X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. ימשיך לפעול בעתיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מו"מ קואליציוני:
להשלים מהר את המלאכה
הממשלה החדשה תקום בתוקף השינוי הפוליטי המהותי, שנוצר עקב הבחירות האחרונות שינוי שבישר התחזקות הימין, שינוי שקם בתוקף הצורך ביתר משילות בנגב ובגליל, בקטיעת הזחילה לאסון לאומי, עקב בחירות חוזרות ונשנות

פה ושם, נשמעים דברי ביקורת, על גודלה הצפוי של הממשלה הבאה. ומי החצופים/הצבועים שבמלעיזים? חברים לאותה קבוצת חברי כנסת אקראית, שנתאגדה יחד בעבר, רק בתוקף השנאה לאיש ציבור אחר (בנימין נתניהו) ולתומכים בו, ורק בתוקף רצונם, העז מכל, לבצע פוטש פוליטי. מהלך שיאפשר להם לסלק אותו ואת המחנה התומך בו מן השלטון. חברו ל"טרנד", הזה מספר "עיתונאים", שהשנאה הנ"ל, העבירה אותם על דעתם.
אלה ואלה נוטלים לעצמם את הסמכות, גם המוסרית, להשמיע עכשיו דברי ביקורת על גודלה הצפוי של הממשלה הבאה, זו שבהרכבתה עוסק עתה נתניהו ואנשי ליכוד נוספים. לאלה ולאלה אין שום סמכות מוסרית, למתוח ביקורת על מספרי השרים ומספרי ה"נורבגים", שימונו במסגרת השיחות להקמת הממשלה הבאה. הם עשו אותו דבר, אף במצח נחושה, בניגוד להבטחותיהם, בממשלה היוצאת.
הממשלה החדשה תקום בתוקף השינוי הפוליטי המהותי, שנוצר עקב הבחירות האחרונות. שינוי שבישר התחזקות הימין, שינוי שקם בתוקף הצורך ביתר משילות בנגב ובגליל, בקטיעת הזחילה לאסון לאומי, עקב בחירות חוזרות ונשנות. עוד ידובר ויסופר רבות על הממשלה היוצאת. על החורבן שהותירה ביחסי החוץ של ישראל, על רידוד הפוליטיקה הבין-אישית בין חבריה ובינם לבין הציבור, על השימוש ב"פטנטים" משפטיים, עוד תרומה נאלחת לאותו הרס זוחל במשילות המתפוררת. אבל עתה לא הזמן להתחשבנות. על נתניהו וכל השותפים למו"מ, להשלים מהר את המלאכה ולגשת למלאכת הבנייה מחדש.
"אתם הוצאתם ממני את כל האלימות"...
בגן עירוני בדרום תל אביב פרצה קטטה. שפי פז הפגינה שם נגד עוד פעילות "תרבותית" של "הלטפנים והלטפניות", העוסקים בפינוק מתמיד של המסתננים מאפריקה. הם וילדיהם. החבורה הזו מצאה לנכון להגיב באלימות כלפי פז. אחת הנשים בקבוצה, העוסקת בפעילות הנאצלת הזו, הייתה לכאורה בין המכים, גם בין אלה שגרמו לפציעתה בראשה, גם הודיעה לתקשורת, קבל עם ועדה: "אתם הוצאתם ממני את כל האלימות"...
מעולם, אני חוזר, מעולם, לא נתקלתי בתירוץ בזוי כל כך, עלוב ומקומם כל כך. הגברת האלימה בפועל, גם לא שמה לב שבאמירה הזו היא מצדיקה את כל עולם הפשע ובמיוחד את זה ה"כבד", ובמיוחד את זה המכוון נגד נשים, המוכות על-ידי בעליהן האלימים... "את הוצאת ממני את האלימות הזאת"...כן.
אותה גברת אלימה, ולידה עוד אדון חשוב, שהכו את שפי פז, אישה קשישה בת 70, תלשו ממנה את הדיבורית שלה... (דיבורית? מה פתאום לשפי פז? הרי רק להם, לשמאל, מותר לצרוח), יכולה גם להיות אימא שלה. היא חתמה את האירוע המטונף, כשהיא אפופה בקדושת השמאל ובצביעותו, גם בהותירה אותה מוטלת על הקרקע פגועה בראשה.
המשטרה? היכן המשטרה? ובכן המשטרה כרגיל, לא הייתה שם... אולי כבכל מקרה, רחוק משם. גם לא מנעה את האלימות, ולא התערבה כשהיא פרצה. ובקיצור אחלה משטרה... ועוד תמהים מדוע בן-גביר מבקש חלק מהסמכויות של המפכ"ל, על-מנת שהמכונה החורקת שם תתחיל סופסוף לעבוד. משטרת ישראל, גיבורים בהיעדרותם, במיוחד בתל אביב.
