הנמצאים בעין הסערה, חלקם זכו ממש להארה בהפיכתם לצרעת אנושית מהלכת על שתיים, בהם כאלה המוצאים צידוק לכל עלילת דם נגד יהודים, כאלה המבינים את מקורות השנאה, כאלה המתייצבים לצד שונאי המדינה למחות על עוולות הכיבוש, כאלה המצטטים את "הוגי הדעות", המתנגדים להתיישבות יהודית, החותמים על החרמת מדינת ישראל. בעיני ממלאי הרחובות בדוחא גם הם צרעת, גם הם מחלה שיש להעבירה מן העולם.
שאלו את העיתונאים המותקפים באלימות, בזעם בלתי נשלט, בפראות, בשנאה יוקדת, בבריונות מרגע ההבנה כי האיש עם המיקרופון הוא צרעת, יהודי. שאלו על תגובותיהם של חובבי הכדורגל ושונאי יהודים, אשר עוצמת השנאה לצרעת בוקע מגרונם רגע אחרי שחייכו והתראיינו לצרעת וגילו כי הם שייכים לעם המצורעים.
רחובות דוחא החוגגים, הרוצים עולם שמח בלי צרעת, הם תזכורת ססגונית, צבעונית, כעורה למאבק השורשי העקרוני, המאבק ההיסטורי בין הלאומים, הם התזכורת כי הדרך ארוכה יותר מהגלות להפוך מצרעת לבני אדם. העבודה הרבה, הסיזיפית התהליכית תתרחש רק בחינוך הדור הצעיר מצאתו מרחם אימו. הצרעת הזו, אלו בני אדם. יהודים אינם מפלצות, אינם צרעת. בדוחא קיבלנו תזכורת כואבת, ועל אף שונאינו כבוד גדול להיות יהודי.
בדוחא פגשנו את חולי השנאה מאבחני הצרעת. היהודים בדרך באמתחתם תרופה משככת כאבים, מרפאת צרעת, תרופה שכולה אהבה נוגדת רעלני שנאה, תרופה שכולה אור שתגרש את חושך הרוע, את אפלת האיבה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  28/11/2022   |   עודכן:  28/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להרגיש צרעת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אומרים
ערב  |  29/11/22 10:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
פיסקת ההתגברות היא שינוי משמעותי באופן בו יפעלו הרשויות הדמוקרטיות של המדינה כמערכת ממשל שתחתיה יפעל המינהל הציבורי בישראל על כל שלוחותיו. ריבוי הבעיות, התלונות וחילוקי הדעות על האופן בו יש לתקנו רק מחזקים את המסקנה הבסיסית בדבר הצורך הדחוף. מאידך החששות והפחדים הנשמעים מצד גורמים שונים נראים כניסיון לחסום מהלך בלתי נמנע משיקולים אינטרסנטיים צרים ויש להתנגד לכך
איתן קלינסקי
צר לי, שהרוב במדינת ישראל הכריע בבחירות דמוקרטיות, שהגה השלטון יינתן לבן-גביר-סמוטריץ' ולשושבינם נתניהו    לצערי, רק מיעוט ישראלי רואה במציאות של שליטה צבאית ישראלית בשטחי יהודה ושומרון תופעה מחפירה המאלצת אוכלוסייה פלשתינית לחיות תחת כיבוש ישראלי
קובי אוז
תאגיד השידור הציבורי משלים לציבור מה שהטלוויזיה המסחרית לא מסוגלת ליצר, הוא מתקן כשלי שוק    הלוואי ויכלנו לסגור ולפתוח גם את משרד החינוך, כמו שעשינו בתאגיד. אני בטוח שהתוצאה הייתה אשכרה מטיסה את ילדינו לחלל מבחינת איכויות
יורם אטינגר
כדי לקדם את אינטרס ארה"ב, על מחלקת המדינה לבסס את מדיניותה על מציאות המזרח התיכון - למרות שהיא מורכבת ומתסכלת ולא על תפישות עולם המנותקות מהמזרח התיכון
יונתן אורון
בית הספר הפרטי הראשון בישראל שדוגל בערכי המצוינות/משמעת/חינוך לערכי הדמוקרטיה והליברליזם. בית הספר יחזור לערכי מערכת החינוך של העשורים הראשונים בישראל מבחינת משמעת ודרישות מהתלמיד, תוך התאמת הערכים למאה ה-21
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il