אה, כן ושכחנו עוד משהו... הגיע הזמן לנהל "סמול טוק", על הימין "האלים", ועל השמאל הבלתי אלים...
קטר כמשל - עוד החמצה לפלשתינים ועוד רמזור בוהק לישראל.
באחרונה אנו עדים להתנכלויות של פלשתינים ואוהדיהם כלפי ישראלים המבקרים עתה בקטר, אם במסגרת תפקידיהם כעיתונאים ואם כתיירים ואוהדי כדורגל. בימים האחרונים התרבו האירועים האלה. כמעט כל נותן שרות, לו נזקקים המבקרים, החל בנהגי מוניות וכלה ב"סתם" עוברי אורח, רואה מחובתו להחטיף מנת מוסר/קללות/איומים (מחק את המיותר), לישראלים מזדמנים. לעיתים אף מתפתח דיאלוג לא נעים בעליל. לצופה מן הצד כמוני, נראה כי קצר המרחק בין הדו שיח האלים, הצעקות, לבין מהלומות בפועל. ליבי לישראלים שם, הנתקלים באירועים מסוג זה.
עובדה אחת נחשפת במלוא בהירותה, עוד רמזור בוהק לישראל, במפגשים אלימים למחצה אלה: החשיבות העצומה ליחסי ישראל - מדינות ערב והתפנית בהם, שהושגה בפריצה שצופנים בחובם הסכמי אברהם. זו הייתה הבקעה של ממש בסכר השטנה האין סופית. אבל מעבר להישג העכשווי שלו, הוא גם מהווה מתווה לעתיד. זו הדרך. ישראל חייבת להעמיק את הקשרים דלעיל, להרחיבם.
מצויות עוד מדינות, חשובות מאד, שיש לצרפם לברית הנרקמת והולכת עם האמירויות. על-פי הכלל: 'האויב של אויבי הוא ידידי'. אומנם זהו כלל שטבע כבר 'הזקן', כאשר הוא ושריו שמו לנגד עיניהם את הצורך לבנות ממדינות ידידותיות לישראל, חגורת ביטחון אוהדת. בקבוצה זו היו אירן דאז, טורקיה, אתיופיה, הקהילה הכורדית הגדולה, במעמקי העולם השיעי (אירן - עירק), המורדים בדרום סודן, ועוד. המאבק בין הסונים לשיעים והתחזקותם של השיעים, מאיים על המדינות הסוניות. מסתבר כי הדרך היחידה לפרוץ את אותה חומת עויינות היא בחיזוק ובהעצמת הקשר עם העולם הסוני. סביר להניח שנתניהו, שכבר "הואשם", בתכנון ובמימוש פריצה זו, ייטיב להמשיכה ולפתחה, גם בעתיד.

תאריך:  28/11/2022   |   עודכן:  28/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אהוד יערי / Ehud Yaari  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  חסן רוחאני  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עודד גרנות  עידית סילמן / Idit  Silman  עלי חמנאי  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  צבי יחזקאלי  רון דרמר / Ron Dramer  רון לאודר  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  תמאם סלאם / Tamam Salam
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אורי מילשטיין
צה"ל מסתיר את העובדה שמצרים מפֵרה בסיני ברגל גסה את הסכם השלום, בכך שהוא מתעלם מכך שמצרים עברה מהגנה קווית של מוצבים מחלקתיים להגנה היקפית של מוצבים פלוגתיים
מירב ארד
קבוצת האקרים האירנית "מטה משה" פרסמה סרטון ובו קטעים מתוך מצלמת אבטחה בכניסה לבירה, בהם נראה גם רגע הפיצוץ בתחנת האוטובוס    במערכת הביטחון מתקיים תחקיר    גורמי ביטחון: "אף מערכת ביטחונית לא נפרצה"
יורם אטינגר
על הפער בין תפישת העולם של תום פרידמן ומחלקת המדינה לבין מציאות המזרח התיכון    על הזדהות פרידמן עם הפלשתינים אפשר ללמוד מתקופת לימודיו באוניברסיטת ברנדייס, כאשר השתלב בפעילות הפרו-פלשתינית של ארגונים רדיקלים
עידן יוסף
ערוץ סעודי מדווח שחיזבאללה העביר רקטות עם ראש כימי לגבול סוריה-לבנון בסיוע יחידה 2250 של אירן ומדענים מקוריאה הצפונית
אורנה מזרחי
המערכת הפוליטית המפולגת עמוקות אינה מצליחה לבחור את מחליפו של מישל עאון, כאשר המדינה שקועה במשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il